چرا شرکت های Web2 در Web3 شکست خوردند در حالی که دیگران موفق شدند؟


Web3 در حال تبدیل شدن به یک هنجار در این دوره جدید است و به همین دلیل است که شرکت‌های Web2 و شرکت‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر سرمایه‌گذاری زیادی روی Web3 می‌کنند تا جلوتر از منحنی‌ها باقی بمانند.

ظهور Web3، نسل بعدی اینترنت، رشد و سود فوق العاده ای را برای سازندگان ایجاد کرده است. این امر بسیاری از شرکت های مستقر Web2 را برای پیوستن به اکوسیستم نوظهور جذب کرده است.

با این حال، موفقیت در Web2 موفقیت در Web3 را تضمین نمی کند. از آنجایی که مدتی در این صنعت بوده ام، شاهد بوده ام که بسیاری از پروژه ها به سرعت به موفقیت می رسند، در حالی که برخی دیگر حتی در هنگام سیگنال های صعودی سقوط می کنند. این به این دلیل است که دنیای Web3 به طور قابل توجهی با Web2 متفاوت است و پیمایش در این چشم انداز جدید نیازمند رویکرد متفاوتی است.

پروژه NFT کلکسیونی Porsche 911 7500 edition نمونه بارز این نوع شکست است. مجموعه پورشه 911 علیرغم عرضه توسط یک خودروساز لوکس، مورد تایید جامعه Web3 قرار نگرفت و نمی‌توان آن را در بازار اولیه به فروش رساند.

از سوی دیگر، ورود Reddit به Web3 موفقیتی خارق‌العاده بوده است و در یک چشم به هم زدن از تعداد کیف پول OpenSea پیشی گرفته است.

این سوال پیش می آید که چرا دیگران به طرز وحشتناکی شکست خوردند و برخی همه رکوردها را در یک بازار شکستند؟ تفاوت در نتایج اهمیت انجام تحقیقات گسترده قبل از ورود به Web3 را نشان می دهد.

بررسی ورود ناموفق توسعه دهندگان Web2 به Web3

مجموعه نسخه NFT 7500 پورشه در 23 ژانویه 2023 با قیمت اولیه 0.911 ETH عرضه شد. با این حال، راه اندازی چندان موفقیت آمیز نبود و 5137 NFT از 7500 منبع (68.5٪ از کل مجموعه) هنوز منتشر نشده است. پورشه ضررها را پذیرفت و فرآیند چاپ را متوقف کرد.

تلاش پورشه برای تحت تأثیر قرار دادن مخاطبان Web3 به دلیل عدم شفافیت در وسایل نقلیه ارائه شده شکست خورد. فرآیندهای اولیه چاپ گیج کننده بود، با سه “موج” جداگانه که خریداران را در مورد چگونگی ایجاد یک پورشه دیجیتال سفارشی تصمیم نگرفته بود. همچنین، بیشتر شرکت‌های خودروساز مجموعه‌های خود را روی بلاک چین تزوس راه‌اندازی کرده‌اند و همه آنها فروخته شده‌اند، اما پورشه ETH را انتخاب کرده است. اگرچه ETH در 30 روز گذشته بیشترین حجم را در DappRadar داشته است، پورشه هیچ تلاشی برای جذب تأثیرگذاران و خریداران ETH انجام نداده است.

پورشه تنها برندی نبود که با واکنش شدید روبرو شد. نشنال جئوگرافیک نیز با عواقب اشتباهات NFT مواجه شد. اولین مجموعه NFT این برند، “GM: Daybreak Around the World” با انتقاد شدید جامعه NFT مواجه شد. این مجموعه شامل طلوع های خیره کننده خورشید بود که توسط 16 عکاس مشهور جهانی ثبت شده بود و تعداد هر عکس به 188 نسخه محدود شده بود که مجموعاً 1888 NFT بود.

با این حال، این مجموعه نتوانست سر و صدای مورد انتظار را ایجاد کند، که منجر به فروش ضعیف شد. شریک NFT Nat Geo که آتش سوزی شد، در طول فرآیند چاپ با مشکلات فنی مواجه شد که منجر به تاخیرهای ناامیدکننده برای خریداران شد.

مثال دیگر باشگاه لیورپول است. باشگاه معروف فوتبال انگلیسی مجموعه NFT خود را با نام “LFC Heroes Club” منتشر کرده است. با این حال، مجموعه با شکست مواجه شد و بیش از 90 درصد از NFT ها فروخته نشدند. کل مجموعه تنها توانسته است آن را کمتر از 1.4 میلیون دلار بسازد، که بسیار با 8.5 میلیون دلار مورد انتظار است که عمدتاً به دلیل کاهش قیمت ارزهای دیجیتال است.

نگاهی به ورود موفق برندهای Web2 به Web3

به جامعه ای بپیوندید که در آن می توانید آینده را متحول کنید. حلقه نوآوری Cointelegraph رهبران فناوری بلاک چین را برای اتصال، همکاری و انتشار گرد هم می آورد. امروز درخواست دهید

همه برندهای Web2 نتوانسته اند اولین قدم های خود را در Web3 بردارند. برخی از قهرمانان هستند که رویکرد درستی برای انتقال به بازار وب 3 دارند. بیایید Reddit را مثال بزنیم.

استراتژی Web3 Reddit متفاوت بود و ارزش یک نگاه دقیق‌تر را داشت. تنها سه ماه پس از معرفی آواتارهای کلکسیونی Reddit، تقریباً 3 میلیون کیف پول ایجاد شده است که اکثریت قریب به اتفاق آن متعلق به کاربران فردی است. Reddit عناصر Web2 را در فرآیند نصب Web3 خود ترکیب کرد و همه چیز را به صورت محلی مدیریت کرد – ایجاد کیف پول، سفارشی سازی مجموعه دیجیتال، پرداخت ها و غیره.

آنها به‌جای ارائه قطره‌های NFT به‌عنوان یک مفهوم خاص Web3، NFT‌ها را به‌عنوان آواتارهای کلکسیونی، کیف‌پول‌ها به‌عنوان خزانه (کیف پول رمزنگاری بومی Reddit که بر روی بلاک چین Polygon ساخته شده است) و سکه‌ها را به بازار عرضه کردند – اصطلاحات آشنا برای مخاطبان Reddit Web2.

این برند همچنین یک مانع کم برای ورود با محدوده قیمتی بین 10 تا 100 دلار ارائه می دهد که آن را برای کاربران مقرون به صرفه تر می کند. همچنین، Reddit آموزش های زیادی را برای جامعه خود گذرانده است که دیگران آن را ندیده اند.

علاوه بر Reddit، برندهای معروف متعددی از جمله نایک و گوچی نیز از طریق ابتکارات Web3 خود سودهای کلانی به دست آورده‌اند.

نایک قبل از ورود به بازار، مطالعات گسترده ای در مورد دامنه Web3 انجام داد. در سال 2021، این شرکت RTFKT، یک شرکت Web3 متخصص در مجموعه های مد را خریداری کرد تا تیمی از کارشناسان محلی Web3 را درگیر کند. نایک قبل از راه اندازی بازار خود به نام SWOOSH در سال 2022 دانش و بینش قابل توجهی به دست آورد. در نتیجه، مجموعه نایک بازخورد مثبت گسترده‌ای را از سوی مطبوعات و جامعه دریافت کرده است.

گوچی یکی دیگر از برندهای مهمی است که قدم های مهمی در زمینه NFT برداشته است. این برند با سرمایه گذاری در توکن های RARE در SuperRare DAO شرکت کرد و با میزبانی نمایشگاه های NFT از Vault Art Space استفاده کرد. اولین نمایشگاه این برند، “100 سال آینده گوچی”، مجموعه ای از آثار هنری NFT را به نمایش گذاشت که میراث غنی این برند را منعکس می کند.

رویکرد گوچی برای ایجاد دارایی های دیجیتال منحصر به فرد آنها را از رقبا متمایز می کند و من از کاری که آنها برای برآورده کردن خواسته های مشتریان خود انجام می دهند قدردانی می کنم. آنها NFT ها را با مزایای فیزیکی مرتبط کردند تا مصرف کنندگان را به خرید توکن های بیشتر تشویق کنند.

مرز بعدی: چگونه شرکت‌های Web2 می‌توانند در Web3 پیشرفت کنند؟

Web3 در حال تبدیل شدن به یک هنجار در این دوره جدید است و به همین دلیل است که شرکت‌های Web2 و شرکت‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر سرمایه‌گذاری زیادی روی Web3 می‌کنند تا جلوتر از منحنی‌ها باقی بمانند.

با این حال، برخی از شرکت‌های Web2 هنوز در تلاش هستند تا اولین گام‌های خود را به سمت Web3 بردارند. برای پذیرش کامل Web3، برندها باید چشم انداز را از طریق لنز Web2 نبینند. بعید است تاکتیک‌های بازاریابی سنتی Web2 در این محیط جدید موفق شوند.

برندهای معتبر Web2 باید نفس خود را کنار بگذارند و با کارشناسان محلی Web3 که واقعاً بازار را درک می کنند مشورت کنند. بدون آنها، انتقال به Web3 خطر عدم اعتبار و مهمتر از آن غیرقابل دسترس بودن برای مخاطبان گسترده تر را به همراه دارد.

آروین خامش موسس soldoutnfts.io است. او بیش از 50 پروژه NFT را با میزان موفقیت بالا توسعه داده است.


این مقاله از طریق حلقه نوآوری Cointelegraph منتشر شده است، یک سازمان بررسی شده از مدیران ارشد و کارشناسان در صنعت فناوری بلاک چین که در حال ساختن آینده با قدرت ارتباطات، همکاری و رهبری فکری هستند. نظرات بیان شده لزوما منعکس کننده نظرات Cointelegraph نیست.

درباره حلقه نوآوری Cointelegraph بیشتر بیاموزید و ببینید آیا واجد شرایط هستید یا خیر


نویسنده: Arvin Khamseh

اشتراک گذاری و حمایت

امیر کرمی

امیر کرمی

کارشناس تولید محتوا و علاقه مند به ارز دیجیتال و دنیای فناوری 😉

دیدگاهتان را بنویسید