گزارش منتشر شده توسط GamesIndustry ادعا می کند: پروتکل کالیستو توسعهدهنده استودیوی Striking Distance قادر به فاش کردن اعتبار تقریباً 20 نفر درگیر در این بازی نبود و به استناد پنج توسعهدهنده سابق که برای عنوان بقا-ترسناک اعتبار خود را از دست داده بودند، اشاره کرد.
بسیاری از استودیوهای این صنعت سیاستهایی را اعمال کردهاند که توسعهدهندگان را بدون توجه به کاری که انجام دادهاند، از اعتبار بازیها محدود میکند، مگر اینکه برخی مفاد را رعایت کنند (مانند ترک نکردن استودیو تا زمان عرضه بازی). استودیو Striking Distance به کارمندان اطلاع داده است.
بر اساس منابع ذکر شده در این گزارش، برخی از توسعه دهندگان، کارگردانان و طراحان ارشد، کمک های “قابل توجهی” کردند. پروتکل کالیستو توسعه – از جمله “افراد اصلی که استودیو را ساخته اند” – از تیتراژ بازی کنار گذاشته شده است.
میدانم وقتی یک پیمانکار مقدار کمی کار را برای چند ماه انجام میدهد و اخراج میشود، اما ما در مورد یک کارمند تمام وقت صحبت میکنیم که بیش از یک سال در یک عنوان سرمایهگذاری کرده و در بخش قابل توجهی از محصول شرکت دارد. یکی از توسعه دهندگان که ترجیح داد ناشناس بماند، گفت.
یکی دیگر از توسعه دهندگان گفت: “ما قطعاً نمایش های مورد علاقه خود را با مردم اعتبار داشتیم.” “تصور من این بود که آنها بیشتر افرادی را انتخاب می کردند که دوستشان داشتند یا نوعی رابطه با آنها داشتند، و آن افراد اعتبار گرفتند و دیگران نه.”
این گزارش همچنان به روشنکردن مشکلات و اضافه کاریها در حین توسعه بازی میپردازد، با کارمندان استودیو 12 تا 15 ساعت در روز، 6 تا 7 روز در هفته، حتی در زمان کووید. من روز کار میکنم. گلن شوفیلد، مدیرعامل استودیو Striking Distance به دلیل اینکه ظاهراً ماهها قبل از عرضه بازی از این شیوههای محل کار تجلیل میکرد، مورد انتقاد قرار گرفت.
همانطور که یکی از توسعه دهندگان گفت: «توسعه بازی میتواند شدید باشد، و همیشه بهترین تعادل بین کار و زندگی را به شما نمیدهد، بهخصوص وقتی محصولی در این مقیاس ارائه میدهید. آنهایی از ما که برای کمک به ساخت این محصول سخت تلاش کردهایم با حذف این محصول مجازات میشویم. قدردانی برای تلاش نکردن بیشتر… ماندن تا ارسال.
متأسفانه، در صنعت غیرمعمول نیست که توسعهدهندگان به خاطر کارشان بر روی بازیها، و حتی با چندین نسخه مهم اخیر، اعتبار کمتری (یا اصلاً اعتباری) دریافت نمیکنند.به عنوان مثال، هر دو ترجیح Metroid Dread چه زمانی Ratchet and Clank: Rift Apart به خاطر مسائل مشابه در پشت صحنه سرزنش شده است.
نویسنده: Shubhankar Parijat