بازی آینده چیزهای زیادی برای ارائه دارد، از تولید از بالا به پایین تا ظاهر شدن پرنسس زلدا به عنوان قهرمان اصلی قابل بازی. The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom چشم نواز است، اما مکانیک اصلی زیربنای این تجربه این است که بازیکن از مقادیر زیادی از اشیاء، دشمنان و آیتم ها کپی می کند (یا “پژواک” می کند و از آنها به روش های خلاقانه ای استفاده می کند راه حل مشکلات
اما چند گزینه در آن جبهه وجود دارد؟ در مصاحبه اخیر «از توسعهدهنده بپرس» که توسط نینتندو منتشر شد، The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom در زمان انتشار، توسعهدهنده عنوان اکشن ماجراجویی فاش کرد که بیش از 100 اکو در بازی وجود دارد که بازیکنان میتوانند آنها را پیدا کرده و کسب درآمد کنند.
Satoshi Terada، مدیر بازی در توسعه دهنده Grezzo، گفت که به دلیل تعداد زیاد پژواک های موجود برای بازیکنان، برای تیم سازنده مهم است که مطمئن شوند عملکرد و هدف هر اکو به وضوح به بازیکنان اطلاع داده می شود.
Tareda گفت: «از آنجایی که تعداد زیادی اکو در دسترس است، ما میخواستیم هر یک ویژگیهای خاصی داشته باشد تا به بازیکنان کمک کند تا بفهمند هر اکو چه میکند. ما می خواستیم بازیکنان بتوانند به سرعت به یاد بیاورند که در یک موقعیت خاص از کدام اکو استفاده کنند.”
Tomomi Sano – کارگردان بازی نینتندو و همچنین اولین کارگردان زن در صنعت بازی. زلدا در مورد بازی های قبلی، او در همین مورد توضیح داد و گفت که این بازی ها برای ارائه آزادی بدون احساس طاقت فرسا هستند.
«آزادی برای حل پازل ها به تنهایی است افسانه زلدا سانو می گوید: «در بازی ها، آزادی بیش از حد می تواند گیج کننده باشد. ما به وضوح عملکرد هر اکو را تعریف کردهایم تا بازیکنان بفهمند چگونه و کجا باید از آنها استفاده کنند. گیمپلیای که میخواهیم بازیکنانمان بدون گم شدن یا سردرگمی تجربه کنند، من میدانستم که آن را طوری طراحی کنم که بتوانم به عناصر برسم.
جالب اینجاست که زمانی که بازی برای اولین بار ساخته شد، برنامه ریزی شده بود که تعداد کل پژواک هایی را که می توان در آن واحد استفاده کرد به 20 محدود کرد، اما در نهایت تصمیم گرفته شد که به بازیکنان آزادی بیشتری بدهد.
Tareda توضیح میدهد: «در اوایل توسعه بازی، ما در مورد محدود کردن گیمپلی بسیار فکر میکردیم به این امید که برخی از عناصر مکانیک بازی را بشکنند یا باعث شوند که بازی به درستی کار نکند.برخی از ایده ها شامل محدود کردن تعداد پژواک های قابل استفاده در سیاهچال به 20 بود. بسیاری از این ایدهها انجام کارهایی را که قبلاً میتوانستند غیرممکن کرد. با این حال، اگر بازیکنان نتوانند از راهحلهایی که در موقعیتهای قبلی کار میکردند استفاده کنند، میتواند ناامیدکننده باشد.
بنابراین یک روز تصمیم گرفتیم که این رویکرد را کنار بگذاریم و هیچ محدودیتی اعمال نکنیم. ”
The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom این بازی اواخر این هفته در تاریخ 26 سپتامبر برای نینتندو سوییچ منتشر خواهد شد.
نویسنده: Shubhankar Parijat