SPS در مورد چالش های راه اندازی GameFi در زمستان کریپتو بحث می کند


علیرغم شرایط سخت صنعت، بازی بلاک چین MOBA تنها در دو ماه به 200000 دانلود رسید.

سال سختی برای بسیاری از توسعه دهندگان GameFi بوده است، در میان کاهش شدید قیمت توکن ها، تغییر رفتار بازیکنان و حفظ توکنومیک ها دشوار است. در حالی که فرنچایزهای شناخته شده تری مانند Axie Infinity پابرجا مانده اند، پروژه های کمتر شناخته شده دیگری مانند Elexir عمدتاً به دلیل عدم وجود طرح های قابل اجرا بازی که نمی توانند عنصر “Fi” را در GameFi جبران کنند، از کار خود خارج شده اند.

با این حال، با وجود تمام مشکلاتی که همتایان خود تجربه کرده اند، هنوز هم پروژه ای است که به نظر می رسد در حال جلب توجه است. در اوایل فوریه، بازی Superpower Squad (SPS) عرصه نبرد آنلاین چند نفره بلاک چین (MOBA) از 200000 دانلود در اپ استور و گوگل پلی فراتر رفت. این بازی قبلاً در دسامبر 2022 منتشر شده بود و در اواسط ژانویه از مرز 100000 دانلود عبور کرد.

پوستر بازی Superpower Squad (منبع: SPS)

SPS شامل حداکثر 20 بازیکن است که در داخل برنامه در یک تجربه جنگی پنج دقیقه ای به رقابت می پردازند. بدون نیاز به تجربه قبلی در زمینه رمزنگاری، بازیکنان می توانند قهرمانان توکن های غیرمالی (NFT) به دست آورند و کیف پول های دیجیتالی را مستقیماً در بازی برای بازخرید و انتقال جوایز ایجاد کنند. بازی حدود سه سال طول کشید تا کامل شود تا اینکه سازندگان اعلام کردند که کیفیت بازی را برآورده می کند. به گفته معمار ارشد بازی SPS، که می خواست به عنوان یک پونی شناخته شود، تیم در این مدت با چالش های زیادی روبرو شد:

“در مقایسه با سایر پروژه‌های صنعتی، توسعه بازی روشی بسیار نوآورانه‌تر است، به خصوص روشی که زمان، تلاش و هزینه را صرف می‌کند. Superpower Squad تقریباً تمام توسعه عملکردی خود را با تنها 3 میلیون دلار به پایان رسانده است. اما حضور در این زمستان کریپتو دشوار است. برای برآوردن کل نیاز مالی صنعت، کناره گیری می کند و در انتخاب های خود ترسوتر می شود.»

اگرچه پونی قراردادهای سرمایه گذاری با “چند موسسه برتر” را تکمیل کرده است، اما اعلام کرده است که تورهای بنیاد خود را پس از “دو رویداد قو سیاه” در سال گذشته که صنعت ارزهای رمزنگاری شده را تحت تاثیر قرار داد، متوقف شده است. علاوه بر این، سازنده بازی گفت که تامین مالی دشوار شده است زیرا گروهی از بازیگران بد اعتبار کل صنعت را خدشه دار کرده اند.

“پس از محبوب شدن Axie Infinity، بازار شروع به انتخاب محصولات GameFi کرد. ما شاهد بسیاری از پروژه های ناخواسته GameFi بودیم و بسیاری از آنها تجربه بازی کمی داشتند یا اصلاً تجربه نداشتند، برخی حتی فقط یک کاغذ سفید داشتند. رونق GameFi، برخی از این پروژه ها از بین رفتند. “یا آنها نام خود را تغییر دادند زیرا توسعه یک پروژه GameFi خوب بسیار دشوار بود و مردم متوجه نشدند که این کار به سرمایه گذاری هنگفتی از زمان و هزینه نیاز دارد. ما هزینه های زیادی انجام دادیم. پول با سقوط GameFi درست پس از موج اول.”

همانطور که پونی گفت، SPS درست زمانی به بازار آمد که احساسات در پایین ترین حد خود بود. او گفت: “ما با سوگیری بزرگی از سوی سازمان ها مواجه شدیم و بسیاری از تبلیغ پروژه ما برای کاربران خودداری کردند.” بنابراین، ما از شرکای خود مانند Kucoin، OKX و BNB Chain که در تمام این مدت در کنار ما و حمایت آنها ایستاده اند سپاسگزاریم.

بازی Superpower Squad (منبع: SPS)

SPS از زمان راه‌اندازی خود، بازار خود را برای NFT‌های درون‌بازی ایجاد کرده است و توکنی به همین نام، SQUAD، در KuCoin فهرست کرده است. برای گام های بعدی، پونی می گوید که تیم توسعه عملکرد اجاره را برای بازار خود تکمیل خواهد کرد. به این ترتیب، کاربرانی که دارای مقادیر زیادی NFT هستند می توانند با اجاره آنها درآمد کسب کنند و کاربرانی که پول کافی برای خرید آنها ندارند، می توانند از طریق لیزینگ درآمد کسب کنند. در حال حاضر، این بازی روزانه 4400 کاربر فعال با حدود 42000 تراکنش زنجیره ای و بیش از 44000 کیف پول درون بازی دارد.


نویسنده: Zhiyuan Sun

اشتراک گذاری و حمایت

تصویر امیر کرمی

امیر کرمی

کارشناس تولید محتوا و علاقه مند به ارز دیجیتال و دنیای فناوری 😉

دیدگاهتان را بنویسید