آیا رسانههای رمزنگاری باید یک کد اخلاقی جهانی داشته باشند و روزنامهنگاران – در صورت وجود – چه نقشی در ترویج پذیرش انبوه رمزارزها باید ایفا کنند؟
سال 2022 سال سختی برای صنعت کریپتو بود، و رواج طرحهای پونزی، کلاهبرداریهای مالی غیرمتمرکز، برداشتهای غیرقابل تغییر توکن و حسابداری متمرکز مبادلهای مشکوک، اخلاق را در این فضا به نقطه جوش رسانده است.
البته، اخبار منفی سال گذشته دور از ذهن یا یکبار نبود – به طور کلی، اخلاق «خوب» سالها در کریپتو مشکلساز بوده است، و احتمالاً میتوان فرض کرد که چالشها همچنان چشمانداز را مشخص میکنند. آینده قابل پیش بینی.
در زمینه رسانه، مهم است که بدانیم اگر صنعت میخواهد اعتماد عموم مردم را جلب کند و در نتیجه دیدگاههای منفی مردم را در مورد آن تغییر دهد، گزارش عینی، بیطرفانه و شفافیت بسیار مهم است. .

در آخرین قسمت از پادکست Cointelegraph دستور جلسهارائه دهندگان ری سالموند و جاناتان دی یانگ با مولی جین زاکرمن، کارشناس رسانه های رمزنگاری، ملاقات کردند تا در مورد تجربه خود در مورد چالش های اخلاقی در صنعت و ایده های خود در مورد چگونگی ادغام بهترین شیوه ها در صنعت بحث کنند.
زاکرمن وقتی از سالموند درباره مهمترین چیزهایی که باید در رسانههای رمزنگاریشده اصلاح شود و پتانسیل روزنامهنگاران برای تجربه «نوعی فشار مبهم برای انجام آنچه به نفع شرکت است» پرسید، پیشنهاد کرد که به بهبودهای جدی در شفافیت نیاز است. او خاطرنشان کرد که انجمن روزنامه نگاران و پژوهشگران رمزنگاری، سازمانی که او تأسیس کرد، در حال کار بر روی یک راهنمای استاندارد است که به خبرنگاران و خبرگزاری ها به طور یکسان کمک می کند:
این چیزی است که من زمان زیادی را صرف آن میکنم، حتی خارج از کار روزانهام، چگونه مطمئن شویم افرادی که در حوزه رمزنگاری کار میکنند، قوانینی دارند که فراتر از آنچه که اتاقهای خبر میتوانند درباره آنها به شما بگویند، رعایت کنند.»
در اینجا جزئیات زاکرمن آمده است:
“من فکر می کنم مشکل این است که اگر به انجام کاری دسترسی داشته باشید که برای پول های بسیار زیاد آسان است، واقعاً می تواند افراد زیادی را جذب کند. بنابراین فکر می کنم حتی افرادی با استانداردهای اخلاقی بسیار بسیار بالا و مرزهای اخلاقی بسیار واضح – حداقل در چند موردی که من این را امتحان کردم، در شرکت دیدم [they] عمداً به آنها اجازه دسترسی به بخشهایی از سایت را نخواهد داد که برایشان جذاب است.»
آیا مسئولیت اخلاقی در درجه اول با روزنامه نگاران است یا با سازندگان پروتکل؟
زاکرمن وقتی از او پرسیده شد که آیا بحران اخلاقی کریپتو در درجه اول به دلیل شرکتها و اهداف سودآوری آنها است یا ظرفیت روزنامهنگاران برای سازش، پیشنهاد کرد که میتواند ترکیبی از هر دو باشد. او همچنین به این واقعیت اعتراض دارد که بسیاری از رسانههای رمزنگاری و روزنامهنگاران، مأموریت خود را کمک به تسریع پذیرش انبوه میدانند و میگوید:
“من اینطور فکر نمی کنم [crypto media] شخصاً باید به تسریع پذیرش انبوه کمک کند. من فکر میکنم رسانههای رمزنگاری باید حقیقت را در مورد آنچه در فضا میگذرد فاش کنند. و متأسفانه، در حال حاضر، اگر رسانههای رمزنگاری بیطرفانه در این زمینه کار کنند، احتمالاً اکثر مردم این حوزه را ترک میکنند زیرا این فقط مقالههایی درباره ورشکستگی پس از ورشکستگی خواهد بود.
به گفته زاکرمن، هدف واقعی رسانه های رمزنگاری آموزش خوانندگان است:
من فکر نمیکنم هیچ رسانهای باید هدفی برای جذب افراد بیشتری به استفاده از ارزهای دیجیتال داشته باشد. فکر میکنم باید اینطور باشد، بیایید افراد بیشتری را به درک نحوه کار آن برسانیم. اما اگر آنها بفهمند که چگونه کار میکند و از آن متنفر باشند، برای من همان نتیجه مثبتی است که بفهمم چگونه کار میکند و آن را بر اساس مقالهای که خواندهاید دوست داشته باشم.»
برای شنیدن بیشتر از زاکربرگ، قسمت کامل را تماشا کنید دستور جلسه فراموش نکنید که صفحه پادکست های کوین تلگراف، پادکست های اسپاتیفای یا اپل و سایر نمایش های کوین تلگراف را نیز بررسی کنید.
دیدگاهها، نظرات و دیدگاههای بیانشده در اینجا به تنهایی متعلق به نویسندگان است و نیازی به بازتاب یا ارائه دیدگاهها و نظرات Cointelegraph نیست.
نویسنده: Ray Salmond