سونی با کنترلکنندههای DualSense خود برای این نسل کنسول پیشرفتهای زیادی کرده است، و بازخورد لمسی و محرکهای تطبیقی را به عنوان ویژگیهای استاندارد برای همه بازیهای PS5 وارد میکند. به نظر میرسد این شرکت در حال برنامهریزی برای ادامه نوآوری در کنترلکنندهها است، و یک پتنت اخیراً ثبتشده، که برای اولین بار توسط Exputer مشاهده شد، ممکن است به همین نکته اشاره کند.
این حق اختراع کنترل کننده ای را توصیف می کند که پلاستیک را با یک ماده “قابل تغییر شکل الاستیک” (در اصل یک ماده ژل مانند نرم تر) جایگزین می کند که می تواند برای “غنی سازی” بیشتر تجربه بازخورد لمسی استفاده شود. من توضیح می دهم. این امر با توانایی “ارائه مواد اشیاء مجازی در فضای بازی به عنوان احساسات لمسی به کاربر” تحقق می یابد.
علاوه بر آن، حق ثبت اختراع همچنین شامل «دستگاه کنترل دما، مانند دستگاه Peltier که میتواند دما را به صورت الکتریکی تغییر دهد» را توصیف میکند، که برای «ارائه دمای یک شی مجازی به صورت گرم/سرد» استفاده میشود. . Sense به طور متناوب سیگنال های الکتریکی را برای شبیه سازی دمای اشیاء درون بازی که بازیکن با آنها در تماس است، خروجی می دهد.
البته، پتنت ها همیشه به محصولات واقعی تبدیل نمی شوند، آنها اغلب فقط شرکت هایی هستند که از ایده ها و فناوری ها محافظت می کنند. اما با توجه به سابقه طولانی سونی در نوآوری کنترلر، تعجب آور نخواهد بود که شاهد آشکار شدن چنین چیزی در کنترلرهای آینده باشیم.
در سال 2020، سونی پتنت مشابهی را برای کنترل کننده ای ثبت کرد که بازخورد زیستی کاربران را از طریق مواردی مانند ضربان قلب و تعریق ردیابی می کند. بیشتر بدانید.
نویسنده: Shubhankar Parijat