به آرامی اما مطمئناً، صنعت بازی به سمت نسخههای AAA پریمیوم با قیمت ۷۰ دلار بهجای استاندارد ۶۰ دلاری صنعت طولانی، با EA، سونی، مایکروسافت، نینتندو، اکتیویژن، Take-Two Interactive و دیگران در حال حرکت است. ما یک مدل قیمت گذاری جدید را اتخاذ کرده ایم. و در حالی که کپکام هنوز به مدل قیمت گذاری جدید خود نرفته است، به نظر می رسد مدت زیادی از تغییر آن نمی گذرد.
طبق گزارشی در Nikkei Shimbun، در مصاحبه اخیر در Tokyo Game Show، مدیر عامل Capcom، Haruhiro Tsujimoto، قیمت بازی را لمس کرد و گفت که شخصاً احساس می کند قیمت آن “خیلی پایین” است. تا حدودی افزایش نیافته است. این احتمالاً نشان می دهد که توسعه بازی چقدر گران شده است.
او گفت: «شخصاً احساس میکنم که قیمت بازی بسیار پایین است.» (ترجمه توسط VGC). هزینه های توسعه حدود 100 برابر بیشتر از دوره Famicom است، اما قیمت نرم افزار تا این حد افزایش نیافته است.
وی ادامه داد: برای جذب افراد مستعد باید دستمزدها را نیز افزایش دهیم.
البته شکی نیست که هزینههای توسعه در سالهای اخیر افزایش چشمگیری داشته است و احتمالاً افزایش خواهد یافت، اما به طور کلی درآمد شرکتهای بزرگ AAA نیز افزایش چشمگیری داشته است.همچنین شایان ذکر است که مخاطبان صنعت بازی به طور قابل توجهی در حال افزایش است، به طوری که شرکت ها نه تنها از فروش اولیه بازی، بلکه از طریق توسعه، DLC، تراکنش های کوچک، تجارت، پروژه های چند رسانه ای و غیره نیز پول جمع آوری می کنند.
به عنوان مثال، در پی حادثه اوایل سال جاری، بازی Resident Evil 4 پس از انتشار، قیمت سهام کپکام به بالاترین حد خود رسید.
همانطور که مطرح می شود، Capcom یکی از معدود شرکت های AAA است که هنوز فروش بازی ها را با قیمت 70 دلار آغاز نکرده است، با نسخه های اصلی اخیر از جمله: بازی Resident Evil 4 و مبارز خیابانی 6 قیمت خرده فروشی نیز 60 دلار است. باید دید که آیا شرکت قصد دارد به زودی آن را تغییر دهد یا خیر، اما صادقانه بگویم، اگر این کار را انجام دهند، تعجب آور نخواهد بود.
نویسنده: Shubhankar Parijat