آیا سونی و مایکروسافت می توانند بلاک چین را به کنسول های بازی بیاورند؟


سونی و مایکروسافت در حال تلاش برای ورود به بازی کریپتو هستند. آیا آنها می توانند در جایی که دیگران در صنعت شکست خورده اند موفق شوند؟

سونی و مایکروسافت، یکی از بزرگ‌ترین نام‌های دنیای بازی، در سال‌های اخیر حرکت‌های مهمی را به سمت فناوری بلاک چین انجام داده‌اند. این یک پیشرفت مهم است زیرا نه تنها این پتانسیل را دارد که صنعت بازی را متحول کند، بلکه می تواند اسب تروجانی باشد که بلاک چین را به یک امکان اصلی تبدیل می کند.

سونی برای سیستمی که به بازیکنان اجازه می دهد دارایی های دیجیتالی را بین بازی های پلی استیشن با استفاده از فناوری بلاک چین انتقال دهند، درخواست ثبت اختراع کرده است. این امکان پیشرفت یکپارچه و مالکیت دارایی را در بین بازی‌های مختلف فراهم می‌کند، نه اینکه دارایی‌ها در بازی‌های فردی قفل شوند. سونی همچنین در حال بررسی توکن سازی دارایی های درون بازی است و به بازیکنان اجازه می دهد آنها را در بازارهای ثانویه بفروشند و معامله کنند.

اسناد فاش شده نشان می دهد که مایکروسافت قصد دارد کیف پول های رمزنگاری شده را به ایکس باکس اضافه کند. این به بازیکنان اجازه می دهد تا دارایی های خود را به طور ایمن در پلتفرم های مختلف معامله کنند. اهداف مایکروسافت که می‌خواهد اکتیویژن بلیزارد را تصاحب کند و استودیوی بازی سازی Savage را برای دستگاه‌های موبایل خریداری کند، در گزارش‌های سالانه‌اش نیز با همین موضوع مطابقت دارد. این نشان می‌دهد که مایکروسافت برای گسترش حضور خود در بازی‌ها جدی است و بلاک چین می‌تواند در این زمینه نقش داشته باشد.

مرتبط با: چرا ربات ها بر بازی های رمزنگاری تسلط دارند؟ توسعه دهندگانی که پول نقد جمع آوری می کنند آنها را تشویق می کنند

بازی بلاک چین یک فرصت قابل توجه است، بنابراین جای تعجب نیست که توجه دو رهبر بازی را به خود جلب کرده است. برآوردها نشان می دهد که ارزش بازار در سال 2025 می تواند تا 10 درصد بیشتر از سال 2022 باشد.

محرک های اصلی رشد بازار بازی های بلاک چین شامل محبوبیت فزاینده بازی های برد-برد، افزایش تقاضا برای تجربه های بازی فراگیرتر و جذاب تر، و پذیرش فزاینده فناوری بلاک چین توسط توسعه دهندگان و ناشران بازی است.

بر اساس برخی برآوردها، بازار بازی می تواند بین سال های 2022 تا 2025 بیش از 10 درصد رشد کند. منبع: Newzoo.

پس چرا در وهله اول بلاک چین؟ صنعت بازی های سنتی عمدتاً از طریق فروش بازی، خریدهای درون بازی و اشتراک درآمد ایجاد می کند. آنها به طور کلی مالکیت بازیکنان را بر دارایی های درون بازی محدود می کنند و استراتژی های کسب درآمد را بر روی تراکنش های خرد و محتوای دانلودی (DLC) متمرکز می کنند.

در حالی که توکن‌سازی از زمان ظهور خرید درون‌برنامه‌ای در بازی‌ها وجود داشته است، ویژگی‌های منحصربه‌فرد بلاک چین مالکیت واقعی دارایی‌های درون بازی، جریان‌های درآمدی جدید برای بازیکنان و سازندگان، و اقتصادهای بازی شفاف‌تر و ایمن‌تر را ارائه می‌دهد. قدردانی از ارزش واقعی برای بازیکنان، مدیریت جامعه که در آن بازیکنان می‌توانند بر تصمیمات توسعه بازی تأثیر بگذارند، و پرداخت‌های مشابه سود سهام یا پاداش‌هایی که بین دارندگان توکن توزیع می‌شود.

داشتن شخصیت‌ها، آیتم‌ها و ارز همچنین به این معنی است که می‌توانید این دارایی‌ها را در بازارهای ثانویه معامله کنید یا بفروشید یا از آنها در سایر بازی‌های بلاک چین استفاده کنید.

آیا کنسول های بازی می توانند بلاک چین را وارد جریان اصلی کنند؟

این اولین باری نخواهد بود که سونی فناوری‌های پیشرفته و پیشرفته را برای توده‌ها به ارمغان می‌آورد.

در اوایل دهه 2000، سونی یکی از حامیان اصلی فرمت دیسک بلوری بود. Blu-ray بالاخره در جنگ فرمت ها بر HD DVD پیروز شد و اکنون استانداردی برای دیسک های نوری با کیفیت بالا است. سونی با مشارکت با سایر شرکت‌های بزرگ، حجم قابل توجهی از پشتیبانی Blu-ray را ایجاد کرد که به Blu-ray کمک کرد تا فرمت غالب شود.

اما گنجاندن یک پخش کننده بلوری در پلی استیشن 3 و به دنبال آن اضافه شدن PS4 و PS5، یک سینمای مقرون به صرفه و با کیفیت بالا را به بیش از 239 میلیون خانه در سراسر جهان آورده است. سال قبل از عرضه PS3، متوسط ​​هزینه پخش کننده بلوری بیش از 1000 دلار بود و برخلاف کنسول 500 دلاری، بازی را انجام نمی داد.

با این حال، غول بازی ژاپنی نیز چند بار توپ را رها کرد. سونی Aibo مسلماً بهترین ربات خانگی بود که تا به حال ساخته شده بود، و برای بسیاری واضح بود که اتصال پلی استیشن که بتواند با سگ فلزی توانا بازی کند و دوباره برنامه‌ریزی کند، صرفه‌جویی در مقیاس مورد نیاز برای تبدیل آن به یک وسیله ضروری را ایجاد می‌کند. خرید وجود دارد.

بسیاری اظهار داشته اند که PlayStation Home ممکن است بسیار جلوتر از هر چیزی که متا و دیگران برای وارد کردن دنیای ابرداده ها به خانه و محل کار ساخته اند، بوده باشد، اما به طرز عجیبی با زنده شدن PS4 ناپدید شد.

سخت افزار بازی بلاک چین فعلی

البته سونی و مایکروسافت اولین کسانی نیستند که در فضای بازی بلاک چین وارد بازار می شوند. امروزه بسیاری از محصولات سخت افزاری بازی بلاک چین در بازار موجود است، از جمله هدست های Oculus Quest 2 و HTC Vive Pro 2 VR که می توان بازی های بلاک چین را روی آن ها بازی کرد و انواع لپ تاپ های گیمینگ سطح بالا مانند Alienware x17 R2 و Alienware x17 R2 موجود است. ایسوس ROG Zephyrus G15.

اما همه این دستگاه ها از نظر هزینه و عدم دسترسی به همه شبیه به پخش کننده های بلوری قدیمی هستند.

اما برخی از گزینه ها در انتهای دیگر مقیاس قیمت وجود دارد. WOWCube یک کنسول بازی پازل سه بعدی است که یادآور مکعب روبیک است که به بازیکنان اجازه می دهد با چرخش، تکان دادن و کج کردن دستگاه با دنیای دیجیتال تعامل داشته باشند و شرکت پشت آن اعلام کرده است که با توسعه دهندگان برای ایجاد بازی های بلاک چین همکاری می کند. را می توان روی دستگاه پخش کرد.

مرتبط با: 90 درصد از پروژه های GameFi باعث بدنامی صنعت می شود

در سال 2021، آتاری نسخه جدیدی از VCS نمادین طراحی شده برای بازی های بلاک چین را منتشر کرد. این دارای یک کیف پول داخلی و پشتیبانی از چندین بلاک چین است و با بسیاری از بازی های بلاک چین از جمله Atari Pong، Atari Breakout و Atari Asteroids از قبل نصب شده است. همچنین امکان آپلود بازی های بلاک چین اضافی در VCS وجود دارد.

Anbernic RG552 یک کنسول بازی دستی رترو است که در سال 2021 نیز عرضه شد. در حالی که Atari 2600 برای کسانی است که می خواهند بازی های یکپارچهسازی با سیستمعامل، از جمله سیستم سرگرمی Nintendo و بازی های Super Nintendo Entertainment System را انجام دهند، می توان از آن برای بازی نیز استفاده کرد. بازی های بلاک چین از طریق شبیه ساز منبع باز RetroArch.

جاده پیش رو با طلای بازی پوشیده شده است

تمرکز سونی و مایکروسافت بر روی بلاک چین یک پیشرفت مهم برای صنعت بازی است. بلاک چین این پتانسیل را دارد که شیوه طراحی، بازی و کسب درآمد بازی ها را متحول کند.

البته چالش هایی در پیش است. بازی‌های Web3 از پلتفرم‌ها و بازارهای اصلی بازی حذف می‌شوند تا برنامه‌هایی را که صادر می‌کنند یا اجازه مبادله ارزهای دیجیتال یا توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) را صادر می‌کنند یا اجازه می‌دهند. اما این موانع را می توان با قدرت دو غول بزرگ بازی که دستور کار را پیش می برند، کاهش یا از بین برد.

بازیگران بزرگی مانند سونی، مایکروسافت و نینتندو بر بازار کنسول های بازی تسلط دارند. با این حال، این پلتفرم ها هنوز توسعه بازی های غیرمتمرکز یا مالکیت دارایی دیجیتال را ارائه نمی دهند. از سوی دیگر، بازی‌های مختلف مبتنی بر بلاک چین نیز وجود دارد. با این حال، هیچ پلتفرم سخت‌افزاری واحدی نمی‌تواند تجربه بازی را برای بازی‌های مبتنی بر بلاک چین بهینه کند و همه بازی‌ها به استفاده از رایانه شخصی محدود می‌شوند.

اگر سونی و مایکروسافت چشم‌انداز را تغییر دهند یا راه‌حل‌های امیدوارکننده موجود بسیار محبوب شوند، بازی‌ها، نه خدمات مالی، املاک و مستغلات، رای‌گیری یا NFT‌ها، می‌توانند با موفقیت زنجیره بلوکی را برای توده‌ها به ارمغان بیاورند و حتی بر فناوری جهانی تأثیر قابل توجهی بگذارند. منظر و منظر فرهنگی.

شاید بازی، مانند Blu-ray، راهی برای در دسترس قرار دادن آن برای عموم مردم باشد، نه فقط استعدادهای تکنولوژیک.

اولگا وروبیوا او بنیانگذار Vox Consulting، یک شرکت مشاوره بلاک چین، و رئیس سابق بازاریابی در SwissBorg، یک پلت فرم مدیریت دارایی های رمزنگاری شده است. او یکی از اعضای موسس انجمن بلاک چین سوئیس و مشاور استارت آپ ها در “دره رمزنگاری” سوئیس است. او همچنین به عنوان مربی برای شتاب دهنده استارت آپ کیمیاگر خدمت می کند. او دارای مدرک کارشناسی ارشد از دانشگاه اقتصاد پلخانوف و گواهی مدیریت از دانشکده تجارت وارتون است.

این مقاله فقط برای اهداف اطلاعاتی عمومی است و نباید مشاوره حقوقی یا سرمایه گذاری در نظر گرفته شود. دیدگاه‌ها، نظرات و دیدگاه‌های بیان شده در اینجا صرفاً متعلق به نویسنده است و لزوماً منعکس‌کننده یا بیانگر دیدگاه‌ها و نظرات Cointelegraph نیست.




نویسنده: Olga Vorobyeva

اشتراک گذاری و حمایت

Picture of امیر کرمی

امیر کرمی

کارشناس تولید محتوا و علاقه مند به ارز دیجیتال و دنیای فناوری 😉

دیدگاهتان را بنویسید