جزم اژدها 2 بازیای است که طرفداران بازی قبلی مدتها منتظر آن بودند و با شروع شکلگیری آن به عنوان یک RPG اکشن جهان باز، هیجانانگیزتر و هیجانانگیزتر میشود. Capcom اخیراً این عنوان را به نمایشگاه بازی توکیو آورد و گیم پلی نسبتاً امیدوارکننده ای را به نمایش گذاشت، اما چیزی که توجه بسیاری را به خود جلب کرد این بود که چقدر وفادار ماندن دنباله به بازی اصلی بود.
در واقع، به نظر می رسد که فلسفه راهنمای تیم توسعه نیز همین بوده است. او این را در مصاحبه با VGC گفت. جزم اژدها 2 کارگردان Hideaki Itsuno فاش کرد که او و تیم سازنده قبل از هر چیز روی اجرای کارهایی متمرکز شدهاند که در بازی اول به دلیل محدودیتهای زمانی یا سختافزاری نمیتوان انجام داد.
ما عمدتاً میخواستیم کاری را انجام دهیم که قبلاً نتوانسته بودیم انجام دهیم. جزم اژدها Itsuno گفت: “در زمان انتشار، احتمالاً به این دلیل بود که زمان وجود نداشت یا فراتر از محدودیت های سخت افزاری بود که در آن زمان وجود داشت.” بنابراین الهامبخش اصلی خودمان بودیم و بالاخره توانستیم با این نسل از کنسولها به آنچه میخواستیم برسیم.»
با این حال، جالب اینجاست که Itsuno تنها عنوان جهان باز را نیز ذکر کرد که Capcom از آن الهام گرفت. جزم اژدها 2 این دنیای واکنشی است. به گفته Itsuno، طبیعت زنده و جهان باز عنوان Rockstar 2013 همان چیزی است که RPG اکشن آینده Capcom قصد دارد آن را بازسازی کند.
“اگر بخواهم یک بازی دیگر را که در آن زمان منتشر شد نام ببرم، در واقع می گویم: سرقت بزرگ خودکار 5او گفت: “من به نوعی تحت تأثیر قرار گرفتم که چگونه آنها توانستند جهانی بسازند که در آن NPCها واقعاً احساس می کردند که زندگی خود را مستقل از بازیکن می گذرانند. هر زمان که در شهر کاوش می کردید. طغیانهای جالبی ممکن است رخ دهد و انواع تصادفات عجیب و غریب چه من آنجا باشم و چه نباشم اتفاق میافتد. جزم اژدها 2”
همچنین تایید شده است که جزم اژدها 2 دنیای باز کاملاً بدون درز است و اصلاً صفحه نمایش بارگیری وجود ندارد.
جزم اژدها 2 در حال حاضر برای PS5، Xbox Series X/S و PC در حال توسعه است. تاریخ انتشار هنوز مشخص نشده است.
نویسنده: Shubhankar Parijat