فانتزی نهایی 16ESRB برای سررسید آن رتبه بندی M دارد، به این معنی که اولین قسط شماره گذاری شده خط اصلی خواهد بود که از آن رتبه شروع می شود. لحن تیرهتر و سادهتر چیزی بود که توسعهدهندگان برای راهاندازی اکشن-RPG به شدت روی آن تمرکز کرده بودند، اما این چیزی بود که تیم توسعه را به سمتی تقریباً بیسابقه برای سری سوق داد.
به گفته تهیه کننده نائوکی یوشیدا، این صرفا به این دلیل بود که آنها نمی خواستند با محدودیت های تحمیل شده توسط رتبه بندی نوجوانان، به ویژه از نظر داستان سرایی، کنار بیایند. در مصاحبه اخیر با Game Informer، با تکرار بیانیه مشابه سال گذشته، Yoshida گفت که رتبه بندی Mature به تیم های توسعه آزادی بیشتری می دهد تا داستان هایی را که می خواهند بگویند و این کار را بدون محدودیت های غیر ضروری انجام دهند. گفت که می تواند. تاثیر آن را کاهش خواهد داد.
او گفت: «ما میخواستیم چیزی بسازیم که بر اساس واقعیت باشد، واقعاً واقعی باشد و در مورد موضوعات پیچیده و خشونتآمیز مانند جنگ صحبت کنیم. “شما نمی توانید بدون تصویر خاصی جنگ داشته باشید. کلایو در سنگر است، برای جان خود می جنگد، غرق در گل و خون. وقتی شروع می کنید. […]، بازیکن را از واقعیت رها می کند و باعث می شود بیشتر شبیه یک بازی باشد. این کاری بود که ما نمی خواستیم انجام دهیم. بنابراین به جای حفظ رتبه “نوجوان”، بسیاری از کارهای ما را محدود می کند. [what we] برای نمایشهایی که در کات سینها قرار دارند، درجهبندی بلوغ به ما این امکان را میدهد که داستانی را که میخواهیم بگوییم، آنطور که میخواهیم بگوییم.
ما عمداً محتوای خشونت آمیز یا هیجان انگیز ایجاد نمی کنیم، ما فقط می خواستیم آن را ایجاد کنیم. […] این داستانی است که میخواستیم آن را بگوییم که احساس واقعی داشت، و داستانی که بدون پنهان کردن چیزی بیشتر در بین بازیکنان طنینانداز شد.این با اجازه دادن به خود یک ارزیابی بالغ است [that we’re allowed] از گفتن داستانی که می خواهید بگویید نترسید. ”
از سوی دیگر، یوشیدا همچنین گفت که با توجه به واقعگرایی و پیشرفتهای تکنولوژی در بازیها، اکنون حتی چیزهای بیضرر مانند تیرهایی که بدن انسان را سوراخ میکنند، در بازیها واقعیتر و وحشتناکتر به نظر میرسند، بنابراین اضافه کرد که عناوین نباید بزرگسال باشند. توضیح دادم که در حال حاضر امکان رتبه بندی وجود دارد تعداد بازی ها نسبت به گذشته بیشتر است و به همین دلیل رده سنی آنها حتی بالاتر است.
«مردم از ما می پرسند که آیا رتبه های ما بالا رفته است یا خیر. [we] یوشیدا گفت: میخواستم بازی خشنتری بسازم، اما پاسخ آن منفی است. “از بیرون به نظر نمی رسد. [the rating system] تغییر کرد. شما هنوز E دارید، هنوز نوجوان دارید، هنوز بالغ دارید. مشکل این است که در طول سالها بازیهای بیشتری منتشر شدهاند و قوانین درون آنها با پیشروی ما واقعاً تغییر زیادی کرده است. ”
از سوی دیگر، هیروشی تاکای، کارگردان بازی گفت: «نسل جدید سختافزار و تصاویر واقعیتر و واقعیتر میشوند، بنابراین اگر میخواهید داستانی را روایت کنید که احساس واقعی داشته باشد، باید واقعی به نظر برسد.» [realistic] در مورد تصاویر، آنقدر بصری می شود که نگه داشتن آن در رتبه های پایین دشوار است. فکر میکنم از زمان پلیاستیشن ۲ و پلیاستیشن ۳، زمانی که گرافیک کمی واقعیتر شد، این روند را شاهد بودیم.
“بالا رفتن به رتبه های بالاتر به ما این امکان را می دهد که داستانی را که می خواهیم بگوییم با اصالت بازگو کنیم. اگر می خواهید داستانی درباره جنگ بگویید و نمی توانید خون را ببینید، واقع بینانه نیست.”
فانتزی نهایی 16نسخه PS5 برای انتشار در 22 ژوئن برنامه ریزی شده است و به زودی توسعه نسخه PC آن آغاز می شود. این دموی اکشن-RPG تقریباً دو ساعت طول می کشد و امکان انتقال داده های ذخیره شده را در طول بازی فراهم می کند و در آینده نزدیک در دسترس خواهد بود. هنوز تاریخ انتشار این بازی تایید نشده است، اما اخیراً لیستی در فروشگاه پلی استیشن ظاهر شده است که نشان می دهد ممکن است نزدیک باشد.
نویسنده: Shubhankar Parijat