رئیس استودیوی بازی‌سازی ایکس‌باکس می‌گوید مخاطبان واقعیت مجازی هنوز به اندازه کافی برای سرمایه‌گذاری روی آن‌ها نیستند


شرکت‌هایی مانند سونی و متا در زمینه بازی‌های VR پیشرفت‌های زیادی کرده‌اند، اما به همان اندازه که این دو در زمینه خود موفقیت‌های زیادی کسب کرده‌اند، VR همچنان گوشه‌ای از بازار باقی مانده است و کاربران زیادی ندارد. طیف گسترده ای از فروش نرم افزار یا سخت افزار. و همانطور که ممکن است تصور کنید، این باعث شده است که برخی از بازیگران دیگر برای ورود به بازار مردد باشند.

یکی از آنها ایکس باکس است. در مصاحبه اخیر با هالیوود ریپورتر، مت بوتی، رئیس استودیوی بازی سازی ایکس باکس، به موضوع واقعیت مجازی اشاره کرد و گفت که یک بازی باید 10 میلیون بازیکن (یا بیشتر) ببیند تا یک بازی در نظر گرفته شود. دارد حتی با موفقیت متوسط، VR هنوز مخاطبان زیادی برای توجیه سرمایه گذاری مایکروسافت در بازار ندارد.

بوث گفت: “من فکر می کنم برای ما، فقط کمی صبر کردن برای جمع شدن جمعیت است.” ما بسیار خوش شانس هستیم که این IP های بزرگ را داریم که به فرنچایزهای مداوم با جوامع بزرگ تبدیل شده اند. تا به امروز، ما 10 بازی با بیش از 10 میلیون بازیکن داریم. بله، این یک دستاورد بسیار بزرگ است، اما بازی ها برای موفقیت به این مقیاس نیاز دارند. و ما هنوز در AR، VR به آنجا نرسیده ایم.

البته، این اولین باری نیست که موضوع واقعیت مجازی با مایکروسافت مطرح می شود، و همچنین اولین باری نیست که این شرکت به صراحت اعلام می کند که بازاری نیست که بخواهد روی آن تمرکز کند. به دلایل مختلف.

سایر بازیگران بازار همچنان به اقدامات خود برای گسترش ادامه می دهند. به عنوان مثال، MetaQuest 3 قرار است اواخر امسال عرضه شود، در حالی که PS VR2 در اوایل امسال عرضه شد، و دومی به نظر نمی رسد از نظر فروش خیلی خوب عمل کند.



نویسنده: Shubhankar Parijat

اشتراک گذاری و حمایت

دیدگاهتان را بنویسید