Web3 Gamer: پروژه Web3 توسعه دهندگان PUBG، افزایش 20 میلیون دلاری Animoca، بررسی Shardbound


شرکت سازنده PUBG پلتفرم جدید Web3، کسب درآمد از Web3 و موارد دیگر را اعلام کرد.

PUBG با Cosmos ملاقات می کند

Krafton، شرکت سازنده PlayerUnknowns Battlegrounds (PUBG)، با Settlus، یک پروژه بلاک چین مبتنی بر کیهان که به طور خاص برای اقتصاد خلاق طراحی شده است، وارد Web3 می شود. هدف Settlus ارائه یک پلت فرم پرداخت برای سازندگان است که فرآیندهای پرداخت شفاف را تسهیل می کند.

پروژه غول‌های بازی کره جنوبی در رویداد خانه هکر کره بلاک چین هفته‌ها به میزبانی مشترک Circle و AngelHack اعلام شد. Jeremy Allaire، مدیر عامل Circle، پایگاه کاربری بزرگ PUBG از 30 میلیون کاربر فعال ماهانه را برجسته کرد.

کیت توسعه نرم افزار Cosmos به عنوان چارچوب عمل می کند و هزینه های گاز شبکه با استفاده از استیبل کوین ها پرداخت می شود.

یک پروژه مخزن ابرداده به نام Migaloo نیز در دست ساخت است. این پروژه بر محتوای تولید شده توسط کاربر تمرکز خواهد کرد و به سازندگان اجازه می‌دهد تا به طور خودکار توکن‌های غیرقابل تعویض را از محتوای دیجیتال خود تولید کنند و از فروش پلت‌فرم حق امتیاز کسب کنند.

Krafton قبلاً همکاری خود را با Solana Labs برای پشتیبانی از طراحی و بازاریابی بازی‌ها و خدمات مبتنی بر بلاک چین در مارس 2022 اعلام کرده بود، اما از آن زمان تاکنون هیچ محصول Web3 منتشر نشده است. شبکه آزمایشی Settlus قرار است در اوایل سال 2024 راه اندازی شود.

چه کسی کیف پول گیمرها را دنبال می کند: بازی های Web3 یا ناشران بزرگ؟

بازی‌های Web3 را می‌توان بر اساس جذابیت سود پولی به بازار عرضه کرد، زیرا بخش بزرگی از جمعیت را سرمایه‌گذاران و سرمایه‌دارانی تشکیل می‌دهند که می‌خواهند در ازای آن چیزی به دست آورند. بازی سنتی هم همین کار را می کند. تنها تفاوت این است که در بازی های Web2، شرکت و سهامداران آن به جای اکوسیستم، تمام درآمد را دریافت می کنند. بازی رایگان و چند نفره آنلاین League of Legends در سال 2020، 1.75 میلیارد دلار درآمد برای Riot Games ایجاد کرد که بیشتر از فروش لوازم آرایشی پوست بود.

برای یک بازی رایگان، کسب درآمد از طریق لوازم آرایشی ممکن است قابل درک باشد. اما در مورد بازی‌هایی که پاداش کامل را از بازیکنان دریافت می‌کنند چطور؟

حالت Ultimate Team از فرنچایز فوتبال فیفا، که به کاربران امکان می‌دهد بسته‌های کارتی حاوی بازیکنان فوتبالی را خریداری کنند که می‌توانند در تیم‌های خود استفاده کنند، ۱.۶۲ میلیارد دلار درآمد محتوایی برای ناشر الکترونیک آرتز (EA) در سال ۲۰۲۱ به ارمغان آورد. همانطور که یک بازی Web3 می گوید:

بازیکنان به خاطر سپردن زمانی که استودیو EA برجسته‌ترین شخصیت‌های سریال از جمله دارث ویدر و لوک اسکای‌واکر را در پشت جعبه‌های غارت قفل کرد، واکنش‌های شدیدی به Star Wars Battlefront II دریافت کرد.

نظر تیم جامعه الکترونیک آرتز در مورد شکایات در مورد وضعیت، بیش از 680000 رای منفی در Reddit دریافت کرد و رکورد جهانی گینس را برای بیشترین رای منفی تمام دوران به ثبت رساند.

منفی ترین نظر ردیت در تمام دوران. (reddit)

بازی های وب 3 از نظر تعداد کاربران به هیچ وجه به بازی های سنتی نزدیک نیستند. به عنوان مثال، Axie Infinity، یکی از محبوب ترین بازی های Web3، در آوریل 2023 به طور متوسط ​​به 11072 کاربر روزانه رسید، در حالی که Roblox در آوریل 2023 به طور میانگین به 23،864،489 کاربر روزانه رسید.

در آوریل 2023، به ازای هر بازیکن Axie Infinity، 2155 بازیکن Roblox وجود داشت. (CoinGecko)

برای جذب مخاطبان و پر کردن شکاف با بازی‌های سنتی، توسعه‌دهندگان بازی Web3 به دنبال راه‌حلی در مدل‌های کسب‌وکار جایگزین مانند بازی-به-برد هستند، که نویدبخش سود پولی برای کاربران در ازای وقتشان است.

بازی های سنتی و بازی های Web3 تفاوت چندانی با هم ندارند. اما وقتی صحبت از کسب درآمد به میان می‌آید، بازی‌های Web3 بیشتر از آنچه که شایسته است، نفرت می‌گیرند، عمدتاً به دلیل سوگیری در مورد اکوسیستم ارزهای دیجیتال.

بازی‌های سنتی می‌توانند از چنگ زدن به پول جلوگیری کنند، زیرا بازی‌های عالی زیادی وجود دارند که تعادل را به دست می‌آورند. راه حل شکستن تعصب عمومی برای بازی های Web3، تبدیل فضا به یک طاق نیست، بلکه ایجاد بازی های بهتر است.

آیا 20 میلیون دلار برای توسعه یک سیستم هویت برای بازی های Web3 کافی است؟

Animoca Brands برای تسریع توسعه پروژه Mocaverse 20 میلیون دلار در یک دور سرمایه جمع آوری کرده است. ارزش این شرکت در سال گذشته 5 میلیارد دلار بود و سبد سهام آن شامل چندین سرمایه گذاری، از جمله بازار NFT OpenSea و بازی های Web3 مانند The Sandbox و Axie Infinity است.

دور تامین مالی توسط CMCC Global رهبری شد و نام‌های آشنا از جمله الکساندر لارسن، بنیانگذار Sky Mavis و گابی دیزون، بنیانگذار گیلد گیمز، حضور داشتند. یات سیو، یکی از بنیانگذاران و رئیس هیئت مدیره انیموکا برندز که در این تور شرکت کرده بود، در مورد اهداف خود چنین گفت:

تکامل مداوم اینترنت شامل تغییر ساختارهای قدرت سلسله مراتبی به ساختارهای خودمختار است و رویکرد مبتنی بر DAO Mocaverse به جامعه خود اجازه می دهد تا بر تقویت نوآوری و همکاری در اکوسیستم گسترده تر Animoca Brands تمرکز کند.

Mocaverse در حال آماده شدن برای راه اندازی یک مجموعه NFT غیرقابل انتقال به نام Moca ID به عنوان بخشی از دور سرمایه خود است. این مجموعه به مالکان اجازه می دهد تا هویت زنجیره ای خود را ایجاد کنند و به Mocaverse بپیوندند.

دارندگان Moca ID دسترسی ویژه ای به تجربیات در محدوده پروژه خواهند داشت و با مشارکت خود امتیاز وفاداری را کسب خواهند کرد. این امتیازات وفاداری در یک سیستم وفاداری که به طور فزاینده ای غیرمتمرکز، بدون مجوز و قابلیت همکاری است، استفاده می شود. آیا 20 میلیون دلار برای توسعه این سیستم جاه طلبانه کافی خواهد بود؟ با پشتیبانی از یک برند معتبر مانند Animoca، هیچ محدودیتی وجود ندارد.

شوت داغ: شکسته

من زمانی بازیکن سرسخت لیگ آو لجندز بودم. تنها مشکل من با بازی در آن زمان، کلیک ماوس بود. LoL در اوایل دهه 2010 فقط بر روی رایانه شخصی موجود بود، و به عنوان یک کپی رایتر تازه کار در آژانسم، نمی توانستم بی سر و صدا آن را در ساعات کاری پخش کنم.

به همین دلیل است که اعلام Vainglory، یک بازی iOS که دی‌ان‌ای یکسانی با بازی‌های معتبری مانند LoL و DOTA دارد، برای من بسیار مهم بود. من یک آیفون 6 خریدم، سپس یک آی پد، تا بتوانم این بازی را بی سر و صدا مانند یک آنارشیست اداری بازی کنم.

همچنین بخوانید
امکانات

آیا کانون ارزهای دیجیتال از شرق آسیا دور می شود؟

امکانات

آیا کریپتو می تواند ناجی سوئد باشد؟

من سال‌ها Vainglory را بازی کردم و تنها زمانی آی پدم را فروختم که در نهایت با خاموش شدن سرورهایشان، بازی را قطع کردند. وقتی شنیدم که افراد پشت Vainglory در حال ساخت یک بازی Web3 هستند، تعجب من را تصور کنید.

بو دالی و استفان شرمن، بنیانگذاران بازوکا تانگو، با تجربه ای از استودیو Rockstar توسعه دهنده Grand Theft Auto، تهیه کننده بازی Riot Games، سازنده بازی League of Legends و Vainglory برنده جایزه، پروژه Shardbound را در دست گرفتند و به اندازه کافی مهربان بودند تا مرا راهنمایی کنند. بازی و به سوالات من پاسخ دهید

به طور خلاصه، Shardbound یک بازی کارتی مبتنی بر نوبت، تاکتیکی و کلکسیونی است که بازیکنان را روی یک نقشه ایزومتریک مبتنی بر کاشی در مقابل یکدیگر قرار می دهد. پس از اینکه فرصت بازی نسخه آلفا به من داده شد، به جرات می توانم بگویم که Shardbound یک بازی امیدوارکننده است که رویکردی تازه به ژانری چند صد ساله و نه فقط در مفهوم Web3 به ارمغان می آورد. ظاهر کلی بازی شبیه به مبارزان شطرنج خودکار مانند Dota Underlords و Teamfight Tactics است و سبک هنری شبیه به بازی های بلیزارد مانند Heroes of the Storm است.

این بازی رایگان تمام عناصر بازی با ورق تاکتیکی معمولی را که در شرکت‌هایی مانند Hearthstone دیده‌ایم، مانند قهرمانان با توانایی‌ها و کارت‌هایی با مانا، سلامت، تعداد قدرت حمله و توانایی‌های مختلف را در خود دارد. اما همه اینها روی یک نقشه شش ضلعی سه بعدی اتفاق می افتد که مکانیک حرکتی جدید را معرفی می کند. بازیکنان می توانند مینیون ها و قهرمانان خود را حرکت داده و در موقعیتی قرار دهند که می خواهند حداکثر مزیت استراتژیک را به دست آورند.

کریستال‌های مانا آبی به‌طور تصادفی روی نقشه ظاهر می‌شوند و در هنگام حمله به بازیکنان مانا اضافی می‌دهند. بازیکنان می توانند با جمع آوری 10 امتیاز پیروزی یا با تنظیم مجدد سلامت قهرمانان مقابل، برنده مسابقه شوند. امتیاز پیروزی با ضربه زدن به کریستال های نارنجی که به طور تصادفی تخم ریزی می کنند به دست می آید. این کریستال ها یک تکه نارنجی به قهرمان یا مینیونی که به آنها برخورد می کند می بخشد. اگر قهرمان یا موجودیت در پایان نوبت بعدی کشته شود، مهره به حریف می رسد. اگر آنها زنده بمانند، قطعه ناپدید می شود و صاحب آن یک امتیاز پیروزی به دست می آورد.

Shardbound یک بازی کارتی تاکتیکی PvP است که بر روی نقشه ایزومتریک مبتنی بر کاشی انجام می شود.

شش گروه مختلف در Shardbound وجود دارد که هر کدام یک قهرمان منحصر به فرد و سبک بازی متفاوتی را ارائه می دهند. برای مثال، Landshapers که با رنگ سبز نشان داده شده‌اند، گیم‌پلی کنترل محور بیشتری را ارائه می‌کنند، در حالی که Bloodbinders، با رنگ بنفش، رویکردی شبیه خون آشام‌ها را در پیش می‌گیرد و به بازیکن اجازه می‌دهد به قهرمان خود آسیب برساند تا مینیون‌های خود را تقویت کند.

شش گروه مختلف در Shardbound وجود دارد.

کارت ها را می توان با ترکیب کپی ها تا پنج سطح ارتقا داد. سطح پنجم رتبه مسابقات نامیده می شود و هدف نهایی داشتن یک دسته از 30 کارت مسابقات است.

Shardbound دو طرف دارد: یکی در Web2 و دیگری در Web3. در سمت Web2، رسیدن به سطح مسابقات امکان پذیر است، اما این کار بسیار دشوارتر است زیرا کارت ها از جعبه های مرموز خارج می شوند، به این معنی که بیشتر به شانس بازیکن بستگی دارد. سمت Web3 امکان تعویض و خرید کارت ها را فراهم می کند و فرآیند ارتقا را بسیار آسان تر می کند.

بازیکنان رقیب در نهایت باید به سمت Web3 Shardbound سوئیچ کنند تا مزیت رقابتی خود را حفظ کنند.

Sharbound حتی در مرحله آلفای خود نیز پتانسیل بالایی دارد و با ویژگی های نوآورانه خود کاندیدای تبدیل شدن به یک کلاسیک تمام دوران است. این بازی یک محصول واقعی را به بازی های Web3 ارائه می دهد که به جای کسب درآمد بر روی بازی تمرکز دارد. به جرات می توان گفت که Shardbound اگر از مسیر فعلی خود منحرف نشود و توسط جریان اصلی پذیرفته نشود، آماده موفقیت است.

اطلاعات بیشتر از زمین بازی Web3:

Polkastarter Gaming پس از تامین مالی 2 میلیون دلاری به GAM3S.GG تغییر نام داد.

تجربه سرگرمی رمزنگاری Tokyo Monster اعلام کرد در هفته بلاک چین

Planetarium Verse8 و Immortal Rising 2 را معرفی کرد.

زینگا راه اندازی شد جزئیات جدید Web3 IP Sugartown.

قهرمانان MMO مبتنی بر بلاک چین Mavia معرفی کرد مدل مالکیت انبوه

مجموعه آواتار Captain Tsubasa به The Sandbox می آید.

DFZ Labs، خالق کلکسیون Deadfellaz NFT، در حال ایجاد یک بازی کارتی تجاری با نام رمز RIP TCG است.




نویسنده: Erhan Kahraman

اشتراک گذاری و حمایت

امیر کرمی

امیر کرمی

کارشناس تولید محتوا و علاقه مند به ارز دیجیتال و دنیای فناوری 😉

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *