سازمان رقابت و بازار بریتانیا یافته های اولیه را در تحقیقات خود در مورد تلاش مایکروسافت برای خرید اکتیویژن بلیزارد منتشر کرده است. رگولاتور گفت داده های دریافتی نشان می دهد که این خرید باعث کاهش رقابت در بازار بازی های کنسولی نمی شود.
CMA در ابتدا در حال بررسی این خرید بود. ندای وظیفه محدود کردن خود به پلتفرم Xbox راهی عالی برای مایکروسافت برای سودآوری و لطمه زدن به رقابت در بازار بازی های کنسولی خواهد بود. رگولاتور در آخرین بیانیه خود گفت داده های جدید “نشان می دهد که این استراتژی تحت سناریوهای قابل قبول زیان های قابل توجهی را به همراه خواهد داشت.”
CMA همچنین خاطرنشان می کند که این یافته های اولیه هستند و تحقیقات تا آوریل ادامه خواهد داشت.
مارتین کلمن، رئیس هیئت تحقیق، گفت: «یافتههای اولیه جنبه مهمی از فرآیند ادغام هستند و به صراحت طراحی شدهاند تا به شرکتهای درگیر و اشخاص ثالث علاقهمند فرصتی بدهند تا با شواهد جدید قبل از تصمیمگیری نهایی پاسخ دهند.» .
“پس از بررسی شواهد اضافی ارائه شده، ما به طور آزمایشی به این نتیجه رسیدیم که ادغام رقابت در سرویس های بازی کنسول را به میزان قابل توجهی کاهش نمی دهد زیرا مایکروسافت هزینه های مالیات تکلیفی را متقبل خواهد شد. ندای وظیفه مزایای پلی استیشن بیشتر از مزایای انجام چنین اقداماتی است.
“دیدگاه آزمایشی ما مبنی بر اینکه این تراکنش نگرانیهایی را در بازار بازیهای ابری ایجاد میکند تحت تاثیر اعلام امروز نیست. انتظار میرود تحقیقات ما تا پایان آوریل تکمیل شود.”
مایکروسافت و اکتیویژن بلیزارد بیانیههایی را منتشر کردند که اعلامیه CMA را تبریک گفتند. یکی از سخنگویان مایکروسافت به CNBC گفت:
این قرارداد به بازیکنان بیشتر گزینه های بیشتری برای نحوه بازی آنها می دهد. ندای وظیفه و بازی مورد علاقه آنها ما مشتاقانه منتظر همکاری با CMA برای حل هر گونه نگرانی برجسته هستیم. ”
سخنگوی اکتیویژن بلیزارد گفت که اعلام CMA به این معنی است که رگولاتور اکنون “درکی بهتر از بازار بازی کنسول ها” را نشان می دهد.
یکی از سخنگویان اکتیویژن بلیزارد گفت: “کمپین سونی برای محافظت از کنترل با مسدود کردن ادغام نتوانست بر واقعیت ها غلبه کند و مایکروسافت اقداماتی را برای رفع هر یک از نگرانی های باقی مانده CMA انجام داده است. قبلاً راه حل های موثر و قابل اجرا ارائه کرده است: “ما می دانیم که این معامله به نفع رقابت، نوآوری و مصرف کنندگان در بریتانیا خواهد بود.”
نویسنده: Shunal Doke