شکی نیست که Game Pass از دیدگاه مصرف کننده ارزشی باورنکردنی برای پول دارد. با این حال، مزایای آن به طرق مختلف مورد تردید قرار گرفته است. به عنوان مثال، آیا Game Pass برای سازندگان مستقل کوچک به همان اندازه مفید است که تیمهای متوسط تا بزرگی که با انتشار بازیهای این سرویس موافقت میکنند؟
این سوالی است که اخیراً توسط Bekah Saltsman مدیر عامل Finji پرسیده شده است. تونیک (تاریخ و تاریخ انتشار در Game Pass) و شب جنگلاو اخیراً در مصاحبهای با GamesIndustry اشاره کرد که کتابخانه سرویس اشتراک ممکن است زمانی آنقدر بزرگ شود که نسخههای مستقل کوچکتر در میان جمعیت گم شوند.
“با کوچک شدن و ادغام صنعت در دو سال گذشته، و این واقعیت که بسیاری از شرکتها تحت مالکیت خدمات اشتراکی هستند، نگرانی من این است که کتابخانهها بسیار بزرگ هستند و شرکتها بسیار پرکار با پایگاههای کاربری عظیم هستند. به ما نیازی نیست، “او گفت.
Saltsman در ادامه به این نکته اشاره میکند که خرید اشتراک به اندازه کافی برای سالهای کار تیم توسعه هزینه نمیکند. این بدان معناست که تیمهای مستقل ممکن است برای بلندمدت مدل قابل اعتمادی نباشند.
او گفت: «آیا بودجه کافی با هزینه بالاتر برای ساخت بازیها دارید تا هندیها بتوانند به ساختن چیزهای جالب ادامه دهند؟» چون وقتی جمعیت خریدار را به جمعیت اشتراک تبدیل میکنید، مجبور میشوید به هزینههای اشتراک تکیه کنید و خریدها پرداخت نمیشوند.
“اشتراک ها به همان اندازه که وحشتناک هستند عالی هستند، و می توانند به هر سمتی پیش بروند. من بیشتر نگران این هستم که ممکن است فضا و بودجه نداشته باشیم.”
مایکروسافت استدلال کرده است که Game Pass یک مدل تجاری پایدار است، اما این نگرانی که ممکن است در درازمدت برای تیمهای توسعه کوچکتر سودآور نباشد، مطمئناً ارزش بحث و بررسی ندارد. یکی وجود دارد. آیا مایکروسافت برنامههایی برای رسیدگی به آن در آینده باید دید.
نویسنده: Shubhankar Parijat
ارسال پاسخ