معنی آزمایش Gensler برای مقررات و سیاست رمزنگاری ایالات متحده چیست


جنسلر تمایلی به پرداختن به جزئیات نداشت و به جای تلاش برای بازجویی واقعی، با فشار نمادین روبرو شد و صنعت رمزنگاری را از وضوح جدید محروم کرد.

گری جنسلر، رئیس کمیسیون بورس اوراق بهادار ایالات متحده (SEC)، اخیراً در کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان ایالات متحده برای استماع درباره رهبری تنظیم کننده ظاهر شد.

این محاکمه که گنسلر تنها شاهد بود، وعده داد که برای رئیس SEC ناپسند خواهد بود، زیرا اقدامات آژانس فدرال در دوران رهبری گنسلر از بهار 2021 تحت نظارت است.

از زمان معرفی رئیس کمیته، نماینده پاتریک مک‌هنری، جنسلر به دلیل رویکرد SEC به اجرا و افراط گرایی مورد انتقاد قرار گرفته است.

مک‌هنری تاکید کرد که فقدان یک موضع روشن در مورد طبقه‌بندی قانونی ارزهای دیجیتال، پیروی از خواسته‌های SEC را برای شرکت‌ها آسان‌تر نمی‌کند.

یک روز قبل از جلسه استماع، وارن دیویدسون، نماینده، اقدامی را برای اخراج رئیس SEC و کاهش قدرت جانشینان او برای «اصلاح یک سری طولانی از سوء استفاده‌ها» علیه صنعت کریپتو اعلام کرد.

هر چقدر هم که ممکن است تهدیدآمیز به نظر برسد، این اولین حمله به جنسلر نبود و احتمالا آخرین هم نخواهد بود. رئیس SEC در طول دو سالی که در بهترین شغل خود – و نه فقط در صنعت کریپتو-، چندین دشمن برای خود ایجاد کرده است.

اما اغراق و جنجال‌های کنگره به کنار، آیا شنیدن 18 آوریل برای رئیس SEC بد بود و می‌توانست موضع او را در مورد ارزهای دیجیتال نرم‌تر کند؟

کباب کنید و تشویق کنید

سخنرانی پرشور مک‌هنری از رکورد چشمگیر SEC از 50 شکایت جداگانه علیه شرکت‌های دارایی دیجیتال و درخواست 78 میلیون دلار اضافی برای تامین مالی برای گسترش فعالیت‌های آژانس الهام گرفته شد.

مک‌هنری جنسلر را به دلیل تحریم‌های «غیر معقول» شرکت‌های رمزنگاری که از قوانینی که حتی نمی‌دانستند در مورد آن‌ها اعمال می‌شود، با مقررات «ناکافی و پایدار» و قوانین «بیش از حد تهاجمی» پیروی نمی‌کنند، سرزنش کرد.

مجله: چه اتفاقی برای EOS افتاد؟ جامعه برای یک بازگشت غیرمنتظره تیراندازی می کند

گنسلر در بیانیه آماده شده خود، با استناد به رویه های استاندارد (زمان اظهار نظر برای پیشنهادات SEC در حال حاضر به طور میانگین بیش از 70 روز طول می کشد) و نیاز به پاسخگویی به چالش های فوری آن زمان، محکومیت های وضع قوانین عجولانه را رد کرد. به آنها.

در صحبت از کریپتو، Gensler یک بار دیگر موضع خود را مبنی بر اینکه “اکثر توکن های رمزنگاری اوراق بهادار هستند” و باید توسط SEC تنظیم شوند، بازگرداند. به گفته وی، بازار “مغلوب ناهماهنگی” است و باید مطابق با استانداردهای اعمال شده در امور مالی سنتی برای حمایت از سرمایه گذاران تنظیم شود:

“این قانون است، این یک انتخاب نیست. خودتان را DeFi بنامید [decentralized finance] به عنوان مثال، این پلتفرم بهانه ای برای به چالش کشیدن قوانین اوراق بهادار نیست.»

نماینده تام اِمر پرسید که آیا جنسلر نگران است که چنین رویکردی می‌تواند باعث فرار کسب‌وکارهای رمزنگاری از ایالات متحده شود، اما به رئیس SEC فرصت پاسخ نداد.

نماینده بری لودرمیلک کمی سازنده تر بود. او از جنسلر پرسید که آیا معتقد است دسترسی متمرکز یک آژانس دولتی به اطلاعات سرمایه گذاران خصوصی امن تر از بازار غیرمتمرکز ارزهای دیجیتال است؟ در پاسخ، Gensler نیاز به یک دنباله حسابرسی تلفیقی را برای “کمک به نظارت بر بازار” مطرح کرد.

حمایتی که جنسلر در محاکمه دریافت کرد، همه کسانی که بر کلمه “گریل” تاکید کردند احتمالاً ناامید شده بودند. در ابتدای جلسه، او از نمایندگان ماکسین واترز و برد شرمن که از مبارزه SEC با “میلیاردرهای رمزنگاری شده” استقبال کردند، تقدیر کرد. نماینده استفان لینچ با طنز پرسید که آیا میزان راهنمایی کتبی کمیسیون همان وضوحی است که صنعت ارز دیجیتال می‌خواهد؟

ریچی تورس، نماینده دموکرات نیویورک، گفت که SEC به جای توجه بیشتر به شرکت های “برون مرزی، تحت نظارت و دارای اهرم بیش از حد” مانند FTX یا Binance، صرافی خشکی و تنظیم شده مانند Coinbase را هدف قرار داده است.

تورس همچنین اشاره کرد که SEC به صادرکننده استیبل کوین Paxos علاقه مند است، اما به تتر اشاره ای نکرد. جنسلر گفت که انجام تحقیقات مناسب در پرونده های مربوط به شرکت های خارج از کشور زمان بیشتری می برد.

نماینده دیویدسون، که قصدش برای برکناری جنسلر توسط قانون قبل از جلسه علنی شد، رئیس SEC را با درخواست برای افشای اینکه آیا او اوراق بهادار اتر (ETH) و XRP (XRP) را در نظر می‌گیرد یا خیر، تحت فشار قرار داد. البته لازم به ذکر است که دیویدسون به Gensler زمان زیادی برای دادن پاسخ روشن نداد و SEC همچنان به مطالعه لیست طولانی از شکست های ادعایی ادامه می دهد.

نماینده مایک فلود، جنسلر را تحت فشار قرار داد تا در مورد موضوع SEC درباره بولتن حسابداری پرسنل 121 (SAB 121) بدون مشورت قبلی با هیچ تنظیم کننده بانکی اظهار نظر کند. SAB 121 که در مارس 2022 منتشر شد، پلتفرم‌های رمزارز را ملزم می‌کرد تا دارایی‌های دیجیتال را به عنوان بدهی در ترازنامه‌های خود به ارزش منصفانه فهرست کنند. جنسلر که در ابتدا تمایلی نداشت، اذعان کرد که آژانس با تنظیم‌کننده‌های بانکی مشورت نکرده است، اما خاطرنشان کرد که SEC در عوض با چهار شرکت بزرگ حسابداری مشورت کرده است.

در نهایت، این مشارکت نماینده ارین هوچین بود که از قانون بازارهای دارایی رمز اروپا (MiCA) به عنوان نمونه ای از چارچوبی جامع برای صنعت دیجیتال که در ایالات متحده غایب است، نام برد. در پاسخ، گنسلر به او اطمینان داد که این کشور چارچوب قانونی مشخصی دارد که طی 90 سال ساخته شده است.

بسته ها

این آزمایش صرفاً به استراتژی‌های رمزنگاری SEC اختصاص نداشت. در واقع، با وجود حضور پررنگ این موضوع در سخنرانی اصلی، قانون افشای آب و هوای تنظیم کننده برای شرکت های سهامی عام بیشترین توجه قانون گذاران را به خود جلب کرد.

صنعت کریپتو چیز زیادی از جنسلر نشنید که از یک سو تمایلی به پرداختن به جزئیات نداشت و از سوی دیگر با فشار نمادین بیشتری نسبت به تلاش‌های واقعی برای بازجویی مواجه بود.

جکسون مولر، مدیر سیاست و امور دولتی در Securrency، به کوین تلگراف گفت: «سوالات ارائه شده یا استدلال های ارائه شده بعید است که روی رویکرد نظارتی فعلی SEC در صنعت دارایی های رمزنگاری شده تأثیر بگذارد.

ایان ویزبرگر، مدیر ارشد فناوری CoinRoutes و یکی از بنیانگذاران، به کوین تلگراف گفت: SEC و Gensler تایید نکرده اند که آیا ETH یک کالا است یا یک امنیت. با این حال، از نظر او، آنچه باید به آن توجه داشت، اطمینان جنسلر است که قوانین فعلی برای تنظیم رمزنگاری کافی است:

موضع کمیسیون بورس و اوراق بهادار این است که شرکت‌های رمزنگاری باید تحت قوانین جاری اوراق بهادار که در دهه 1930 نوشته شده بودند، ثبت نام کنند. این قوانین برای شرکت‌های متمرکز تنظیم شده‌اند و دارای الزامات افشا هستند که برای ماهیت منحصر به فرد شبکه‌های رمزنگاری کارایی ندارند.»

یکی دیگر از نکات کلیدی، تقسیم بندی حزبی در کریپتو بود. همه جمهوری خواهان بودند، به جز یک نماینده که از جنسلر در مورد دارایی های دیجیتال سوال کرد. با توجه به مخالفت جمهوری خواهان با منصوب شده در دولت بایدن، این شاید تعجب آور نباشد. اما همچنان نشان می‌دهد که چگونه قوانین ارزهای دیجیتال از اختلافات سیاسی حزبی مصون نیست.

آخرین: لیختن اشتاین قوانین بلاک چین را با چشم انداز ارزهای دیجیتال در حال تحول تطبیق می دهد

طرح کلی این انشعاب زمانی که به کسانی که از حمایت از رمزارزها دفاع می کنند، چه در سطح فدرال، چه در سطح فدرال، سناتور جمهوری خواه سینتیا لومیس یا سناتور ایالت آریزونا وندی راجرز نگاه می کنیم، حتی بیشتر قابل توجه می شود. همین امر در مورد منتقدان نیز صدق می‌کند و سناتورهای دموکرات الیزابت وارن و شرود براون برجسته‌ترین آنها هستند.

آیا کمیسیون بورس و اوراق بهادار فرصتی برای ملایم کردن موضع فعلی خود در قبال ریاست دارد؟ Weisberger از CoinRoute معتقد است که این آژانس دارای رگولاتورهایی با حسن نیت مانند Hester Peirce است. پیرس که به عنوان “مادر رمزنگاری” نیز شناخته می شود، بارها در مورد قوانین مربوط به پلتفرم های معاملاتی که توکن هایی را که واجد شرایط اوراق بهادار هستند پردازش نمی کنند، یا نحوه برخورد با اپراتورهایی که از اوراق بهادار به غیر اوراق بهادار تغییر می کنند، ابراز نگرانی کرده است. به گفته ویزبرگر، بهترین امید همچنان در تصویب نوعی چارچوب قانونی بالاتر از سطح SEC توسط کنگره نهفته است.




نویسنده: David Attlee

اشتراک گذاری و حمایت

امیر کرمی

امیر کرمی

کارشناس تولید محتوا و علاقه مند به ارز دیجیتال و دنیای فناوری 😉

دیدگاهتان را بنویسید