6 تکنیک طلایی فیلمبرداری با گوشی برای تولید محتوای اینستاگرام

بعضی از اکانت‌های اینستاگرام فقط با استفاده از یک گوشی بازدید‌های میلیونی می‌گیرند. این چیز عجیبی نیست. اینستاگرام که چیزی حدود ۱ میلیارد کاربر دارد و ویژگی‌هایی مانند ریلز را ارائه داده است، به شما این امکان را می‌دهد که ویدیو‌هایتان را میلیونی کنید. اگر می‌خواهید این کار را یاد بگیرید تا انتهای مقاله همراه ما باشید. در این مقاله به محتوا‌های ویدیویی اینستاگرام پرداختیم و تکنیک‌های برای فیلم‌برداری با گوشی به شما ارائه داده‌ایم.

انواع ویدیو اینستاگرام

بیایید در ابتدای ویدیو به انواع ویدیو‌های اینستاگرام بپردازیم. برای اینکه بتوانیم بهترین ویدیو‌ها را تولید کنید، باید با انواع ویدیو‌های اینستاگرام آشنا باشیم.

استوری اینستاگرام

استوری اینستاگرام نوعی محتوای الهام گرفته از اسنپ‌چت است. امروزه ویدیو‌های استوری بسیار محبوب هستند؛ حتی تلگرام هم در آپدیت اخیر این قابلیت را به اپلیکیشن خود اضافه کرده است. ویدیو‌های استوری اینستاگرام ۱۵ ثانیه‌ای هستند و تا ۲۴ ساعت در صفحه شما می‌مانند؛ البته می‌توانید استوری‌ها را در هایلایت‌ها ذخیره کنید تا در پروفایل شما برای همیشه باقی بمانند. اینستاگرام قصد دارد زمان استوری‌ها را از ۱۵ ثانیه به ۱ دقیقه افزایش دهد. این قابلیت برای برخی نیز فعال شده است.

نکات قابل توجه استوری:

  • استوری‌ها شامل قابلیت‌های مختلف برای ایجاد تعامل هستند. همچنین یکی از مکان‌هایی در اینستاگرام هستند که قابلیت انتشار لینک در آن را دارید. این برای جذب لید گزینه‌ای جذاب است.
  • ۵۰ درصد کاربران گفته‌اند که بعد از مشاهده استوری یک برند، به وبسایت آن مراجعه می‌کنند.
  • با وجود اینکه بسیار کوتاه هستند، از محبوب‌ترین ویژگی‌های اینستاگرام‌اند.

لایو اینستاگرام

لایو اینستاگرام به مخاطبان اجازه می‌دهد تا برای فالوور‌های خود به‌صورت مستقیم استریم کنند. بسیاری از برند‌ها از این ویژگی استفاده می‌کنند. برای مثال این ویژگی می‌تواند برای پخش مصاحبه‌ها یا ورکشاپ‌های برند‌ها مناسب باشد. پس از اتمام لایو شما تا سی روز می‌توانید آن را ذخیره یا منتشر کنید.

نکات قابل توجه لایو:

  • شما وقتی لایو می‌گذارید می‌توانید مشاهده کنید که چه تعداد افراد در آن حضور دارند و چه کسی به آن اضافه می‌شوند؛ همچنین می‌توانید از آنالیز لایو اینستاگرام استفاده کنید تا بفهمید مخاطبان چقدر با شما تعامل داشته‌اند.
  • مخاطبان می‌توانند با روش‌های مختلفی با شما تعامل داشته باشند. برای مثال می‌توانند کامنت بگذارند یا با ایموجی‌ها ری‌اکشن نشان دهند.
  • اکانت‌هایی که لایو برگزار می‌کنند، می‌توانند کامنت‌ها را پین کنند یا به‌طور کلی خاموش کنند؛ همچنین می‌توانند برخی کلمات را فیلتر کنند تا آن کامنت ها نشان داده نشوند.

ریلز اینستاگرام

ریلز محبوب‌ترین و فراگیر‌ترین فرمت ویدیویی اینستاگرام است. ویدیو‌هایی که بین ۱۵ تا ۹۰ ثانیه هستند در ریلز قرار می‌گیرند. این ویژگی‌ در واقع قابلیتی برای رقابت با تیک‌تاک است. این فرمت ویدیویی دارای ویژگی‌های مختلف است. برای مثال می‌توان به فیلتر‌های AR، اضافه کردن متن و استیکر، افزودن موزیک و… اشاره کرد.

محتوای ریلز اینستاگرام

نکات قابل توجه ریلز:

  • ریلز با مدل عمودی (9:16) ضبط می‌شود و در فید مخاطبان، اکسپلور و تب جداگانه پروفایل نمایش داده می‌شود.
  • افراد می‌توانند با روش‌های مختلف مانند لایک کردن و کامنت گذاشتن با ریلز تعامل برقرار کنند.
  • می‌توان به ریلز کپشن، هشتگ و… اضافه کرد.

سایز ویدیو‌های اینستاگرام

لایو دارای استاندارد‌های خاصی نیست؛ زیرا با استفاده از اپ اینستاگرام و دوربین موبایلتان پخش می‌شود، در نتیجه نیازی به تغییر فرمت و سایز ندارید. برای استوری و ریلز سعی کنید از فرمت ویدیویی MP4 یا MOV استفاده کنید. باقی موارد را برایتان لیست کردم.

سایز استوری:

  • مدت زمان: حداکثر ۱۵ ثانیه
  • رزولوشن: سعی کنید بالاترین رزولوشن را آپلود کنید.
  • سایز فایل: حداکثر ۳۰ مگابایت
  • نسب تصویر: 16:9 یا 9:16 و 4:5

سایز ریلز:

  • مدت زمان: ۳ ثانیه تا ۱۵ دقیقه
  • رزولوشن: 720p
  • سایز فایل: حداکثر ۴ گیگابایت
  • نسب تصویر: 1.91:1 یا 9:16
  • نسبت تصویر کاور: ۱:۱.۵۵

مناسب موبایل ویدیو بسازید

اکثر افراد به صورت پیش‌فرض برای ضبط عکس و ویدیو از حالت سلفی یا پرتره استفاده می‌کنند. این روش بهترین کار برای ضبط ویدیو‌های اینستاگرام نیست. ما می‌دانیم افراد ویدیو‌های اینستاگرام را در موبایل مشاهده می‌کنند. این بدان معناست که بهترین روش ضبط ویدیو‌های عمودی برای اینستاگرام است. البته در این مورد استثنا هم وجود دارد. محتوا‌های ویدیویی طولانی بهتر است که به‌شکل افقی ضبط شوند. این محتواها را می‌توانید در فید و استوری آپلود کنید.

ویدیو با کیفیت تولید کنید

اولین قدم در تولید محتوایی ویدیویی برای اینستاگرام با موبایل پاک کردن لنز است! بله درست است. این کار شاید بدیهی به‌نظر برسد اما بسیاری از افراد که ضبط ویدیو برای اینستاگرام را دارند با لنز کثیف فیلم‌برداری می‌کنند و این باعث می‌شود کیفیت ویدیو بد شود.

مورد بعدی توجه به نورپردازی است. سعی کنید نور به‌طور مستقیم به دوربین نتابد زیرا باعث می‌شود محتوا دچار سوختگی پیکسل شود. مطمئن شوید نور از پشت دوربین و به روی سوژه میوفتد. اگر خارج از خانه فیلم‌برداری می‌کنید، بهترین تایم زمان طلایی است. این یعنی یک ساعت قبل از غروب یا یک ساعت بعد از طلوع.

تولید ویدیو برای اینستاگرام

سعی کنید ویدیو‌هایتان دارای لرزش نباشد. برای اینکه تصاویر بهتری ضبط کنید می‌توانید از مونوپاد یا سه‌پایه استفاده کنید. این کار خروجی بهتری به شما می‌دهد؛ البته اگر قصد تهیه سه پایه ندارید می‌توانید موبایل را دو دستی بگیرید و آرنج‌هایتان را به سینه‌تان قفل کنید. در این صورت موبایل دچار لرزش کمتری می‌شود.

در این موضوع بیشتر آموزش ببینید

اگر به دنبال آموزش‌های بیشتری درباره تولید محتوا ویدیویی هستید می‌توانید به آپارات مراجعه کنید. آپارات یک سرویس اختصاصی ویدیو است که چیزی حدود ۶۰ میلیون بازدید‌کننده دارد. متخصصان زیادی در این پلتفرم وجود دارند و به‌طور رایگان ویدیو‌های آموزشی درباره موضوعات مختلفی تولید می‌کنند. تولید محتوا یکی از موضوعاتی است که افراد درباره آن در این پلتفرم محتوای اموزشی رایگان منتشر می‌کنند.

شاید برایتان جالب باشد که چیزی حدود ۲۲ میلیون ویدیو در آپارات وجود دارد! این آمار نشان دهنده این است که می‌توانید درباره هر موضوعی در این پتلفرم ویدیو پیدا کنید. اگر می‌خواهید بیشتر درباره تولید محتوای ویدیویی آموزش ببینید می‌توانید به بلاگ آپارات مراجعه کنید.

اشتراک گذاری و حمایت

دیدگاهتان را بنویسید