بر اساس اسناد CMA، توسعه و فروش یک بازی مدرن AAA ممکن است بیش از 1 میلیارد دلار هزینه داشته باشد


بر کسی پوشیده نیست که توسعه بازی های AAA یک تجارت گران قیمت است و همچنان با نرخ هشدار دهنده ای گران تر می شود. با ادامه پیشرفت فناوری و بزرگ‌تر و بزرگ‌تر شدن تجربه AAA، بعید به نظر می‌رسد به این زودی‌ها سرعت آن کاهش یابد.

این به دنبال تصمیم اخیر مایکروسافت برای جلوگیری از خرید پیشنهادی Activision Blizzard در گزارشی منتشر شده توسط سازمان رقابت و بازارهای بریتانیا (CMA) است که میانگین هزینه‌های توسعه و بازاریابی یک بازی مدرن AAA را توضیح می‌دهد. از آنچه ارائه شده است مشخص است.

طبق گزارش CMA، هزینه‌های توسعه جدیدترین بازی‌های AAA که اخیراً چراغ سبز دریافت کرده‌اند و برای عرضه در سال‌های 2024-2025 هدف‌گذاری شده‌اند، بیش از 200 میلیون دلار است که یک جهش قابل توجه نسبت به ارقام مشابه است. پنج سال پیش، میانگین بین 50 تا 150 میلیون دلار بود.سال گذشتهپروتکل کالیستو،به عنوان مثال، برای توسعه آن 162 میلیون دلار هزینه شده است.

بر اساس گزارش CMA، ندای وظیفهبودجه توسعه فرنچایز قبلاً از 300 میلیون دلار فراتر رفته است.سرقت بزرگ خودرو 6گفته می شود بیش از 250 میلیون دلار بودجه دارد.

جالب اینجاست که همه اینها حتی شامل هزینه های بازاریابی و تبلیغاتی هم نمی شود. گزارش CMA به تعدادی از توسعه دهندگان و ناشران (که ظاهراً نام آنها تغییر یافته است) اشاره می کند که ارقام مربوطه را ارائه کرده اند، بسیاری از آنها با هزینه توسعه بین 80 تا 350 میلیون دلار، بازاریابی هزینه هایی را در محدوده 50 تا 380 میلیون دلار ذکر می کند.

با این حال، یک ناشر خاص فاش کرد که یکی از فرنچایزهای اصلی آن 660 میلیون دلار هزینه توسعه و 550 میلیون دلار هزینه بازاریابی داشته است.



نویسنده: Shubhankar Parijat

اشتراک گذاری و حمایت

دیدگاهتان را بنویسید