فیل اسپنسر، مدیرعامل بازیهای مایکروسافت در مصاحبهای با IGN به برخی از انتقاداتی که این شرکت به دلیل تعطیلی استودیو اخیر دریافت کرده است، پرداخت. Hifi rush توسعه دهنده، Tango Gameworks، تصمیم به تعطیلی گرفته است. اسپنسر گفت که تصمیم به تعطیلی استودیو برای پایدار نگه داشتن کسب و کار سخت بود.
اسپنسر گفت: «بدیهی است که هرگونه تعطیلی برای هر تیمی برای افراد آنجا و تیم سخت است. من علناً در مورد این موضوع صحبت نکرده ام، زیرا اکنون زمانی است که روی تیم و افراد تمرکز کنم. واضح است که این تصمیم برای آنها بسیار دشوار است و من علناً در مورد این موضوع صحبت نکرده ام، چه از طریق اخراج یا اقدامات دیگری که می خواهم برای اطمینان از اینکه کار درستی برای شرکت انجام می دهم، این مربوط به روابط عمومی من یا ایکس باکس نیست.
اسپنسر در ادامه گفت که برای اداره یک کسب و کار پایدار باید چنین تصمیماتی گرفته شود. اگرچه استودیوهایی مانند Arkane Austin و Tango Gameworks در حال حاضر تعطیل هستند، مایکروسافت همچنان قصد دارد به گسترش تجارت خود ادامه دهد.
“در پایان روز، همانطور که بارها گفته ام، ما باید یک تجارت پایدار را در شرکت خود راه اندازی کنیم و رشد دهیم، و این بدان معناست که گاهی اوقات مجبوریم تصمیمات دشواری بگیریم، صادقانه بگویم، این تصمیمی نیست که من دوست دارم، اما این تصمیمی است که کسی باید بگیرد.” “ما به حرکت رو به جلو ادامه می دهیم. ما به سرمایه گذاری در کارهایی که می خواهیم در ایکس باکس انجام دهیم و بهترین تجارتی که می توانیم بسازیم ادامه خواهیم داد تا بتوانیم به اجرای برنامه های خودمان ادامه دهیم. . شبیه این خواهد شد.”
مایکروسافت در ماه می از تعطیلی چندین استودیو خبر داد. لیست استودیوهای آسیب دیده شامل استودیوی Roundhouse، Alpha Dog Studios، Arkane Austin و Tango Gameworks بود. در زمان اعلام این خبر، مت بوتی، مدیر محتوا و استودیو ایکسباکس، گفت که بسته شدن آن به دلیل «تغییر اولویتهای عنوان و منابع» بوده است.
جالب اینجاست که برخی از طرفداران بازیهای تولید شده توسط این استودیوها به فهرستهای فروشگاه Steam بازیها رفتهاند تا عناوین را با نقدهای مثبت مورد بررسی قرار دهند و بازیکنان بیشتری را به بازیهای مشابه تشویق کنند. شر درونی، هایفای راش، و گوست وایر: توکیو.
نویسنده: Joelle Daniels