خرید Activision Blizzard توسط مایکروسافت توسط CMA بریتانیا مسدود شد


پس از شایعات برعکس، سازمان رقابت و بازار بریتانیا به طور رسمی خرید پیشنهادی مایکروسافت اکتیویژن بلیزارد را مسدود کرد. یافته‌های اولیه قبلاً گفته بود که این معامله به رقابت در بازار بازی‌های کنسول آسیب نمی‌رساند، اما این تصمیم “آینده بازار بازی‌های ابری را که به سرعت در حال رشد است تغییر خواهد داد و این به دلیل نگرانی‌هایی است که منجر به نوآوری کمتر و انتخاب کمتر شود.” برای گیمرهای بریتانیا برای سالهای آینده. ”

تصمیم نهایی به دنبال شکست مایکروسافت در ارائه راه حلی برای نگرانی های مربوط به بازی های ابری است که CMA در فوریه گذشته بیان کرد. مایکروسافت در حال حاضر حدود 60 تا 70 درصد از خدمات بازی های ابری جهان را در اختیار دارد و از نقاط قوت آن می توان به داشتن بزرگترین سهم بازار سیستم عامل رایانه شخصی در ویندوز اشاره کرد. CMA احساس می کرد که اختصاص عناوین Actvision به سرویس های ابری مزایای بسیار زیادی خواهد داشت، بدون در نظر گرفتن مزایای مدیریت فرنچایز مانند فرنچایز. ندای وظیفه، overwatch و دنیای جنگ.

بدون ادغام، بازی‌های اکتیویژن در دیگر پلتفرم‌های ابری در دسترس خواهند بود و به طور بالقوه انتخاب بیشتری را ارائه می‌دهند. “برای اینکه مایکروسافت بتواند چنین موقعیت قدرتمندی را در بازار بازی های ابری، که به سرعت شروع به رشد کرده است، اشغال کند، ما در معرض خطر تضعیف نوآوری هستیم که برای توسعه این فرصت ها ضروری است.

مایکروسافت پیشنهادهایی برای رفع برخی از نگرانی‌ها ارائه کرد، اما CMA گفت که «تعدادی کاستی‌های مهم مربوط به رشد و ماهیت سریع در حال تغییر خدمات بازی‌های ابری» دارد. آن ها هستند:

  • مدل‌های مختلف کسب‌وکار خدمات بازی‌های ابری، از جمله خدمات اشتراک چند بازی را به‌طور کامل پوشش نمی‌دهد.
  • ما به اندازه کافی برای ارائه دهندگانی که می خواستند نسخه هایی از بازی را در سیستم عامل های رایانه شخصی به غیر از ویندوز ارائه دهند، باز نبودیم.
  • شرایطی را که تحت آن بازی‌ها در دسترس هستند، استاندارد می‌کند، نه اینکه توسط پویایی و خلاقیت رقابت در بازار دیکته شود، همانطور که در غیاب ادغام انتظار می‌رود.

با توجه به اینکه این درمان فقط برای مجموعه‌ای از بازی‌های اکتیویژن اعمال می‌شود و تنها می‌توان آن را روی مجموعه‌ای از سرویس‌های بازی ابری پخش کرد، در صورتی که از طریق مجموعه‌ای از فروشگاه‌های آنلاین تعریف‌شده، مایکروسافت و مخصوصاً به‌ویژه یک سرویس بازی ابری بیش از ۱۰ سال خریداری شود. ارائه دهنده در بازار در حال تغییر

“پذیرفتن کمک مالی مایکروسافت به طور اجتناب ناپذیری مستلزم درجه ای از نظارت نظارتی توسط CMA است. به طور موثر به ما امکان می دهد توسعه بازی های ابری را شکل دهیم.”

CMA مزایای ادغام را، به ویژه در رابطه با محتوای Activision در Game Pass در نظر گرفت، اما احساس کرد که ادغام آسیب بیشتری به رقابت و بازیکنان بریتانیا خواهد زد. برای بازتاب آن، مایکروسافت حتی مشوق هایی را برای افزایش هزینه اشتراک Game Pass ارائه خواهد کرد. پس از ادغام

مارتین کلمن، رئیس هیئت کارشناسی مستقل در مورد تحقیق، گفت: بازی‌های ابری به سرعت در حال رشد هستند و این پتانسیل را دارند که با تغییر روش بازی، بازی را تغییر دهند، نیاز افراد را به اتکا به کنسول‌های گران قیمت و رایانه‌های شخصی بازی را از بین ببرند و به آنها حق انتخاب بیشتری در نحوه و مکان بازی‌ها بدهند. این بدان معنی است که حفاظت از رقابت در این بازار نوظهور و هیجان انگیز ضروری است.

مایکروسافت در حال حاضر در بازی های ابری در مقایسه با سایر رقبا دارای موقعیت قوی و شروع قدرتمندی است. مایکروسافت برای رسیدگی به این مسائل با ما تعامل سازنده ای داشته است و ما از آن قدردانی می کنیم، اما پیشنهادات آنها در رفع نگرانی های ما موثر نبوده است. مقررات ناکارآمد را جایگزین رقابت در یک بازار جدید و پویا کرده اند.

“بازی های ابری نیاز به یک بازار آزاد و رقابتی دارد که نوآوری و انتخاب را هدایت می کند. این به بهترین وجه با اجازه دادن به پویایی رقابتی فعلی در بازی های ابری برای ادامه کار انجام می شود. افزایش می یابد.”

برای مایکروسافت چیز خوبی نیست زیرا کمیسیون تجارت فدرال برای جلوگیری از ادغام در ایالات متحده شکایت می کند. در ضمن، منتظر بروزرسانی های بیشتر باشید.



نویسنده: Ravi Sinha

اشتراک گذاری و حمایت

دیدگاهتان را بنویسید