توسعه‌دهنده می‌گوید پورت PS4 لغو شده توسط Quantum Error «به طور کامل بازبینی می‌شد».


خیلی وقت پیش خطای کوانتومی اولین بار اعلام شد، توسعه دهنده TeamKill Media تایید کرد که در حال توسعه برای PS5 و PS4 است و انتظار می رود نسخه دومی مدتی پس از عرضه اولیه PS5 عرضه شود. با این حال، اوایل سال جاری، توسعه‌دهنده لغو نسخه PS4 بازی شوتر ترسناک کیهانی را اعلام کرد و گفت که برای اجرای آن نیاز به کاهش و تغییرات بیش از حد در دارایی‌ها، نور و غیره دارد.

میکا جونز، بنیانگذار و مالک TeamKill Media در مصاحبه اخیر با GamingBolt گفت: خطای کوانتومی او در مورد لغو PS4 توضیح داد و گفت که زمانی که بازی به پایان توسعه نزدیک می‌شود، برای توسعه‌دهندگان مشخص شده بود که نسخه PS4 به جای یک پورت ساده، «نیاز به تعمیر کامل» دارد. مثل خراب کردن خانه و شروع تقریباً از صفر است. ”

جونز گفت: «در ابتدای سال 2020، ما برای اولین بار برای توسعه در پلی استیشن 5 تأیید شدیم و تشویق شدیم تا نسخه PS4 را نیز توسعه دهیم. سپس، در اواخر همان سال، تصویب شد که بازی را به پلتفرم Xbox نیز بیاوریم. تیم، با نزدیک شدن به پایان توسعه، متوجه شدیم که هیچ راهی برای تبدیل آنچه تا کنون ساخته بودیم به یک بازی عالی برای PS4 وجود ندارد. بنابراین ما با سونی تماس گرفتیم تا نسخه PS4 را حذف کنیم. این نیاز به بازنگری کامل، خراب شدن و شروع تقریباً از ابتدا داشت.”

جونز در ادامه به جزئیات پرداخت که دقیقاً چه سطحی از تغییر مورد نیاز است. خطای کوانتومی نسخه PS4 شامل «حداقل» 150 صفحه بارگذاری دیگر، روشنایی جهانی و حذف نانیتی، افت نرخ فریم، تنزل درجه به مواردی مانند پراکندگی زیرزمینی و سایه ها، باس فایت ها و کات سین های بازسازی شده و غیره خواهد بود. .

جونز توضیح داد: «برای نسخه PS4، بازی ساختار کاملاً متفاوتی داشت، با حداقل 150 صفحه نمایش بارگیری که در PS5 وجود نداشت. هیچ نورپردازی جهانی وجود ندارد که ظاهر بازی را کاملاً تغییر دهد. همه چیز از پراکندگی زیرسطحی شخصیت ها و سایه ها کاهش می یابد و نرخ فریم کاهش می یابد. بازی کاملاً متفاوت به نظر می رسد و بازی می کند. باس فایت ها و کات سین ها باید کاملاً بازسازی می شدند. به حساب بارگذاری Nanites هرگز در بازی استفاده نمی شود بسیاری از دارایی های بازی دیگر در دسترس نیستند بازی ما نزدیک به 90 گیگابایت است و اگر نسخه PS4 را ساخته بودیم حتی بزرگتر می شد.

او افزود: “بازی های شگفت انگیزی برای PS4 ساخته شده اند، اما نکته اینجاست که آنها برای PS4 ساخته شده اند. شما نمی توانید آن را خاموش کنید و نسخه PS4 بسازید.” آنها سعی کردند به سادگی یک پروژه موجود را به نسخه PS4 کاهش دهند و اگر برای PS4 با استفاده از همان تکنیک هایی ساخته می شد که بازی های عالی PS4 را می سازد، این نوع کیفیت ممکن نبود. اگر ما زمان و تیم ساخت را داشتیم. یک نسخه کاملا اختصاصی PS4، ما می توانستیم این کار را انجام دهیم، اما این امکان پذیر نیست.”

در طول مصاحبه، جونز همچنین در مورد علت صحبت کرد. خطای کوانتومی گفت که نسخه Xbox Series S تیرانداز ترسناک کیهانی در وضعیت “غیرقابل قبول” قرار دارد و برنامه ای برای عرضه همزمان Xbox Series X/S ندارد.

خطای کوانتومی این بازی در تاریخ 3 نوامبر برای PS5 منتشر خواهد شد. Xbox Series X/S و نسخه PC هنوز تاریخ انتشار ندارند. مصاحبه کامل با جونز به زودی منتشر خواهد شد، پس با ما همراه باشید.



نویسنده: Shubhankar Parijat

اشتراک گذاری و حمایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *