سازمان دیده بان مصرف کننده ایالات متحده شرکت های رمزنگاری را به دلیل تبلیغات فریبنده بررسی می کند


کمیسیون تجارت فدرال در حال بررسی چند شرکت رمزنگاری ناشناس برای سوء رفتار احتمالی در تبلیغات دارایی های دیجیتال است.

چندین شرکت رمزنگاری به دلیل تبلیغات فریبنده یا گمراه کننده احتمالی در مورد ارزهای دیجیتال با تحقیقات کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده (FTC) روبرو هستند.

بر اساس گزارش 6 دسامبر از بلومبرگ، سخنگوی FTC جولیانا گرونوالد گفت که ناظر در حال بررسی “چند شرکت برای سوء رفتار احتمالی مرتبط با دارایی های دیجیتال است.”

گرونوالد جزئیات بیشتری در مورد اینکه کدام شرکت‌ها مورد بررسی قرار گرفته‌اند یا چه چیزی باعث تحقیقات شده است، ارائه نکرد.

با این حال، تبلیغات و تبلیغات فریبنده یکی از موضوعات پرطرفدار در ایالات متحده در سال جاری بوده است.

در ماه اکتبر، کیم کارداشیان، ستاره تلویزیون های واقعیت، از سوی کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) به دلیل “دخالت کردن در رسانه های اجتماعی” در مورد ارز دیجیتال EthereumMax (EMAX) جریمه شد و فاش نکرد که برای تبلیغ آن مبلغ 250000 دلار به او پرداخت شده است.

در ماه نوامبر، گزارش شد که تام بردی، بازیکن تیم ملی فوتبال NFL و استفن کری، مدافع NFL، از جمله گروهی از افراد مشهور هستند که با تحقیقات تنظیم کننده مالی تگزاس به دلیل تبلیغ صرافی ارز دیجیتال FTX که اکنون ورشکسته شده است، مواجه شده اند.

FTC یک آژانس مستقل ایالات متحده است که برای محافظت از مردم در برابر اقدامات تجاری گمراه کننده یا ناعادلانه از طریق اجرای قانون، تحقیق و آموزش ایجاد شده است.

در اوایل سال جاری، آنها هشداری درباره یک کلاهبرداری رمزنگاری ارسال کردند که شامل سه جزء کلیدی، یک جعل هویت، یک کد QR و یک دستگاه خودپرداز رمزنگاری بود که قربانیان برای ارسال پول به آنجا هدایت می شدند.

همچنین، گزارشی که در 6 ژوئن منتشر شد، نشان داد که در سال 2021، تقریباً نیمی از کلاهبرداری‌های مرتبط با رمزارزها از پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی سرچشمه می‌گیرند، و در طول سال، بیش از یک میلیارد دلار ارز رمزنگاری شده توسط کلاهبرداران از دست رفته است.

Cointelegraph برای اظهار نظر با FTC تماس گرفت اما تا به امروز پاسخی دریافت نکرده است.

مربوط: وکلای کریپتو، گفتن “نه مشاوره مالی” شما را از زندان دور نمی کند

در سطح جهانی، چندین ناظر مالی و آژانس های اجرایی نیز به طور فعال در تلاش برای مسدود کردن تبلیغات فریبنده رمزنگاری هستند.

در ماه مارس، سازمان استانداردهای تبلیغاتی مستقر در بریتانیا (ASA) یک اخطار تحریمی صادر کرد که به بیش از 50 شرکتی که کریپتو را تبلیغ می کنند دستور داد تا تبلیغات خود را بررسی کنند تا از رعایت قوانین اطمینان حاصل کنند.

در ماه اوت، گروه نظارت بر مصرف کنندگان واقع در ایالات متحده، حقیقت در تبلیغات، 19 سلبریتی را به اتهام تبلیغ توکن های غیر وفاداری (NFT) بدون افشای روابط خود با این پروژه ها احضار کرد.

رگولاتور مالی استرالیا نیز در مورد تاکتیک های تبلیغاتی فریبنده، در سراسر صنعت کریپتو شلیک های هشدار داده است.

در ماه اکتبر، کمیسیون اوراق بهادار و سرمایه گذاری استرالیا (ASIC) یک شکایت مدنی علیه شرکت استرالیایی BPS Financial Pty Ltd (BPS) به اتهام “گمراه کردن” در مورد توکن Quin تنظیم کرد.


نویسنده: Stephen Katte

اشتراک گذاری و حمایت

امیر کرمی

امیر کرمی

کارشناس تولید محتوا و علاقه مند به ارز دیجیتال و دنیای فناوری 😉

دیدگاهتان را بنویسید