رگولاتورهای مالی و تبلیغات چک لیست هفت بخشی را منتشر کرده اند تا اطمینان حاصل شود که این ستاره های رسانه های اجتماعی در چارچوب قانون هستند.
تنظیمکنندههای مالی و تبلیغاتی بریتانیا گرد هم آمدهاند تا هشداری را به «تامینکنندگان مالی» رسانههای اجتماعی ارسال کنند و به آنها بگویند که از ترویج طرحهای غیرقانونی «سریع پولدار شدن» خودداری کنند وگرنه با اجرای قانون مواجه خواهند شد.
مرجع اجرایی مالی (FCA) و سازمان استانداردهای تبلیغاتی (ACA) در بیانیه 6 آوریل خود در مورد چک لیست هفت قسمتی به ارزهای دیجیتال و توکن های غیرمالی (NFT) اشاره کردند تا اطمینان حاصل شود که متخصصان مالی در محدوده قانون قرار دارند.
چک لیست از سرمایه گذاران می خواهد تا در نظر بگیرند که آیا آنها “فرد مناسب” برای تبلیغ محصول مالی هستند و بیان می کند که دنبال کنندگان آنها می توانند “تمام پول خود را از سرمایه گذاری از دست بدهند”. همچنین بیان می کند:
“به دنبال کنندگان خود پیشنهاد نکنید که دارایی های رمزنگاری یک تصمیم سرمایه گذاری آسان خواهد بود یا احساس فوریت یا FOMO ایجاد می کند.”

اینفلوئنسرهای رسانه های اجتماعی علاوه بر انجام «سنجش لازم» باید تأییدیه FCA را دریافت کنند و اطمینان حاصل کنند که آگهی قانونی، واقعی است و طبق قوانین ASA به درستی به عنوان آگهی برچسب گذاری شده است.
FCA و ACA قویاً توصیه می کنند که تأثیرگذاران ScamSmart را نیز بررسی کنند تا مطمئن شوند که از کلاهبرداری سرمایه گذاری پشتیبانی نمی کنند. شعار چک لیست می گوید: «اگر شک دارید، تبلیغ نکنید».
تبلیغ غیرقانونی محصولات یا خدمات مالی که حداکثر دو سال زندان و جریمه نقدی نامحدود دارند جرم است:
“اگر پست شما خلاف قوانین باشد، ASA اقدام خواهد کرد.”
سارا پریچارد، مدیر اجرایی FCA اخیراً از افزایش تبلیغات غیرقانونی مالی خبر داده است.
او افزود: «آنها اغلب این کار را بدون اطلاع از قوانین و درک آسیبی که می توانند به پیروان خود وارد کنند، انجام می دهند.
ما شریک شدیم @ASA_UK و @SharonNJGaffka برای کمک به آموزش رسانه های اجتماعی #اینفلوئنسرها در مورد خطرات تبلیغ #پولی محصولات https://t.co/IwQkcc90a9
– مرجع رفتار مالی (@TheFCA) 6 آوریل 2023
FCA و ASA با شارون گافکا، شرکت کننده سابق Love Island در بریتانیا همکاری کردند تا خطرات ناشی از برنامه های بازاریابی سودآور را برجسته کنند.
FCA همچنین در ماههای آینده میزبان یک “میزگرد باز” با آژانسهای اینفلوئنسر و واحد تجاری اینفلوئنسر مارکتینگ خواهد بود.
مرتبط با: سلبریتی هایی که در حین تایید رمزارز سوختند و از آن فرار کردند
در طرف دیگر کانال، پس از رای مثبت کمیته اقتصادی مجلس ملی به یک پیشنهاد اصلاحی در 23 مارس، فرانسه به ممنوعیت اینفلوئنسرهای رسانه های اجتماعی فرانسوی از تبلیغ ارزهای دیجیتال و NFT از شرکت های بدون مجوز نزدیک تر می شود.
در صورت تصویب، قانون جدید داراییهای رمزنگاری شده را به فهرست محصولات مالی ممنوعهای اضافه میکند که توسط اینفلوئنسرها قابل تبلیغ نیستند، مانند قمار و مواد مخدر.
همچنین افرادی که قانون جدید را نقض کردهاند میتوانند به دو سال زندان با جریمه 30000 یورویی (32300 دلار) محکوم شوند.
کیم کارداشیان، ستاره تلویزیونی واقعیت، فلوید میودر، اسطوره بوکس، و جیک پل، مشهور اینترنتی، برخی از برجستهترین نامهایی هستند که خود را در کسبوکارهایی که ادعا میشود طرحهای سرمایهگذاری کریپتو را تبلیغ میکنند، درگیر کردهاند.
مجله: تالار شعله توییتر رمزنگاری شده: لارک دیویس در مورد مقابله با طوفان های رسانه های اجتماعی و اینکه چرا او یک گاو ETH است: تالار شعله
نویسنده: Brayden Lindrea