گزارش های قبلی نشان داده است که پلی استیشن قابل حمل شایعه می تواند بازی های PS5 را اجرا کند ، اگرچه در وضوح پایین تر ، شایعات جدید نشان می دهد که سازگاری حتی می تواند فراتر از آنچه در ابتدا تصور می شد باشد. در پستی در انجمن Neogaf ، Kepler ، به دلیل نشت صحیح این واقعیت که PS5 Pro در ماه سپتامبر از ویژگی RDNA 4 استفاده می کرد ، معروف است ، پست هایی مبنی بر اینکه در رابطه با Binaries Shader که از PS6 قابل حمل استفاده می کنند ، با PS5 سازگار است.
از نظر تئوری ، این بدان معنی است که توسعه دهندگان برای اجرای بازی روی کنسول شایعه شده واقعاً نیازی به انجام کارهای زیادی ندارند. در عوض ، این بازی به تنهایی خوب اجرا می شود ، زیرا باینری های سایه بان نیازی به تدوین اضافی ندارند تا سازگار باشند. در همین حال ، کپلر خاطرنشان می کند که اگر تنها بماند ، عملکرد بازی روی کنسول ممکن است ایده آل نباشد. در عوض ، توسعه دهندگان برای بهینه سازی بازی و اجرای آن بر روی PS6 قابل حمل با نرخ فریم صاف ، باید بازی را انجام دهند.
این به گزارش های قبلی مرتبط است ، نشان می دهد که کنسول شایعه شده می تواند SOC های تولید شده بر روی گره های 3 نانومتر را اجرا کند و می تواند تا 15 وات قدرت استفاده کند. اگرچه هیچ کششی از عملکرد بالایی برخوردار نیست ، اما کارآیی تولید تراشه مدرن به این معنی است که SOC ها نسبتاً توانمند هستند. به گفته کپلر ، قدرت تئوریزه شده سیستم بازی دستی بین PS5 و سری Xbox S. قرار دارد
این همچنین بدان معنی است که SOC مورد استفاده در PS6 قابل حمل با آنچه در کنسول اصلی نمایش داده می شود متفاوت است. براساس این گزارش ، تراشه های کنسول دستی به طور ویژه طراحی شده اند تا در ولتاژ کم اجرا شوند.
سونی به درستی تأیید می کند که نسل جدید کنسول های پلی استیشن در کار است ، اما بیانیه شرکت در سال 2022 نشان داد که کنسول ها می توانند چندین بار از سال 2027 به بعد شروع کنند.
سونی چرخه کنسول پنج ساله را از سونی به راه اندازی PS4 به انتشار PS3 دنبال کرد. با این حال ، PS4 در سال 2013 منتشر شد و درست بعد از طولانی ترین زمان تولید کنسول هشت سال است. این استانداردی است که سونی دنبال کرده است ، زیرا PS5 حدود هشت سال پس از PS4 ظاهر شد.
اگر شایعاتی مبنی بر اینکه سونی با انتشار کنسول خانگی PS6 در حال کار بر روی یک سیستم بازی دستی است ، درست است ، این شرکت پس از گذشت بیش از یک دهه با توجه به شکست تجاری پلی استیشن ویتا ، به بازار بازی دستی باز می گردد. سونی می خواهد موفقیت PlayStation را قابل حمل کند ، به خصوص اگر این رقابت سخت با رایانه های بازی دستی مانند Steam Deck و Asus Rog Ally باشد ، یا هر کنسول دیگری مانند Nintendo Switch 2 و Microsoft در حال کار است.
نویسنده: Joelle Daniels