از آنجایی که درآمدزایی در بازی جاافتادهتر میشود، شیوههای ناشر همچنان تحت نظارت بیشتری قرار میگیرند. به خصوص زمانی که این شیوه ها اغلب شامل مکانیسم هایی مانند جعبه های غارت می شود. لوت باکس ها توسط چندین دولت شبیه به قمار تلقی شده و مستحق ممنوعیت و مقررات هستند.
جالب اینجاست که اتحادیه اروپا نیز به بررسی این موضوع ادامه می دهد. همانطور که GamesIndustry گزارش داد، پارلمان اتحادیه اروپا اخیرا به کمیسیون اروپا درخواست کرد تا تعدادی از مسائل مربوط به بازی، از جمله مسئله لوت باکس را بررسی و رسیدگی کند.
پارلمان اروپا از کمیسیون اروپا میپرسد که لوتباکسها چه تأثیری دارند، چگونه در بازیها پیادهسازی میشوند، و ناشران چگونه از سایر روشهای کسب درآمد استفاده میکنند، مانند خرید آنها با استفاده از اعلانهای درون بازی. توسعه دهندگان خواسته اند “از طراحی بازی هایی که اعتیاد را تقویت می کنند خودداری کنند.” ما همچنین از کمیسیون اروپا می خواهیم که مناسب بودن و اثربخشی چارچوب های فعلی را ارزیابی کند تا آنها را قادر سازد تا به مسائل مربوط به کسب درآمد رسیدگی کنند و اطمینان حاصل شود که مکانیسم های فعلی در جایی که وجود ندارند وجود دارد.
در همین حال، کنگره همچنین میخواهد یک برچسب مشترک برای اطلاعات ردهبندی سنی برای بازیهای توزیعشده توسط PEGI معرفی کند تا جزئیات بیشتری در مورد گزینههای خرید درون بازی، وجود تبلیغات پاپآپ و موارد دیگر به اشتراک بگذارد. ESRB، هیئت رتبه بندی آمریکای شمالی، سیستم مشابهی را در سال 2020 معرفی کرد.
بررسی بیشتر، به ویژه در شیوههای کسب درآمد و لوتباکسها، منجر به کاهش اجرای روشهای کسب درآمد تصادفی در بازی شده است، اما هنوز هم نمونههای قابل توجهی از بازیهایی وجود دارد که همچنان از چنین مکانیکی استفاده میکنند. وجود دارد. در سال 2021، اسناد فاش شده پیشنهاد کرد که EA عمداً بر این طراحی تأکید کرده استفیفابرای جذب بازیکنان به حالت متمرکز بر درآمدزایی Ultimate Team، در سال گذشتهDiablo Immortalهمچنین مورد حمله سنگین لوت باکس ها و ریزتراکنش ها قرار گرفت.
نویسنده: Shubhankar Parijat