نقض داده های ماه گذشته در Insomniac Games ویرانگر بود و بیش از 1.3 میلیون فایل داخلی توسط هکرهای باج افزار به سرقت رفت و در سراسر اینترنت به اشتراک گذاشته شد. این افشاگری جزئیاتی را در مورد چندین بازی که استودیو برای چند سال آینده برنامهریزی کرده است، فاش میکند، در حالی که دادهها و معیارهای داخلی که قبلاً فاش نشده بود را در سراسر پلیاستیشن به اشتراک میگذارد.
این دادهها همچنان فیلتر میشوند و کسانی که به دادهها نگاه کردند، اعداد تعاملی را کشف کردند که نشان میدهد بازیهای تکنفره و چندنفره در سه سال پس از عرضه PS5 چگونه بر روی PS5 عمل کردهاند.به عنوان یک اشتراک کننده توییتر کاربر @FunkyClam (از طریق Exputer) آخرین ارائه کسب و کار داخلی سونی از فوریه 2023 نشان می دهد که کاربران PS5 زمان بسیار بیشتری را صرف بازی های تک نفره نسبت به عناوین چند نفره می کنند.
یک اسلاید خاص کل زمان گیمپلی کاربران PS5 را به تفکیک ماه نشان میدهد. طبق اسلاید، هر ماه از زمان عرضه این کنسول، پایگاه کاربران آن به طور کلی بیشتر وقت خود را صرف بازی های تک نفره می کند. تا دسامبر 2022، بیش از 50 درصد از زمان بازی در ماه، 50 درصد یا بیشتر از زمان بازی بوده است، از 1.6 میلیارد کل زمان بازی، 59 درصد در بازی های تک نفره و 20 درصد به صورت رایگان صرف شده است. بازی ها. -بازی عناوین چند نفره، 21% بازی عناوین چند نفره که نیاز به اشتراک پلی استیشن پلاس دارند.
یک اسلاید دیگر تجزیه و تحلیل مشابهی را نشان می دهد، اما برای هر دو پایگاه کاربران PS5 و PS4، نتایج هنوز مشابه است، و برای هر ماه از ژانویه 2019 تا فوریه 2023، تعامل تک نفره به طور مداوم بالاتر از تعامل چند نفره است. به عنوان مثال، کاربران PS5 و PS4 برای 3.6 میلیارد ساعت گیم پلی ترکیب کرده اند، از جمله 2.4 میلیارد ساعت در بازی های تک نفره، 914 میلیون ساعت در عناوین رایگان و 595 میلیون ساعت در PS Plus. Gate یک بازی چند نفره است. .
البته، ایجاد یک مدل خدمات زنده موفق که پاهای لازم برای حفظ خود را در طول زمان داشته باشد، چیزی نیست که بسیاری از توسعه دهندگان و ناشران در انجام آن موفق بوده باشند (در واقع، اکثر آنها شکست خورده اند). به دلیل ماهیت آن، گروه های بزرگی از مردم تمایل دارند برای مدت زمان طولانی بازی کنند.
افزایش مداوم محبوبیت بازیهای تکنفره در میان کاربران پلیاستیشن ممکن است برای برخی تعجبآور باشد، اما بار دیگر، پایگاه کاربران پلیاستیشن بهطور سنتی تمرکز زیادی بر تجربههای تکنفره داشته است.
نویسنده: Shubhankar Parijat