Unity Engine ساختار جدید قیمت گذاری را اعلام می کند، رهبر تیم موتور عذرخواهی می کند


پس از مواجهه با واکنش‌ها و انتقادات قابل‌توجهی نسبت به به‌روزرسانی‌های اخیر درآمدزایی، شرکت پشت موتور فراگیر Unity، برنامه‌های جدید و به‌روزشده‌ای را برای کسب درآمد در آینده و همچنین نامه‌ای سرگشاده به جامعه در توضیح تغییرات منتشر کرد.

یونیتی سیاست قیمت گذاری جدید در زمان اجرا را برای بازی های ساخته شده با Unity Personal برای همیشه حذف می کند، سقف آن را از 100000 دلار به 200000 دلار افزایش می دهد و الزام استفاده از صفحه نمایش ساخته شده با Unity را هنگام راه اندازی بازی حذف می کند.

Unity Pro و Unity Enterprise به استفاده از سیاست قیمت‌گذاری جدید در زمان اجرا ادامه خواهند داد، اما تغییر بزرگ این است که این سیاست دیگر به‌طور عطف به ماسبق برای بازی‌های منتشر شده قبلی اعمال نخواهد شد. فقط بازی‌هایی که با استفاده از نسخه بعدی موتور LTS که برای انتشار در سال 2024 برنامه‌ریزی شده‌اند، باید هزینه‌های زمان اجرا را بپردازند.

مارک ویتن، سرپرست تیم تحریریه و موتور یونیتی، در نامه ای سرگشاده گفت: “ما می خواهیم اکنون شروع کنیم. متاسفیم.” ما باید قبل از اعلام سیاست قیمت‌گذاری جدیدمان با تعداد بیشتری از شما صحبت می‌کردیم و بازخورد بیشتری را در نظر می‌گرفتیم.»

این اعلامیه پس از آن منتشر شد که چندین توسعه‌دهنده مستقل از Unity به دلیل سیاست قیمت‌گذاری زمان اجرا انتقاد کردند، که اساساً به این معنی است که توسعه‌دهندگان باید هر بار که بازی ساخته شده با Unity دانلود می‌شود، پول Unity را پرداخت کنند. زمانی که در ابتدا اعلام شد، این سیاست شامل بازی‌های نصب‌شده مجدد می‌شد و قرار بود برای بازی‌هایی که از نسخه‌های قدیمی‌تر موتور Unity استفاده می‌کردند اعمال شود.



نویسنده: Shunal Doke

اشتراک گذاری و حمایت

دیدگاهتان را بنویسید