خرید Activision Blizzard توسط مایکروسافت در بریتانیا تاییدیه موقت دریافت کرد


FTC ایالات متحده نتوانست به اندازه کافی قوی برای جلوگیری از خرید برنامه ریزی شده 69 میلیارد دلاری مایکروسافت از Activision Blizzard ایجاد کند، بنابراین اداره رقابت و بازار بریتانیا (CMA) هنوز باید این معامله را برطرف کند. یک مانع بزرگ نهایی وجود دارد. همه دست اندرکاران گام مهم دیگری به سوی راه حل برداشته اند.

CMA و مایکروسافت در ماه ژوئیه وارد مذاکره بر سر یک قرارداد بازسازی شدند و پس از آخرین پرونده مایکروسافت، رگولاتور در بیانیه ای گفت که راه حل های پیشنهادی مایکروسافت به بسیاری از مشکلاتی که تنظیم کننده داشته است، می پردازد. “ما به طور آزمایشی به این نتیجه رسیده ایم” که این مورد قرارداد را به شکل اصلی خود بگذارید.

به‌ویژه، CMA می‌گوید تصمیم مایکروسافت برای فروش حقوق پخش ابری محتوای Activision Blizzard به یوبی‌سافت یک عامل تعیین‌کننده بود.

«فروش حق پخش ابری Activision به یوبی سافت باعث اختلال در این محتوای مهم، از جمله بازی‌هایی مانند: Call of Duty، Overwatch، و دنیای جنگ CMA گفت: بازی های ابری تحت کنترل مایکروسافت نیستند. “CMA در ابتدا دریافت که مایکروسافت قبلاً موقعیت قدرتمندی در خدمات بازی های ابری داشت و می توانست از کنترل خود بر محتوای Activision برای سرکوب رقابت و تقویت این موقعیت استفاده کند. در عوض، قرارداد جدید حقوق پخش ابری بازی های Activision را به بازیکن مستقل Ubisoft منتقل می کند. ، حفظ رقابت آزاد با توسعه بازار بازی های ابری در چند سال آینده.

CMA گفت: “نگرانی محدودی وجود دارد که برخی مقررات مربوط به فروش حقوق استریم ابری اکتیویژن به یوبی سافت ممکن است دور زده شود، خاتمه داده شود یا به‌طور دیگری اجرا نشود.” فروش حقوق خود به یوبی سافت توسط Activision توسط CMA قابل اجرا است. رگولاتور اکنون یک رایزنی را تا 6 اکتبر برای بررسی این راه حل ها باز کرده است.

آخرین مهلت برای تایید نهایی قرارداد 18 اکتبر است و برد اسمیت، رئیس مایکروسافت در بیانیه ای در توییتر گفت که این شرکت از پیشرفت های مثبت اخیر در روند بررسی CMA “تشویق” شده است.

اسمیت نوشت: “ما راه حلی ارائه کرده ایم که معتقدیم به طور کامل نگرانی های باقی مانده CMA در مورد استریم بازی های ابری را برطرف می کند. ما همچنان متعهد به دریافت تاییدیه برای پایان مهلت 18 اکتبر هستیم. برو.”





نویسنده: Shubhankar Parijat

اشتراک گذاری و حمایت

دیدگاهتان را بنویسید