مدیر عامل شرکت غواص جهنمی 2 Johan Pilestedt، توسعهدهنده Arrowhead Game Studios، در پلتفرم رسانه اجتماعی X (توئیتر سابق) فاش کرد که این بازی با استفاده از یک موتور بازی که اکنون از بین رفته ساخته شده است. این عنوان با استفاده از موتور قدیمیتری به نام Bitsquid ساخته شد که پس از خریداری آن توسط Autodesk در سال 2014 به Stingray تغییر نام داد.
با این حال، پشتیبانی از Autodesk Stingray در سال 2018 به پایان رسید. با وجود این، هنوز عناوین زیادی وجود دارند که از این موتور استفاده می کنند. بسته به زمینه، غواص جهنمی 2، Warhammer 40,000: Dark Tide یکی دیگر از بازی های مدرنی است که هنوز از این موتور استفاده می کند.
Pilestedt در X با اشاره به توقف پشتیبانی از موتور Stringray گفت: «این پروژه قبل از لغو شروع شد. مهندسان دیوانه ما مجبور بودند همه چیز را بدون پشتیبانی انجام دهند تا یک بازی همتراز با موتورهای دیگر بسازند.
توجه به این نکته مهم است که تغییر موتورهای بازی واقعاً تصمیمی نیست که بتوان به دلخواه یک استودیو اتخاذ کرد، زیرا مهاجرت یک پروژه بین موتورهای مختلف به سطح باورنکردنی مهندسی نیاز دارد. استودیوی بازی Arrowhead خود با Autodesk Stingray آشنا بود، بنابراین احتمالاً به حفظ آن کمک کرده است. غواص جهنمی 2 با موتور قدیمی
بیانیه Pirestedt در پاسخ به گزارش 80lv بود که در ابتدا توضیح داد: غواص جهنمی 2 با استفاده از موتور مشابه قبلی خود توسعه یافته است.
از نظر پسزمینه، بیشتر نسخههای جدید بازیهای ویدیویی بر روی موتورهای بازی محبوب شخص ثالث مانند Unreal Engine، Unity و حتی موتورهای مستقل مانند GameMaker Studio و Godot ساخته میشوند.
غواص جهنمی 2 در حال حاضر برای PC و PS5 در دسترس است. در حالی که بازی یک موفقیت باورنکردنی بوده است، استودیو با برخی از مشکلات سرور مواجه شده است، به طوری که مدیرعامل در نهایت به بازیکنان میگوید قبل از خرید بازی صبر کنید تا مشکلات برطرف شود. من دستور دادم.ما را چک کنید غواص جهنمی 2 لطفا برای جزئیات بیشتر بررسی کنید.
درست است. هیچ پشتیبانی برای ساخت بازی های قابل مقایسه با موتورهای دیگر وجود نداشت و مهندسان دیوانه مجبور بودند همه چیز را انجام دهند.
آره. این پروژه قبل از لغو شروع شد.
https://t.co/mz61TnYNGN– Pilestedt (@Pilestedt) 21 فوریه 2024
نویسنده: Shunal Doke