با گذشت دو سال و نیم از نسل فعلی کنسولها، توسعهدهندگان بالاخره شروع به رسیدن به نقطهای کردند که در حال غلبه بر بازیهای چند نسلی هستند. از سخت افزار قدرتمندتری که کنسول های جدید ارائه می دهند به خوبی استفاده کنید. البته یکی از بزرگترین نقاط فروش PS5 و Xbox Series X SSD است. با این حال، اولی دارای 5.5 گیگابایت در ثانیه پهنای باند خام و دومی دارای 2.4 گیگابایت بر ثانیه است. کرایه ها به یکدیگر؟
Ricardo Cesteiro – به گفته مالک و تهیه کننده Camel 101، استودیو سازنده بازی ترسناک اول شخص آینده است. پایین – تفاوت سرعت بین دو کنسول ممکن است در مورد بازیهای چند پلتفرمی اهمیت چندانی نداشته باشد، اما برای بازیهای انحصاری PS5، این افزایش بسیار بزرگتر است و امکان بارگیری سطح ناهمزمان و داراییهای سریعتر را فراهم میکند. در نتیجه، بافت با کیفیت بالاتر.
کازتیرو در مصاحبه اخیر خود با GamingBolt گفت: «با پهنای باند 5.5 گیگابایت بر ثانیه و یک SSD، داراییها سریعتر بارگیری و تخلیه میشوند که منجر به بارگذاری و داراییهای سطح ناهمزمان سریعتر میشود. برخی از بارگذاریهای پسزمینه سطوح مورد توجه بازیکن قرار نمیگیرد، و پایین نگه داشتن استفاده از VRAM باعث میشود بازی سریعتر اجرا شود. اکثر توسعهدهندگان هنگام توسعه برای پلتفرمهای مختلف، نسخه 2.4 را ترجیح میدهند. فکر نمیکنم تفاوت چندانی ایجاد کند، زیرا احتمالاً شما ممکن است از یک GB/s پایه استفاده خواهد شد، اما ممکن است شرایط برای عناوین اختصاصی متفاوت باشد، جایی که میتوانید مشخصات پلتفرم را به حداکثر برسانید، برای مثال زمان پخش به میزان قابل توجهی کاهش مییابد، بنابراین میتوانید از بافتهای با کیفیت بالاتر استفاده کنید.
البته، زمان بارگذاری سریعتر و پخش جهانی کارآمدتر تنها برخی از مواردی است که سونی از زمان رونمایی کنسول در سال 2020 برای PS5 تبلیغ کرده است و اکنون منحصر به سختافزار کنسول است. همراه با چندین محصول انحصاری در حال ساخت. ، باید جالب باشد که ببینیم چگونه به نتیجه می رسد.
شتر 101 زیر قرار است در سال 2024 برای PS5، Xbox Series X/S و PC منتشر شود. مصاحبه کامل کازتیرو به زودی منتشر خواهد شد.
نویسنده: Shubhankar Parijat