خرید Activision Blizzard توسط مایکروسافت منجر به قیمت‌های بالاتر و معامله بدتر برای توسعه‌دهندگان مستقل می‌شود – سونی


در میان جزئیاتی که در بیانیه 22 صفحه‌ای اخیر ارائه شده توسط سونی به اداره رقابت و بازار بریتانیا فاش شد، این شرکت گفت که اگر مایکروسافت خرید Activision Blizzard را انجام دهد، در درازمدت به توسعه‌دهندگان آسیب می‌رسد. مشتریان از افزایش قیمت رنج می‌برند.

سونی معتقد است که تحقیقات نظارتی منجر به توقف خرید خواهد شد، زیرا در صورت اجازه به رقابت در بازار آسیب می رساند. ندای وظیفه این یک فرنچایز غیرقابل جایگزین است و سونی می گوید که مالکیت مایکروسافت بر IP به طور قابل توجهی بازار پلی استیشن را نامتعادل می کند.

سونی در بیانیه‌ای گفت: «مایکروسافت محتوای غیرقابل جایگزینی را که باعث تعامل کاربر می‌شود، تهیه می‌کند. پس از انجام معامله، مایکروسافت محتوای Activision و [redacted] PlayStation نسبت به مجموع بهترین عناوین شخص اول SIE درگیر کاربر بیشتر است. ”

سونی است ندای وظیفه در پلی استیشن منتشر شده است، “تعداد قابل توجهی” از بازیکنان به جای آن به ایکس باکس سوئیچ می کنند. و این منجر به رقابت کمتر در بازار می شود و مایکروسافت قیمت کنسول ها، بازی ها و حتی PC و Xbox Game Pass را افزایش می دهد.

“استراتژی سلب مالکیت مایکروسافت بسیاری از مصرف کنندگان را در ایکس باکس قفل می کند، از جمله کاربران فعلی ایکس باکس که بازی می کنند. ندای وظیفه کسانی که از پلی استیشن به پلی تغییر کردند ندای وظیفهاین کاربران به دام افتاده کمتر در پاسخ به رفتارهای طرفدار رقابت از سوی SIE تغییر می‌کنند.»

این به طور موثری از رقابت SIE برای کسب و کار بیشتر گیمرهای کنسول جلوگیری می کند و انگیزه سرمایه گذاری را کاهش می دهد.

سونی در صحبت در مورد اینکه چگونه این معامله به توسعه‌دهندگان آسیب می‌زند، گفت که موقعیت مایکروسافت به عنوان رهبر بازار به این شرکت انحصار خدمات اشتراک Xbox Game Pass را می‌دهد و مایکروسافت اوضاع را برای توسعه‌دهندگان مستقل بدتر می‌کند. ما معتقدیم که این پتانسیل الهام‌بخش است شما برای ارائه یک معامله

سونی گفت: “با تعطیلی مایکروسافت پلی استیشن/پلی استیشن پلاس، احتمالاً به یک کانال توزیع مهم برای توسعه دهندگان مستقل تبدیل خواهد شد.” با موقعیت چانه‌زنی ضعیف‌تر، توسعه‌دهندگان مستقل به احتمال زیاد شرایط بدتری را برای محتوای خود از مایکروسافت دریافت می‌کنند و حتی ممکن است ملزم شوند در ازای توزیع، انحصاری بودن را بدهند، در نتیجه توانایی توسعه‌دهندگان مستقل و انگیزه‌های آن‌ها برای سرمایه‌گذاری در کیفیت جدید کاهش می‌یابد. بازی‌هایی که به مصرف‌کنندگان آسیب بیشتری می‌زند.»



نویسنده: Shunal Doke

اشتراک گذاری و حمایت

دیدگاهتان را بنویسید