SteamVR UI را با آخرین به روز رسانی اصلاح می کند


Valve از انتشار نسخه اصلی جدید SteamVR خبر داد. به‌روزرسانی SteamVR 2.0 یک رابط کاملاً اصلاح‌شده ارائه می‌کند و برای همه کاربران واقعیت مجازی که در Steam بازی می‌کنند در دسترس است.

به عنوان بخشی از به‌روزرسانی رابط کاربری، SteamVR اکنون شامل بسیاری از ویژگی‌های فعلی موجود در Steam و Steam Deck نیز می‌شود. ورودی مکان‌نمای دوگانه نیز اکنون پشتیبانی می‌شود و به کاربران VR امکان می‌دهد سریع‌تر تایپ کنند. کاربران SteamVR همچنین اکنون به ویژگی‌های جدید چت Steam و چت صوتی دسترسی دارند.

اگرچه این به‌روزرسانی مدتی را در نسخه بتا سپری کرد، Valve توانست بازخورد قابل توجهی را هنگام معرفی ویژگی‌های جدید به رابط کاربری در نظر بگیرد.

برای کسانی که نمی‌دانند، SteamVR لایه‌ای از Steam است که با استفاده از هدست واقعیت مجازی برای اجرای بازی‌ها در Steam راه‌اندازی می‌شود. نسخه‌های قدیمی‌تر SteamVR دارای ویژگی‌های جالب زیادی برای بازی بودند، اما به‌عنوان نمونه‌ای کاملاً بی‌نقص در نظر گرفته می‌شدند و در نهایت فقط به بازیکنان اجازه می‌دادند بازی‌های دلخواه خود را راه‌اندازی کنند.

یادداشت های وصله برای SteamVR 2.0.8

عمومی

  • رفع خرابی در هنگام خروج برای برخی از عناوین یونیتی.
  • افزایش محدودیت وضوح برای لایه سیستم. این قبلاً 1.5 برابر مقیاس هدف رندر توصیه شده بود، اما اکنون به طور جداگانه برای عرض و ارتفاع اعمال می شود.
  • مشکلی که در آن تنظیمات کنترلر به زبان دلخواه کاربر (همانطور که در Steam تنظیم شده است) بومی سازی نشده بود، برطرف شد.
  • هنگامی که یک هدست شناسایی شد، یک درخواست برای نصب Bigscreen Beyond Driver اضافه شد.
  • قابلیت اطمینان دوبار کلیک در نمای دسکتاپ بهبود یافته است.
  • دکمه اضافه شده برای تغییر حالت چند وظیفه ای در روکش دسکتاپ (فقط برای ویندوز 10 و 11).
  • مشکل مقیاس‌پذیری با پوشش‌های داشبورد شناور برطرف شد.
  • مشکلی که در آن SetSkyboxOverride همیشه فقط آخرین بافت را نمایش می داد، رفع شد.
  • مشکل ناشی از اجرای vrstartup از نصب SteamVR دیگر در زمانی که SteamVR در حال اجرا است را برطرف می کند.
  • تنظیمات هموارسازی نشانگر لیزری، کلیک و دوبار کلیک کردن.
  • اضافه شدن پشتیبانی از ورودی لیزر دوگانه در صفحه کلیدهای جدید.
  • رفع اشکالی که در آن بستن صفحه کلید در رابط کاربری اتصال کنترلر باعث بسته شدن دائمی آن می شد.
  • موردی را برطرف کرد که در آن فراخوان‌های صحافی حتی زمانی که باید نادیده گرفته می‌شدند قابل مشاهده بودند.
  • اکنون پنجره های دسکتاپ علاوه بر نام، نمادهای واقعی را نیز نمایش می دهند.

داشبورد

  • هنگام استفاده از رابط کاربری جدید 2.0 (متصل به سرویس گیرنده Steam Beta) تنظیمات VR و سبک های پوشش پخش به روز شد.
  • جلوه های صوتی اکنون در عناصر رابط کاربری SteamVR سازگارتر است.
  • رنگ های رابط کاربری بیشتری را برای سازگاری تنظیم کرد.

سیستم عامل کنترل کننده شاخص

  • اشکالی را که می‌توانست باعث شود پس از پخش مکرر رویدادهای لمسی خاص، واکنش لمسی را متوقف کند، برطرف شد.
  • عملکرد ورودی دستگیره برای کنترلر برنامه نویس EV3 که در آخرین به روز رسانی خراب شده بود، بازیابی شد.
  • فقط سخت افزار توسعه دهندگان قبل از EV3 برای این به روز رسانی پرچم گذاری می شود.

متا

  • Meta از قبل اسلایدر SteamVR IPD را نشان می دهد، بنابراین ما آن را پنهان می کنیم.
  • صحافی های پیش فرض در داشبورد متا کنترلر: B و Y به “بازگشت” در رابط کاربری Steam منتقل شده اند و کلیک راست در نمای دسکتاپ به کلیک انگشت شست منتقل شده است.

لینوکس

  • برای سازگاری بهتر، به Steam Linux Runtime 3.0 (تک تیرانداز) مهاجرت کنید.
  • پیکربندی زمان اجرا برای بوت شدن با Steam Linux Runtime 3.0 (تک تیرانداز) برای رفع مشکلات بوت در برخی از سیستم ها رفع شد.
  • vrcompositor برای شروع با اجرای Scout قدیمی، رفع مشکلات راه‌اندازی در برخی از سیستم‌ها.
  • SteamVR Home را برای راه‌اندازی در زمان اجرا کلاسیک Scout ثابت کرد.

راننده

  • برای درایورهایی که مانیفست ارائه می‌کنند اما «تنها منبع» را مشخص نمی‌کنند، اگر فهرست bin وجود نداشته باشد، پیش‌فرض درست است.
  • ورودی مانیفست «showEnableInSettings» را اضافه کنید. این را می توان طوری پیکربندی کرد که راننده را مجبور کند در تنظیمات افزونه ها ظاهر شود، حتی اگر قوانین پیش فرض آن را پنهان کند.
  • اگر درایور خاصی از طریق تنظیمات “forcedDriver” یا VR_FORCE_TEST_DRIVER مجبور شود، حتی اگر غیرفعال باشد، آن درایور را بارگیری می کند.
  • اگر درایور خاصی مجبور به تنظیم «forcedDriver» یا VR_FORCE_TEST_DRIVER باشد، فقط اجازه فعال‌سازی HMD از آن درایور را بدهید («activateMultipleDrivers» درایورهای دیگر را بارگیری می‌کند و آن درایورها ابتدا HMD را فعال می‌کنند). قبلاً راننده نیرو همیشه اولین فرصت را برای فعال کردن HMD داشت، اما اکنون راننده به جای اولویت دادن به HMD موجود دیگر منتظر می ماند تا HMD به برق متصل شود.
  • بخش تنظیمات “LastKnown” (به روز شده با آخرین مدل و مدل HMD استفاده شده) اکنون “ActualHMDDriver” (به عنوان مثال “Lighthouse”) را که HMD را ارائه کرده است، ردیابی می کند.

VR کلاینت استیم تغییر می کند

عمومی

  • پیام هشداری را که هنگام شروع یک بازی دو بعدی در VR ظاهر می شود حذف می کند.
  • رفع خرابی SteamVR هنگام ارسال اعلان‌های خاص. این یک خرابی را که ممکن است هنگام گرفتن اسکرین شات از داخل SteamVR رخ دهد، برطرف می کند.
  • ما مشکلی را برطرف کردیم که در آن هنگام فوکوس پنجره دسکتاپ بازی، اعلان‌ها نمایش داده نمی‌شد.
  • اگر یک پنجره بزرگ دسکتاپ یا همپوشانی داشبورد اضافه کنید، اکنون برگه های داشبورد می توانند به صورت افقی حرکت کنند.
  • مشکلی را که در آن دکمه «بازگشت» گاهی اوقات باعث می‌شود دو بار به عقب برگردید، برطرف شد.

رابط

  • برای VR، دکمه‌های مرتب‌سازی و فیلتر سازگار با ماوس و لمس را به کتابخانه اضافه کرده‌ایم.
  • قابلیت اطمینان هنگام کلیک کردن روی داشبورد و عناصر رابط کاربری Steam با استفاده از ماوس لیزری بهبود یافته است.
  • نوارهای برگه اکنون فلش های قابل کلیک را به جای حروف باپر L1/R1 نمایش می دهند.
  • مشکلی که در آن رابط کاربری داشبورد کار نمی کند (مانند درخواست برای انتخاب کاربر) هنگامی که Steam از سیستم خارج می شود، برطرف شد.
  • وقتی استیم از سیستم خارج شد، نوار جستجو را در هدر پنهان کنید.
  • برخی از جریان‌های خرید هنگام شروع از داخل بازی روی داشبورد قابل مشاهده نبودند.
  • [友達]اگر UI در مرکز قرار گیرد، مانند یک زبانه، تمام عرض نمایشگر را اشغال می کند.
  • اگر از VR مشاهده می کنید، فیلترهای سازگاری Steam Deck را در گزینه های فیلتر نخواهید دید.

لینوکس

  • مشکلی را برطرف می کند که از راه اندازی SteamVR در سیستم های Debian/Ubuntu جلوگیری می کند.



نویسنده: Shunal Doke

اشتراک گذاری و حمایت

دیدگاهتان را بنویسید