بودجههای توسعهای متورم در حال حاضر یکی از بزرگترین مشکلات در صنعت بازیهای AAA است، اما برخی از توسعهدهندگان موفق شدهاند بفهمند که چگونه به طور مداوم عناوین باکیفیت را با بودجههای نسبتاً معقول توسعه دهند. Remedy Entertainment یکی از برجستهترین استودیوهای این گروه است و به نظر میرسد که آنها قصد دارند با نسخههای آیندهشان همین کار را انجام دهند. کنترل 2.
در ارائه اخیر Capital Day Markets 2024، Remedy Entertainment فاش کرد: کنترل 2 با بودجه تقریبی 50 میلیون یورو در حال توسعه است. استودیو می گوید که دنباله آن یک بازی RPG اکشن خواهد بود، اما برای اینکه Remedy سرمایه گذاری خود را در تولید دو برابر کند، باید حدود 3 تا 4 میلیون نسخه بفروشد. اول کنترل کنید برای زمینه، بیش از 4.5 میلیون واحد فروخته است. همچنین لازم به یادآوری است که کنترل 2 این توسط Annapurna Interactive تامین مالی می شود.
در همین حال، اسپین آف همکاری آینده FBC: Firebreak این عنوان قبلا توسط Remedy به عنوان عنوانی با قیمت متوسط با بودجه توسعه حدود 30 میلیون یورو توصیف شده بود. این استودیو می گوید که برای دستیابی به بازده 100 درصدی سرمایه باید حدود 3 میلیون واحد بفروشد. باید جالب باشد که ببینیم آیا این بازی می تواند در عین رایگان بودن برای مشترکین پلی استیشن پلاس و گیم پس به این فروش دست یابد یا خیر.
در هر صورت، هر دو عنوان بودجه بسیار کمتری نسبت به آنچه در صنعت AAA برای چندین سال متداول بوده است، دارند (البته توجه داشته باشید که این بودجه شامل بودجه بازاریابی نمی شود). نمونههای قابلتوجهی از بازیهایی وجود دارد که تولید آنها بسیار گران بود. مرد عنکبوتی مارول 2 هزینه: 315 میلیون دلار; The Last of Us قسمت 2 و افق غرب ممنوع بودجه هر کدام 200 میلیون دلار است، پروتکل کالیستو بودجه 162 میلیون دلار است جاودانه های Aveum به قیمت 125 میلیون دلار
با این حال، بودجه Remedy Entertainment به طور مداوم به طور قابل توجهی کمتر از میانگین صنعت بوده است، و خوشبختانه این به هیچ وجه در کیفیت بازی ها منعکس نشده است – برخی ممکن است خلاف این را استدلال کنند. کنترل کنید و آلن ویک ۲ یکی از بهترین بازی های عرضه شده در دهه اخیر.
نویسنده: Shubhankar Parijat