رسانه های دیجیتال در بیشتر دهه گذشته بر صنعت سرگرمی تسلط داشته اند. که البته شامل بازی های ویدئویی نیز می شود. سال به سال، با ادامه کاهش فروش فیزیکی بازی، گزارشها و دادههای فروش دریافت میکنیم که نشان میدهد فروش دیجیتال همچنان افزایش مییابد، و همینطور در سال 2022.
بر اساس داده های به اشتراک گذاشته شده توسط GamesIndustry (از طریق Newzoo)، 72 درصد از فروش جهانی بازی های کنسولی در سال 2022 دیجیتال خواهد بود، در حالی که تنها 28 درصد از فروش بازی های فیزیکی به فروش می رسد. در همین حال، در فضای رایانههای شخصی، جای تعجب نیست که ۹۸ درصد از کل فروش بازی در این پلتفرم در سال ۲۰۲۲، خریدهای دیجیتالی با سهم دیجیتالی بسیار بزرگتر باشد.
در تمام پلتفرمها، 94.2 درصد از فروش جهانی بازی دیجیتال است و تنها 5.8 درصد آن فیزیکی است. البته شایان ذکر است که ناشران زیادی مانند نینتندو هستند که داده های فروش دیجیتال خود را به صورت عمومی به اشتراک نمی گذارند.
در مجموع، درآمد جهانی بازی های دیجیتال در سال 2022 به 172.8 میلیارد دلار خواهد رسید که نسبت به سال گذشته 4 درصد کاهش داشته است. در مقام مقایسه، درآمد سالانه جهانی بازی های فیزیکی 10.7 میلیارد دلار بود که 10.1 درصد کمتر از رقم سال 2021 بود.
نویسنده: Shubhankar Parijat