اوایل سال جاری، سونی Project Leonardo را معرفی کرد، یک کنترلر دسترسی برای PS5. مشخص شده است که نام رسمی آن “Access Controller for PS5 Console” است. برخی از تصاویر جدید توسط وبلاگ پلی استیشن منتشر شده است. زیر را بررسی کنید.
کنترلرهای دسترسی با کلاهک های چوبی آنالوگ (انواع کلاهک های چوبی استاندارد، گنبدی و توپی) و انواع درپوش دکمه ها ارائه می شوند. موجود در بالش، مسطح، پهن (روکش دو سوکت دکمه)، آویز (برای بازیکنان با دستهای کوچکتر)، و کلاهک دکمههای منحنی (برای فشار دادن یا کشیدن در صورت قرار گرفتن در بالا یا پایین). همچنین میتوانید برچسبها را روی درپوش دکمهها تغییر دهید تا ورودی مربوط به دکمه را نشان دهید.
کنترل کننده دسترسی را می توان روی هر سطح صافی استفاده کرد و با پایه AMPS یا سه پایه محکم کرد. همچنین می توانید جهت 360 درجه را در حین تنظیم فاصله چوب آنالوگ از کنترلر تغییر دهید. همچنین چهار درگاه AUX 3.5 میلی متری با پشتیبانی از دکمه های خاص، سوئیچ ها و میله های آنالوگ نیز وجود دارد.
حتی می توانید کنترلر خود را با DualSense جفت کنید و هر دو را با هم استفاده کنید. می توانید دو Access Controller و DualSense یا DualSense Edge را به عنوان یک کنترلر مجازی متصل کنید. Deadzone و حساسیت چسب را می توان بر این اساس تنظیم کرد.
رابط کاربری Access Controller طیف گستردهای از گزینههای سفارشیسازی را ارائه میدهد، از نگاشت دکمهها و نمایههای کنترلی گرفته تا جهتهای ترجیحی، دکمههای روشن/خاموش، نگاشت یک ورودی به یک دکمه متفاوت (یا دو ورودی به یک دکمه) و موارد دیگر. حالت جابجایی نیز وجود دارد. با فشار دادن همین دکمه، عملکردهای خودکار مانند شتاب فعال می شود. گرن توریسمو 7 بدون نگه داشتن R2
همچنین می توانید عملکردهای خاصی را تنظیم کنید تا با کلیک بر روی دکمه به جای نگه داشتن آن، فعال شوند. به عنوان مثال، L3 را فشار داده و نگه دارید تا به جای آن اسپرینت فعال شود. پلی استیشن همچنین ویدیویی را منتشر کرد که رویکرد خود را برای دسترسی به PS5 نشان میدهد. زیر را بررسی کنید. منتظر جزئیات بیشتر در مورد انتشار Access Controller در ماه های آینده باشید.
نویسنده: Ravi Sinha