توسعه دهندگان Exodus می گویند که زمان اضافی به بازیکنان این امکان را می دهد که “واقعاً سنگینی هر تصمیمی را که می گیرند احساس کنند”


یک RPG علمی تخیلی از یک استودیوی جدید AAA متشکل از کهنه سربازان سابق BioWare و Naughty Dog. خروج هنگامی که در ماه دسامبر اعلام شد، بلافاصله توجه بسیاری از مردم را به خود جلب کرد. در ماه‌های بعد، توسعه‌دهنده Archetype Entertainment جزئیات بیشتری را در مورد محیط بازی، داستان‌ها، شخصیت‌ها و موارد دیگر فاش کرد، اما این جزئیات فقط به سر و صدای بازی اضافه شد.

اخیراً، Archetype Entertainment نور جدیدی را در مورد آنچه در قلب داستان است روشن کرد. خروج– اتساع زمان در طول سفرهای طولانی در میان خوشه ستاره ای امگا قنطورس، بازیکنان اغلب با سرعت نور (یا نزدیک به آن) حرکت می کنند. این موضوع اتساع زمان را به یک مسئله تبدیل می کند. سفر از یک نقطه در کهکشان به نقطه دیگر می تواند از روزها تا هفته ها طول بکشد. اما برای مردم و متحدانی که پشت سر گذاشتید، سال ها و حتی دهه ها خواهد گذشت. هر بار که برمی گردی، مجبور می شوی با عواقب اجتناب ناپذیر اقدام ساده انجام چنین سفر طولانی دست و پنجه نرم کنی.

و به گفته کارگردان روایی درو کارپیشین، او یک نویسنده باسابقه است که بیشتر برای آثاری مانند: دروازه بالدور 2، جنگ ستارگان: شوالیه‌های جمهوری قدیمی، افکت انبوه، افکت انبوه 2، و به همین ترتیب – اتساع زمان نیز وجود دارد خروج مکانیسم های انتخاب و پیامدها.

در مصاحبه اخیر با GamingBolt، کارپیشین به چالش های در نظر گرفتن انتخاب بازیکن در بازی اذعان کرد. خروج او گفت که هدف اصلی Archetype Entertainment این است که بازیکنان “واقعاً سنگینی هر تصمیم” را در بازی احساس کنند، قبل از اینکه اضافه کند که هدف اصلی این است که بازیکنان “واقعاً سنگینی هر تصمیم را احساس کنند” در بازی، به ویژه با توجه به تاکید بر اتساع زمان به عنوان یک مفهوم اصلی.

Karpysyn به GamingBolt گفت: «یکی از چیزهای مهم در ساخت بازی این است که شما را به امتحان چیزهای جدید سوق می دهد. “ما درک می کنیم که اتساع زمان، انتخاب بازیکن و تعاملاتی که آنها بر دنیای خانه و عزیزان تاثیر می گذارند دشوار است که به درستی نمایش داده شوند، اما ما بسیار هیجان زده هستیم که روی آن کار کنیم. زیرا انتخاب بازیکن و تمدید زمان یکی از اصلی ترین موارد است. عناصر داستان و تجربه، ما زمان زیادی را صرف فکر کردن به نحوه عملکرد انتخاب بازیکن و تمدید زمان در بازی‌هایمان می‌کنیم. ما تلاش زیادی کرده‌ایم تا بازیکنان واقعاً سنگینی هر تصمیمی که می‌گیرند و هزینه‌های آن را احساس کنند. آنها باید هر بار که از یک ماموریت Exodus برمی گردند و با عواقب طولانی مدت مواجه می شوند، هزینه را بپردازند.

هر بار که بازیکن از یک ماموریت Exodus برمی گردد، دهه ها در دنیای خود می گذرد. این بدان معناست که شخصیت‌ها در حال پیر شدن هستند، زندگی خود را ادامه می‌دهند، به شیوه‌هایی تغییر می‌کنند و تکامل می‌یابند که باید پس از بازگشت با آنها کنار بیایند.

کارپیشین توضیح داد: “به عنوان یک مسافر، جدا از دنیا و همچنین از زندگی افرادی که هنگام رفتن به اگزودوس پشت سر گذاشتید وجود دارید.” “هر بار که برگردید، خواهید دید که زادگاه و جامعه شما در طول سال ها و دهه ها چگونه تغییر کرده است. دوستان و خانواده ای که پشت سر گذاشته اید در حالی که شما رفته اید پیر شده اند. ما به حرکت در زندگی، تغییر و تحول ادامه خواهیم داد. اثرات اتساع زمان اجتناب ناپذیر است و ما هر بار که به خانه برمی گردیم، چه در سطح فردی و چه در سطح اجتماعی، با آن مواجه خواهیم شد.

به زودی منتظر مصاحبه کامل با کارپیسین باشید.

خروج در حال حاضر برای PS5، Xbox Series X/S و PC در حال توسعه است. در ماه فوریه، اعلام شد که Certain Affinity به عنوان توسعه‌دهنده اصلی پروژه امضا شده است.



نویسنده: Shubhankar Parijat

اشتراک گذاری و حمایت

دیدگاهتان را بنویسید