مایکروسافت اعلام کرد که اکتیویژن در حال برنامه ریزی برای کاهش «قابل توجه» نیروی کار علاوه بر خرید است.


مایکروسافت خرید 69 میلیارد دلاری اکتیویژن بلیزارد را در اکتبر به پایان رساند، اما زندگی اکتیویژن بلیزارد تحت مالکیت جدید شروعی دشوار داشت. ماه گذشته، مایکروسافت 1900 اخراج کارکنان را در بخش بازی خود اعلام کرد که انتظار می‌رود Activision Blizzard، Bethesda و Xbox همگی تحت تأثیر قرار بگیرند.

پس از اخبار مربوط به اخراج گسترده کارکنان، کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده (FTC) که به دلیل نگرانی های رقابتی قبل از تصویب به دنبال جلوگیری از خرید بود، در اوایل سال جاری شکایتی را به دادگاه تجدید نظر ناحیه نهم ارائه کرد. این کاهش مشاغل “با پیشنهاد مایکروسافت مبنی بر اینکه شرکت های ترکیبی به طور مستقل فعالیت می کنند، مغایرت دارد.”

در پاسخ به شکایت جدید FTC، مایکروسافت نامه‌ای به دادگاه ارسال کرد (از طریق VGC) مبنی بر اینکه، مطابق با روند ناخوشایند صنعت بازی برای چندین ماه متوالی، Activision Blizzard قصد دارد: ادعا کند که این کار را انجام داده است. در هر صورت، چه توافقی با مایکروسافت انجام شود یا نه، کاهش قابل توجهی بود.

این شرکت گفت: مطابق با روندهای گسترده تر در صنعت بازی، اکتیویژن در حال برنامه ریزی تعداد قابل توجهی از اخراج کارکنان در حالی که به عنوان یک شرکت مستقل فعالیت می کرد، بود. بنابراین، اطلاعیه اخیر به طور کامل به ادغام نسبت داده نمی شود.

به عنوان بخشی از اخراج گسترده مایکروسافت، اخیراً گزارش شده است که بلیزارد اینترتینمنت سرانجام پس از شش سال توسعه، بازی منتشر نشده بقا را لغو کرده است. ندای وظیفه توسعه دهنده Sledgehammer Games و تصادف باندیکوت و اسپایرو Studio Toys for Bob نیز بخش قابل توجهی از کارمندان مربوطه خود را اخراج کرد.

موج مداوم اخراج ها در صنعت بازی ویرانگر است. این صنعت تا سال 2023 بیش از 6000 شغل را از دست داده است و سال 2024 تاکنون ضربه سخت تری را تجربه کرده است، با بیش از 6300 اخراج در کمتر از شش هفته از سال جاری. اخراج تعدادی از شرکت ها از جمله Riot Games، Unity، Sega، Behavior Interactive، Lost Boys Interactive، Black Forest Games، CI Games، Thunderful Group، Visual Concepts، People Can Fly و غیره اعلام شده است.



نویسنده: Shubhankar Parijat

اشتراک گذاری و حمایت

دیدگاهتان را بنویسید