سونی می‌خواهد با نسخه‌های چند پلتفرمی رایانه‌های شخصی «تهاجمی‌تر» عمل کند تا سود را به حداکثر برساند


در سال های اخیر، سونی حضور خود را در فضای بازی های رایانه های شخصی به طور قابل توجهی گسترش داده است. God of War، Horizon Zero Dawn، و مرد عنکبوتی مارول ما موفقیت های قابل توجهی در سکو داشته ایم. اخیراً، یک بازی تیراندازی سوم شخص مشترک توسط استودیوی بازی سازی Arrowhead ساخته شده است. غواص جهنمی 2 این نسخه به طور همزمان بر روی PS5 و PC راه اندازی شد و تعداد قابل توجهی از بازیکنان را به خود جذب کرد و به بزرگترین راه اندازی سونی بر روی این پلتفرم تا به امروز تبدیل شد.

و به نظر می رسد که این شرکت قصد دارد نه تنها به حرکت در این مسیر ادامه دهد، بلکه حتی برنامه های خود را تسریع کند. هیروکی توتوکی، رئیس سونی و رئیس هیئت مدیره پلی استیشن، در جلسه پرسش و پاسخ اخیر به عنوان بخشی از یک جلسه توجیهی نتایج سه ماهه، همین را بیان کردند. او با اشاره به موفقیتی که نسخه‌های شخص اول این شرکت تاکنون از آن برخوردار بوده‌اند، گفت که هنوز فضای زیادی برای به حداکثر رساندن سود وجود دارد، و یکی از راه‌هایی که سونی می‌تواند این کار را انجام دهد استفاده بیشتر است. هدف این است که فعال و فعال باشد. انتشار چند پلتفرم روی رایانه شخصی.

توتوکی (از طریق VGC) گفت: «قبلاً می‌خواستیم کنسول‌ها را محبوب کنیم و هدف اصلی عناوین شخص اول، محبوب کردن کنسول‌ها بود. اگرچه این درست است، اما اثر هم افزایی دارد: اگر محتوای شخص اول قوی داشته باشیم، نه تنها کنسول‌های ما محتوای شخص اول خواهند داشت، بلکه پلتفرم‌های دیگر مانند رایانه‌ها نیز محتوای شخص اول خواهند داشت. [game] توانایی رشد بر روی پلتفرم های متعدد نیز منجر به افزایش سود عملیاتی می شود، بنابراین من می خواهم به طور فعال روی آن کار کنم.

شخصاً فکر می‌کنم فرصتی برای بهبود حاشیه سود ما وجود دارد، بنابراین می‌خواهم فعالانه برای بهبود آنها تلاش کنم.»

در بالا ذکر شد غواص جهنمی 2 این یک نمونه نادر از یک عنوان استودیو پلی استیشن است که همزمان بر روی رایانه شخصی و PS5 عرضه می شود، زیرا اکثر بازی های این شرکت، به ویژه بازی های پرچمدار اصلی، به صورت پلکانی منتشر می شوند و بسیار دیرتر از کنسول های پلی استیشن روی رایانه شخصی عرضه می شوند. منتشر خواهد شد. باید دید که آیا نظرات توتوکی نشان می دهد که سونی ممکن است به طور روزانه عرضه رایانه شخصی را برای بازی های خود در نظر بگیرد یا خیر، اما با توجه به موفقیتی که این شرکت قبلاً با این پلتفرم کسب کرده است، بعید به نظر می رسد. حداقل من تعجب می کنم اگر این نبود گفتگو بین دوستان پلی استیشن.

البته، این شرکت قبلاً اعلام کرده بود که مایل است عناوین خدمات زنده را بر روی چندین پلتفرم به طور همزمان منتشر کند. بازی منصفانه $ و کنکور هر دو به طور رسمی برای PS5 و PC تایید شده اند.

یکی دیگر از عنوان های فرست پارتی آینده سونی – تا سحر ریمستر آینده نیز روزانه بر روی رایانه شخصی منتشر خواهد شد، البته البته این یک سرویس زنده نخواهد بود.

سونی در ماه مه 2022 اعلام کرد که حدود 50 درصد از مجموعه این شرکت تا سال 2025/26 در رایانه های شخصی حضور خواهد داشت.



نویسنده: Shubhankar Parijat

اشتراک گذاری و حمایت

دیدگاهتان را بنویسید