رسانه های دیجیتال رشد قابل توجهی را در حدود یک دهه گذشته تجربه کرده اند و صنعت بازی نیز تفاوتی ندارد. اما علیرغم محبوبیت فزاینده خریدهای دیجیتال، خدمات اشتراک و پخش جریانی، بسیاری از مردم تعجب می کنند که چگونه بر حفظ بازی آنها تأثیر می گذارد. من همچنین به این واقعیت فکر می کنم که ما شاهد موارد بسیار زیادی هستیم که بازی ها از لیست حذف می شوند و کاملاً غیرقابل فروش می شوند. گاهی اوقات حتی بازی کردن برای کسانی که آنها را خریده اند) این سؤالات فقط مرتبط تر شده اند.
یکی از شرکتهایی که به نظر میرسد کاملاً به مفهوم عدم مالکیت بازیهایی که شما بازی میکنید متعهد است Ubisoft است. این شرکت اخیراً نسخه بهبود یافته سرویس اشتراک +Ubisoft خود را معرفی کرده است. فیلیپ ترمبلی، مدیر اشتراک، در مصاحبه اخیر با GamesIndustry در مورد برنامه های این شرکت برای گسترش خدمات اشتراک خود، گفت که به جای پایبندی به مدل سنتی خرید فیزیکی بازی ها و داشتن آنها برای همیشه، او گفت بینندگان “باید احساس راحتی کنند. نیازی به بازی کردن نیست.” این در مورد مالکیت بازی شماست. ”
ترمبلی میگوید: «یکی از چیزهایی که ما دیدهایم این است که گیمرها عادت دارند بازیهای خود را نگه دارند و در اختیار داشته باشند، کمی شبیه به DVD». “این تغییر مصرف کننده است که باید اتفاق بیفتد. آنها راحت نیستند که یک مجموعه سی دی یا یک مجموعه دی وی دی داشته باشند. این تحولی است که کمی آهسته اتفاق افتاده است. [in games]. زمانی که گیمر به نکته عادت کند، هیچ پیشرفتی از بین نمی رود. اگر بازی را در نقطه دیگری راه اندازی مجدد کنید، فایل پیشرفت شما همچنان وجود دارد. حذف نشده است شما چیزی را که ساخته اید یا مشارکت خود در بازی را از دست نخواهید داد. این بدان معناست که شما لازم نیست نگران مالکیت بازی باشید.
من هنوز دو جعبه دیویدی دارم. مطمئناً میتوانم دیدگاه گیمر را درک کنم. اما همانطور که مردم آن مدل را میپذیرند، فکر میکنم این بازیها وجود خواهند داشت، خدمات ادامه خواهد یافت و هر زمان که بخواهند در دسترس خواهند بود.» میدانم. این اطمینانبخش است.”
در حالی که آنچه ترمبلی می گوید قطعا در یک سناریوی ایده آل معتبر است، واقعیت این است که حفظ رسانه های قدیمی (و اغلب رسانه های نه چندان قدیمی) در صنعت بازی بسیار بدتر از الان است. تلویزیون یا فیلم. اگر طرفداران بزرگترین سرویسهای استریم و اشتراک صنعت بتوانند راهی برای اولویتبندی صرفهجویی در بازیها بهجای زمانی که راحت است، بیابند، احتمال اینکه بینندگان مالک بازیهایی نباشند که بازی میکنند، بیشتر حمایت میشود. متأسفانه، تا کنون ما بسیار کمی از آن را دیده ایم.
نویسنده: Shubhankar Parijat