صادرکنندگان استیبل کوین از سال 2022 بیش از 1.3 میلیون دلار برای لابی کردن کنگره هزینه کرده اند.


Tether و Circle تلاش‌های لابی‌گری را در میان صادرکنندگان استیبل کوین رهبری می‌کنند، زیرا آنها برای قوانین و مقررات برای استیبل کوین‌ها تلاش می‌کنند.

بر اساس داده های اخیر، صادرکنندگان استیبل کوین از جمله تتر، سرکل و سایرین از اوایل سال 2022 بیش از یک میلیون دلار برای لابی کردن قانونگذاران در کاپیتول هیل هزینه کرده اند.

اخیراً با افزایش فشار برای معرفی یک چارچوب نظارتی برای دارایی های دیجیتال وابسته به دلار، اصطبل ها در واشنگتن دی سی مورد توجه قرار گرفته اند.

تتر از دفاتر حقوقی مایکل جیسون لی برای لابی کردن از طریق FTI Government Affairs، یک شرکت مشاوره با ارتباط خوب استفاده می کند.

با توجه به منافع عمومی ProPublica، تتر از ابتدای سال 2022 تقریباً 600000 دلار از 120000 دلار را برای لابی کردن در سنا و مجلس نمایندگان ایالات متحده هزینه کرده است.

مقادیر لابی سالانه برای Tether. منبع: Open Secrets

تلاش های لابی برای حمایت از قوانین مربوط به استیبل کوین ها بود. تتر USDT، استیبل کوین غالب جهان را با سهم بازار 63 درصد و گردش 83 میلیارد دلار منتشر می کند.

گروه شفاف دولتی Open Secrets اضافه کرد که تتر 270000 دلار دیگر را در سه ماهه اول سال 2023 برای لابی کردن هزینه کرده است.

در همین حال، ناشر استیبل کوین رقیب Circle نیز هزینه های زیادی را برای لابی گری هزینه می کند. به گفته ProPublica، این شرکت در اواخر سال 2021 با شرکت مشاوره استراتژیک Invariant لابی گری کرد و از آن زمان تاکنون حداقل 560000 دلار هزینه کرده است.

تلاش‌های لابی‌گری Circle حول آموزش سیاست‌گذاران در مورد مدل کسب‌وکار، آموزش اعضای کنگره در مورد مسائل استیبل‌کوین و ارزهای دیجیتال و نظارت بر پیشنهادات ارزهای دیجیتال است.

این شرکت با سنا، مجلس نمایندگان، خزانه داری، دفتر کنترل ارز خارجی (OCC)، کمیسیون معاملات آتی کالا (CFTC) و کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) لابی کرد.

بودجه لابی سه ماهه دایره در حال حاضر 100000 دلار است. این شرکت USDC، دومین استیبل کوین بزرگ جهان را با 22.6 درصد سهم بازار و گردش 29.5 میلیارد دلار منتشر می کند. در 18 می، جرمی آلر، مدیر عامل Circle، نیاز به قانون استیبل کوین و دسترسی ایمن به دلارهای دیجیتال را تکرار کرد.

Paxos، ناشر سابق استیبل کوین BUSD بایننس، از اوایل سال 2022، نزدیک به 300000 دلار برای لابی کردن هزینه کرده است. Paxos از شرکت سیاست عمومی دو حزبی Mindset برای لابی گری متمرکز بر مسائل مربوط به پیش نویس قانون استیبل کوین استفاده می کند.

مرتبط با: با ادامه کنگره، 100 لابی کننده رمزارز برای نبرد زندگی خود آماده می شوند

همانطور که کوین تلگراف در اوایل سال جاری گزارش داد، هزینه های لابی صنعت کریپتو در سال 2022 در ایالات متحده 120 درصد افزایش یافت.

با این حال، مبلغ تعهد شده توسط صادرکنندگان استیبل کوین، مبلغی را که توسط سایر شرکت‌های بزرگ ارز دیجیتال خرج می‌شود، کمتر می‌کند. Coinbase از زمان شروع لابی در سال 2015 حدود 5.5 میلیون دلار هزینه کرده است، در حالی که Binance.US در سال 2022 حدود یک میلیون دلار هزینه کرده است.

مجله: سکه‌های ناپایدار: خطرات کاذب، بانکی و سایر خطرات ظاهر می‌شوند




نویسنده: Martin Young

اشتراک گذاری و حمایت

امیر کرمی

امیر کرمی

کارشناس تولید محتوا و علاقه مند به ارز دیجیتال و دنیای فناوری 😉

دیدگاهتان را بنویسید