سونی با ایجاد استودیو پلی استیشن به عنوان یکی از برندهای پیشرو در ارائه عناوین تک نفره مبتنی بر روایت، اکنون به دنبال گسترش خدمات زنده نیز است. این شرکت بارها تاکید کرده است که قصد دارد حجم تولید سرویس چندنفره مستمر خود را در سال های آینده افزایش دهد و البته سرمایه گذاری های مالی قابل توجهی نیز در توسعه آن صورت گرفته است.
در واقع، طبق گزارش روزنامه Nikkei، سونی قصد دارد در سال مالی جاری منتهی به 31 مارس 2024، 300 میلیارد ین یا حدود 2.13 میلیارد دلار در تحقیق و توسعه عناوین خدمات زنده سرمایه گذاری کند. این مبلغ 40 درصد از کل بودجه تحقیق و توسعه سونی برای همان دوره را تشکیل می دهد. علاوه بر این، بیش از دو برابر بودجه تحقیق و توسعه (144.5 میلیارد ین) کل بخش بازی سونی در سال 2020 خواهد بود.
در اوایل سال جاری، سونی فاش کرد که Bungie برای هدایت یک “فرایند بررسی دقیق نمونه کارها” برای عناوین خدمات زنده فعلی و آینده سونی پس از خرید منصوب شده است. هرمن هالست، رئیس استودیو پلیاستیشن نیز گفت که بازیهای سرویس زنده این شرکت «ژانرهای مختلف، زمانبندی انتشار متفاوت و مقیاسهای متفاوت» را هدف قرار میدهند.
سونی قصد دارد 12 عنوان سرویس زنده را از هم اکنون تا آوریل 2026 منتشر کند.بسیاری از این موارد در نمایشگاه پلی استیشن اوایل سال جاری معرفی شدند، از جمله Bungie.ماراتن، بهشتبازی منصفانه $و فایروالککنکورد.
Guerrilla همچنین در حال حاضر روی بازی چند نفره co-op کار می کندافقدر بازی، Naughty Dog در حال کار بر روی چند نفره مستقل استآخرین نفر از ماطرح. با این حال، گزارشهای اخیر ادعا میکنند که این دومی پس از بررسی داخلی کاهش یافته است. استودیو SIE London همچنین در حال توسعه یک بازی فانتزی co-op برای PS5 است. در همین حال، با توجه به نشت،فلز تاب خوردهRestart نیز با Firesprite در حال توسعه است.
نویسنده: Shubhankar Parijat