آینده frostpunk 2 ما قصد داریم به روشهای مختلف، از معرفی ناحیهها گرفته تا معرفی گروهها، نسخه محبوب خود را گسترش دهیم و بر روی آن بسازیم، اما به ویژه یکی از مواردی که به افزایش طول عمر بازی کمک میکند: frostpunk 2 پشتیبانی کامل از مودینگ خواهد داشت.
جاکوب استوکارسکی، کارگردان مشترک اخیراً در مصاحبه ای با Polygon گفت که نسخه اصلی فراست پانک ساخته شده بر روی موتور Liquid Engine اختصاصی توسعه دهنده 11 Bit Studios، به بازیکنان امکان دسترسی به ابزارهای مودینگ کامل را نشان داده است که بسیار پیچیده است. اما frostpunk 2 ساخته شدن بر روی Unreal Engine 5، فعال کردن پشتیبانی از مود را بسیار آسانتر میکند، که استوکالسکی میگوید که میتواند به طور قابل توجهی طول عمر بازی را افزایش دهد.
“این چیزی است که ما برای مدت طولانی می خواستیم انجام دهیم. فراست پانکاو گفت: «اما ما واقعاً نتوانستیم این کار را انجام دهیم.ما ساختیم فراست پانک یک موتور انحصاری میتوانست ویژگیهای سفارشی جالب زیادی را ارائه دهد، اما سرمایهگذاری لازم برای ارائه آن به بازیکنان را توجیه نمیکرد. این تصمیم اکنون بسیار آسانتر است زیرا Unreal یک موتور بازی معتبر با خط لوله مشخصی از ویژگیهای این نوع است.
“بازیهای استراتژیک، بهویژه بازیهای رایانه شخصی، از یک جامعه مودینگ پررونق بهره میبرند. مردم فقط بازیها را انجام نمیدهند، بلکه خودشان از بازیها لذت میبرند. این یک چیز عالی برای پشتیبانی است.”
«جامعه فراست پانک و frostpunk 2 به نظر می رسد که آنها نه تنها برای خود بازی و مکانیزم آن، بلکه برای دنیای بازی نیز تلاش زیادی می کنند. برخی از افراد با فن تخیلی می آیند، سناریوهای مختلف می نویسند و حتی سناریوها را در قالب مکاتبه ای در Reddit پخش می کنند. بنابراین برای کل تیم هیجانانگیز است که به افرادی که میخواهند این دنیا را آنطور که تصور میکنند گسترش دهند، ارائه دهند. ”
frostpunk 2 نسخه PC در 20 سپتامبر منتشر خواهد شد. نسخه های PS5 و Xbox Series X/S نیز در حال توسعه هستند، اما تاریخ انتشار هنوز مشخص نشده است.
نویسنده: Shubhankar Parijat