تفاوت‌های پردازنده گرافیکی بین PS5 و Xbox Series X یک یا دو سال دیگر عامل بزرگ‌تری خواهد بود – Caverns of Mars: Recharged Dev


بیش از دو سال از عرضه کنسول های نسل فعلی می گذرد، اما در این مرحله از زندگی خود، هر دو PS5 و Xbox Series X شاهد بوده اند که اکثریت قریب به اتفاق توسعه دهندگان بازی های بین نسلی ساخته اند و از مزیت کامل استفاده نکرده اند. از آنها

اما این دو کنسول دقیقاً چگونه با یکدیگر مقایسه می شوند؟Mars Caverns: Recharged’sبه گفته طراح و تهیه کننده بازی Tadas Migauskas، تفاوت بین پردازنده های گرافیکی هر دو کنسول ناچیز است. در مصاحبه اخیر با GamingBolt، Migauskas گفت که این دو به وضوح نشان دهنده یک جهش نسبت به پیشینیان خود هستند، اما برای اکثر توسعه دهندگان در صنعت، به ویژه آنهایی که بازی های چند پلتفرمی را می سازند، تفاوت های بین یکدیگر وجود دارد. او گفت که این تفاوت ها بیشتر خواهد شد. در خط لوله توسعه قابل مشاهده است، زیرا رویکردهای رندر جدید با عمیق شدن این نسل ظاهر می شوند.

او گفت: “می توانید یک روند کلی را در بازی های نسل های قبلی کنسول ها مشاهده کنید. سال ها و یک یا دو عنوان راه اندازی طول می کشد تا توسعه دهندگان توانایی های سخت افزاری را بشناسند و از آنها استفاده کنند.” “در حال حاضر، تاثیر توسعه هنوز بسیار کم است. افزایش 15 درصدی قابل توجه است، اما هر دو GPU آنقدر قدرتمند هستند که احتمالا اکثر توسعه دهندگان چشم خود را نمی بندند. با یکی از آنها می توانید کمی بیشتر انجام دهید. و اکثر بازی ها روی هر دو کنسول عرضه می شوند، بنابراین شما باید با کمترین مخرج مشترک کار کنید. از آنجایی که انتظار می رود کارهای رندر بیشتری از طریق خط لوله GPU انجام شود، در این صورت توسعه دهندگان با منابع بیشتر، عمدتا شرکت های AAA با موتورهای سفارشی، پیدا خواهند کرد. تفاوت های پلتفرم سعی خواهد کرد بیشتر و بیشتر دنبال شود.”

با توجه به این واقعیت که توسعه‌دهندگان بالاخره به نقطه‌ای رسیده‌اند که شروع به طراحی بازی‌ها بر اساس سخت‌افزارهای نسل فعلی کرده‌اند، احتمالاً مدتی طول می‌کشد تا سری‌های PS5 و Xbox به طور کامل عملیاتی شوند. جوانب مثبت و منفی X نسبت به یکدیگر آشکار می شوند.

مصاحبه کامل با میگاوسکاس به زودی منتشر خواهد شد، پس با ما همراه باشید.غارهای مریخ: شارژ مجدداکنون بر روی PS5، Xbox Series X/S، PS4، Xbox One، Nintendo Switch و PC در دسترس است.



نویسنده: Shubhankar Parijat

اشتراک گذاری و حمایت

دیدگاهتان را بنویسید