سارا باند، رئیس ایکس باکس، به برخی از انتقاداتی که این شرکت پس از تصمیم اخیرش مبنی بر تعطیلی تعدادی از استودیوهای توسعه و اخراج کارکنان در این فرآیند با آن مواجه شده است، پاسخ داده است. باند در مصاحبه ای با بلومبرگ گفت که این تصمیم برای اطمینان از سلامت ایکس باکس به عنوان یک تجارت گرفته شده است.
وقتی از دینا باس بلومبرگ در مورد تصمیم اخیر برای بستن استودیو ZeniMax در بلومبرگ Tech در سانفرانسیسکو پرسیده شد، باند گفت: “هر وقت مجبور شدیم چنین تصمیمی بگیریم، “بسیار دشوار است” (با احترام از IGN).
این به آنچه در مورد صنعت گفتم برمی گردد و وقتی به این روندهای اساسی نگاه می کنیم، معتقدیم که حتی زمانی که صنعت در حال رشد نیست، حتی زمانی که مشتریان ما در حال رشد هستند، ما مسئولیت عمیقی را احساس می کنیم که بازی های ما را تضمین کنیم. ساخت، دستگاههایی که میسازیم و خدماتی که ارائه میدهیم همیشه در طول یک دوره انتقال وجود خواهد داشت.
باند در ادامه بر تعهد ایکسباکس به پشتیبانی از بازیهای با اندازههای مختلف و تعهد این شرکت به پلتفرمی بودن که به بازیکنان اجازه میدهد بازیهایی در هر اندازهای را انجام دهند، تاکید کرد. سرقت بزرگ خودرو به دنیای دوست.
با این حال، ما استودیوی خود را داریم و متعهد به همکاری با شرکای خود برای توسعه بازیهای کوچک و بزرگ هستیم و ما پلتفرمی هستیم که میتوانید روی آن بازی کنید. GTA، اما شما همچنین می توانید بازی کنید دنیای دوست، کجا می توانید بازی کنید ندای وظیفه و همچنین می توانید بازی کنید پمنتو، تغییر نمی کند. و صادقانه بگویم، تعهد ما به Bethesda و نقشی که Bethesda بازی می کند، بخشی از Xbox و هر کاری است که ما انجام می دهیم.”
“در واقع خیلی عالی بود. نمی دانم آیا هرگز فرصتی برای بررسی آن پیدا خواهم کرد یا نه. دیدن یک برنامه تلویزیونی Fallout در آمازون و مردمی که به آن دنیا علاقه مند شده اند بسیار عالی است، اما… عالی است که به خود بازی و مردم فرصت داده شد تا به عقب برگردند و همه چیز را در آن دنیا کشف کنند از بچگی طرفدارم، به نظر میرسد دو نفر از آنها بودند، پس باید آن را بررسی کنید.
با این حال، در حال حاضر، برای ما و تیم ما، تمرکز ما بر روی کسانی است که آسیب دیده اند و هر کاری که می توانیم برای حمایت از آنها در این انتقال دشوار انجام می دهیم.”
سپس از باند به طور خاص در مورد بسته شدن بازی Tango Gameworks با وجود موفقیت این بازی سوال شد. Hifi rush باند در پاسخ خود گفت که این تصمیم به عنوان یک معامله اتخاذ شده است.
باند گفت: “می دانید، یکی از چیزهایی که من واقعاً در مورد صنعت بازی دوست دارم این است که یک هنر خلاقانه است.” “و این بدان معناست که شرایط و موفقیت هر بازی در یک استودیو نیز بسیار منحصر به فرد است. برای ما، هیچ اندازه ای برای همه وجود ندارد. بنابراین ما با هر استودیو، هر تیم بازی کار می کنیم. اما همه چیز به طولانی بودن ما بستگی دارد. -تعهد موقت به بازیهایی که میسازیم، دستگاههایی که میسازیم، و خدماتی که ارائه میدهیم، همه به این بستگی دارد که خودتان را آماده کنید تا مطمئن شوید که به وعدههایتان عمل میکنید.
در اوایل این ماه، تعدادی از استودیوها توسط مایکروسافت تعطیل شدند. Hifi rush توسعه دهنده Tango Gameworks و سقوط قرمز استودیوهای دیگری مانند Roundhouse Games و Alpha Dog Studios به توسعه دهنده Arkane Austin ملحق می شوند. مت بوتی، رئیس استودیوی Xbox Game در ایمیلی به کارمندان، این تصمیم را «اولویتبندی مجدد عناوین و منابع ما» خواند.
اعلام تعطیلی Tango Gameworks حتی زمانی که Xbox رسیدن به نقاط عطف مختلف را جشن می گیرد، منتشر می شود. Hifi rush، که در سال گذشته به 3 میلیون بازیکن رسید. این بازی برای PS5 نیز پورت شده است و شایعات حاکی از آن است که پورت نینتندو سوییچ نیز در دست توسعه است.
نویسنده: Joelle Daniels