عصر اژدها ممکن است به عنوان یک CRPG شروع شده باشد، اما با گذشت زمان این مجموعه به یک تجربه اکشن سنگین تر تبدیل شده است. عصر اژدها: محافظ حجاب این مسیر ادامه خواهد داشت. با این حال، مبارزه در این بازی قطعا اکشن محور خواهد بود. اصل و نسب یا تفتیش عقایدوقتی صحبت از مکانیک های پیشرفت بازی می شود، به نظر نمی رسد که BioWare در تلاش برای تضعیف بازی باشد.
در مصاحبه ای با سایت RPG، از کورین بوچر، کارگردان بازی، در مورد مکانیک های پیشرفت و ارتقای بازی سوال شد. عصر اژدها: محافظ حجاب این بازی دارای یک درخت مهارت “بزرگ” است که البته بسته به کلاسی که در آن بازی می کنید تغییر می کند. علاوه بر این، بازی چندین تخصص را برای هر کلاس ارائه می دهد و گزینه ها و مسیرهای پیشرفت بیشتری را در قالب تخصص ها اضافه می کند.
در واقع، به گفته بوش، محافظ حجاب مکانیسم پیشرفت “به طور قابل توجهی تحت تاثیر قرار خواهد گرفت” فانتزی نهایی 10 و فانتزی نهایی 12، که هر دو از بازی های مورد علاقه او هستند. به گفته بوش، گزینههای پیشرفت واقعی خود اساساً مشابه دومی هستند، اما از نظر نحوه ارائه آنها. فانتزی نهایی 10 شبکه کروی
بوش پاسخ داد: “این خیلی روی من تاثیر گذاشت! درست است.” محافظ حجاب شباهت ها در سیستم های پیشرفت فانتزی نهایی 10 شبکه کرویفانتزی نهایی 10 – مورد علاقه من. 12، به خصوص نسخه زودیاک مورد علاقه من است. من فکر میکنم میزان سفارشیسازی مشابه آن است – انتخاب توانایی، غیرفعالها، و در مورد سطوح صفت موردی ما. پیکربندی شبیه به Sphere Grid است.
“بنابراین فانتزی نهایی 12 ممکن است در 3 بازی مورد علاقه من باشد. از نظر پیشرفت، ما به شدت تحت تاثیر این بازی بوده ایم. با این حال، اگر به تصویر نگاه کنید، شبکه نیزهای شبیهتر خواهد بود، اگرچه مطابقت دقیقی ندارد.
اما ما تصمیم گرفتیم که هر تخصص را خارج از شبکه قرار دهیم تا در دسترستر باشد.
علاوه بر تخصصها، درخت مهارت هر کلاس نیز به سه دسته تقسیم میشود که هر کدام شامل انواع مختلفی از مهارتها و باز کردن قفل است.
او توضیح داد: «علاوه بر تخصص ها، به سه بخش تقسیم می شود. به عنوان مثال، با Warrior، شما یک بخش دفاع محور، یک بخش متمرکز بر سلاح و یک بخش متمرکز بر توانایی دارید. بنابراین اگر می خواهید به عنوان مثال به تخصص Reaper برسید، به جای رفتن از دفاع به ریپر، تو از Abilities به Reaper برو.
هر یک از اعضای حزب نیز مهارتهای منحصربهفرد خود را دارند، اما برای جلوگیری از تحت فشار قرار دادن بازیکن، گزینهها را کوچک نگه داشتهایم و بر روی ایجاد تغییرات مکانیکی در تواناییهای اصلی متحدان تمرکز کردهایم (هر عضو 5 تا دارد).
بوش گفت: “هر کدام درخت مهارت خود را دارند.” “اکنون، با این درختان مهارت، نمیخواهیم بازیکن را تحت تأثیر قرار دهیم. به همین دلیل است که درختهای مهارت حول تواناییهای فردی ساخته شدهاند. بنابراین وقتی مجموعه کاملی از تواناییها را باز میکنید، هر یک دارای یک درخت مستقل است. درخت مهارت پر از تواناییها است. گزینه هایی برای استفاده، کاهش زمان های خنک کننده، افزودن جلوه های اضافی به توانایی ها و موارد دیگر.
بوش همچنین فاش کرد که هدف این بازی این است که “بسیار بازیکن پسند” باشد، با سقف سطح 50 و بازیکنان می توانند آزادانه کل درخت مهارت خود را دوباره پیکربندی کنند.
عصر اژدها: محافظ حجاب پاییز امسال برای PS5، Xbox Series X/S و PC در دسترس خواهد بود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این بازی، منتظر یک جلسه پرسش و پاسخ توسعه دهندگان باشید که برای 14 ژوئن برنامه ریزی شده است.
نویسنده: Shubhankar Parijat