رگولاتورها پس از سقوط FTX با خشم عمومی مواجه می شوند، کارشناسان خواستار هماهنگی هستند


رگولاتورهای ایالات متحده و ناتوانی آنها در جلوگیری از سرایت کریپتو دیگر سؤالات زیادی را در مورد قابلیت اطمینان آنها ایجاد کرده است.

سال 2022 به پایان می رسد و می تواند یکی از پر حادثه ترین سال ها برای صنعت کریپتو باشد زیرا زمستان طولانی بیش از 70 درصد از سرمایه بازار و رونق شرکت های رمزنگاری را از بین برد. این عمدتا به دلیل سوء مدیریت داخلی و تصمیم گیری های کنترل نشده بود.

در میان همه فراز و نشیب ها، یک چیز واضح بود: مشتریان خرده فروشی به دلیل عدم نظارت نظارتی، مقدار قابل توجهی پول را از دست دادند.

در حالی که قانون‌گذاران در ایالات متحده چندین بار در سال جاری قول داده‌اند که ارزهای دیجیتال را تحت پوشش نظارتی قرار دهند، پس از هر اتفاق مهمی مانند Terra و FTX، شاهد دور دیگری از بحث‌های نظارتی بدون هیچ اقدام مشخصی هستیم.

به دلیل روابط نزدیک بین مدیر عامل سابق سام بنکمن فرید و سیاست گذاران، نقش تنظیم کننده ها در پی سقوط FTX به شدت مورد بررسی قرار گرفته است. برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که هشت نماینده کنگره، که پنج نفر از آنها از FTX کمک‌های مالی دریافت کرده‌اند، تلاش کردند تا کمیسیون بورس و اوراق بهادار را از بررسی FTX جلوگیری کنند.

برایان آرمسترانگ، مدیرعامل کوین بیس، از ناتوانی رگولاتورها در جلوگیری از آلودگی دیگر چندان راضی نبود و مدعی شد که اعمال تحریم علیه شرکت‌های مستقر در ایالات متحده به دلیل بی‌نظمی‌های مرتکب شده توسط یک صرافی ارزهای دیجیتال بی‌معنی است.

آرمسترانگ همچنین SEC را متهم کرد که مقررات به موقع وضع نکرده و حدود 95 درصد از فعالیت های تجاری خود را به صرافی های فراساحلی هدایت می کند.

جیم پریسلر، یکی از بنیانگذاران ارائه دهنده خدمات تبادل غیرمتمرکز SOMA.finance، توضیح داد که بسیاری نقش تنظیم کننده هایی مانند SEC را به طور کامل درک نمی کنند.

او به کوین تلگراف گفت: “SEC قوانین و دستورالعمل ها را تعیین می کند. به عنوان مثال، SEC بارها به وضوح اعلام کرده است که تمام پیشنهادات رمزنگاری دیگر، به جز شاید بیت کوین، را به عنوان یک امنیت بالقوه در نظر می گیرد. متخلفان پس از آن با تحریم های بالقوه مواجه می شوند، و در موارد شدید با آن مواجه می شوند. ، آنها می توانند وزارت دادگستری را برای پرونده های جنایی وارد کنند. در حال حاضر، SEC تعداد زیادی متخلف بالقوه دارد که باید دنبال شود. آنها هنوز انواع پرونده هایی را انجام می دهند که سابقه دارند – ارائه اولیه سکه، اینفلوئنسرها، مبادلات، محصولات وام دهی ، و غیره.

“این پایه و اساس تحریم های آینده را خواهد گذاشت. با افزایش SEC، ما ممکن است شاهد وقوع موارد حتی سریع تر و شدیدتر باشیم.”

همانطور که آرمسترانگ اشاره می‌کند، شکست تنظیم‌کننده‌ها و سیاست‌گذاران در معرفی مقررات شفاف رمزنگاری، محرک اصلی سرمایه‌گذاران به خارج از کشور بوده است.

پریسلر خاطرنشان کرد که مقررات از قبل در ایالات متحده وجود دارد – صرافی ها باید یا مجوز انتقال پول در سطح ایالت، مجوز بانکی برای ارائه ارزهای رمزنگاری شده یا ثبت نام در SEC به عنوان یک سیستم معاملاتی جایگزین (ATS) در صورت ارائه بلاک چین داشته باشند. اوراق بهادار مبتنی بر

وی افزود که هر ترتیب دیگری می تواند بر اساس ترتیبات موجود یا به طور بالقوه جایگزین آنها شود. با این حال، “بدون یک یا هر دو دسته از این دسته ها در ایالات متحده، صرافی مقررات فعلی را نقض می کند.”

پاتریک داگرتی، وکیل سابق SEC، به Cointelegraph گفت: “SEC و CFTC [Commodity Futures Trading Commission] این صلاحیت بر فروش توکن توسط یا از طریق پلتفرم های غیر آمریکایی و مبادلات به افراد آمریکایی است. در حالی که جزئیات بسته به پلتفرم یا صرافی خاص متفاوت است، بسیاری از افراد آمریکایی مشتریان پلتفرم‌ها و صرافی‌های غیرآمریکایی هستند و به آژانس‌های ایالات متحده اجازه می‌دهند که بر روی آنها انجام شود.»

وقتی از داگرتی پرسیده شد که چرا کمیسیون بورس و اوراق بهادار اقدام به موقع علیه مبادلات فراساحلی انجام نداده است، داگرتی یک جلسه استماع کنگره را پیشنهاد کرد و توضیح داد:

“اینها سوالاتی است که باید توسط اعضای کمیته مجلس نمایندگان و سنا در مقام نظارت آنها پرسیده شود. در چنین موردی هیچ جبران خسارت ویژه ای برای SEC وجود ندارد. نظارت کنگره برای همین است.”

CFTC و SEC به دلیل لابی کردن CFTC به عنوان کمیته نظارتی ارشد بازار ارزهای دیجیتال پس از فروپاشی صرافی ارزهای دیجیتال FTX، با بررسی دقیق‌تری مواجه شدند. قانونگذاران جمهوری خواه رئیس SEC را به هماهنگی با FTX “برای به دست آوردن یک انحصار نظارتی” متهم کردند.

تنظیم کننده های ایالات متحده باید اقدامات بهتری انجام دهند

با توجه به تعداد طرف‌های درگیر، فرآیند نظارتی زمان‌بر است و همه قوانین قبل از اجرا باید از کنگره عبور کنند. اما تنظیم کننده هایی مانند SEC می توانند از دستورات دادگاه برای توسعه سیاست هایی استفاده کنند که از سرمایه گذاران خود محافظت کند. یکی از این نمونه ها در دعوای جاری بین آژانس و مدیران ریپل دیده می شود. در این مورد، کمیسیون بورس و اوراق بهادار از ابزارهای قانونی برای اجرای قانون استفاده می‌کند، علی‌رغم فقدان مقررات مشخص در مورد اینکه کدام دارایی‌های کریپتو به عنوان اوراق بهادار واجد شرایط هستند و کدام‌ها را می‌توان دارایی در نظر گرفت.

دیوید کمرر، مدیر عامل ارائه دهنده راهکارهای مالیاتی رمزنگاری CoinLedger، خواستار همکاری های بین دولتی با بهشت ​​های مالیاتی برای اطمینان از احترام متقابل به قوانین مربوطه شده است. همچنین در صرافی های خارج از کشور باید فقط از نمایندگی های مجاز استفاده شود.

او همچنین گفت که رگولاتورها باید بازارهای ایمن و کارآمد را ترویج کنند تا رگولاتورهای ایالات متحده بتوانند از مهاجرت سرمایه گذاران به صرافی های فراساحلی جلوگیری کنند و به کوین تلگراف گفت:

سرمایه‌گذاری‌های سهام از سوی شرکت‌های محلی نیز باید برای حمایت از فناوری نوآورانه و پیشرفته انجام شود. صندوق‌های اضافی مانند وام‌های یارانه‌ای نیز باید توسط قانون‌گذاران باز شود تا از سرمایه‌گذاران در برابر مبادلات خارج از کشور محافظت شود. به همین ترتیب، باید مداخله سیاسی کمتر و مالیات مناسب وجود داشته باشد.»

با توجه به سقوط کریپتوها، رگولاتورهای ایالات متحده باید نرده هایی را برای محافظت از سرمایه گذاران نصب کنند و در عین حال به نوآوری های محلی اجازه شکوفایی بدهند.

ریچارد میکو، مدیر ارشد حقوقی ارائه‌دهنده راه‌حل‌های رمپ رمزنگاری Banxa، به کوین تلگراف گفت که ایجاد مقررات جامع رمزنگاری راه درازی است، اما دستورالعمل‌های روشنی وجود دارد که تنظیم‌کننده‌های محتاط می‌توانند آن‌ها را تنظیم و شفاف‌سازی کنند تا به بازیگران خوب در این فضا اجازه دهند به نوآوری ادامه دهند. . در حالی که بازیگران بد را در داخل ایالات متحده مسئول می داند. او به کوین تلگراف گفت:

«تنظیم از طریق عمل نباید راه پیشرو برای کنترل صنعت باشد. در غیاب یک چارچوب نظارتی قوی و یکنواخت، مشارکت فعال صنعت و ایجاد علائم و راهنمایی‌های مرتبط حیاتی است.”

Mico همچنین افزود که “علیرغم اینکه به طور قانونی در باهاما واقع شده است، فروپاشی FTX.US به شهروندان آمریکایی که در این پلتفرم سرمایه گذاری می کنند آسیب می رساند. سرکوب کمپین های اینفلوئنسر رمزنگاری که حاوی سلب مسئولیت و/یا افشای مناسب نیستند (مانند تضاد منافع) بخشی از توانایی SEC برای محافظت از مصرف کنندگان.”

رگولاتورهای آمریکایی بارها و بارها با کریپتو رابطه داشته اند. از زمان شکست FTX، اکنون یک درخواست قوی برای افزایش مقررات وجود داشته است. ریچارد گاردنر، مدیرعامل ارائه‌دهنده زیرساخت‌های رمزنگاری Modulus، معتقد است که این مقررات باید دستوری را معرفی کند که ترکیب دارایی‌های مشتری و مبادله دارایی‌ها را با یکدیگر ممنوع کند. او با ذکر مثالی از مقررات MiCA اتحادیه اروپا، به Cointelegraph گفت:

ارائه یک استدلال قوی مبنی بر اینکه سرمایه گذاران شایسته با استفاده از مبادلاتی که توسط قانونگذاران ایالات متحده و/یا اتحادیه اروپا تنظیم می شوند، کاهش واقعی ریسک را مشاهده خواهند کرد، بسیار ساده تر می شود. فراتر از مبادلات فراساحلی، ریسک شامل پروژه‌های DeFi نیز می‌شود که از نظر طراحی نامحدود هستند. با توجه به اینکه اکثریت قریب به اتفاق دارایی های هک شده در سال 2021 از پروژه های defi می آیند، این فقط یک موضوع نظارتی نیست، بلکه نگرانی های امنیتی نیز وجود دارد.

او اضافه کرد که عدم اقدام رگولاتورها قطعا به صنعت ارزهای دیجیتال صدمه می زند. با این حال، طرف مسئول شکست FTX، بازار سهام و مدیر عامل آن، سم بانکمن-فرید است. سپردن پول به تنظیم‌کننده‌ها آسان و راحت است، اما کاری که SBF انجام داده کاملاً گیج‌کننده است. قانون‌گذاران قطعاً درس‌های خود را از رویدادهای اخیر آموخته‌اند، و در دنیایی عالی که به معنای اقدام سریع کنگره بعدی است. ،” او گفت.

فروپاشی FTX، رگولاتورها را به دلیل ناکامی آنها در محافظت از سرمایه گذاران در برابر از دست دادن پول در فروپاشی یک شرکت میلیارد دلاری دیگر، مورد انتقاد قرار داد. با نگاهی به آینده، جالب خواهد بود که ببینیم چگونه قانونگذاران و قانونگذاران به طور یکسان به مسائل مربوط به اختیار، دامنه و نظارت برای پایدارتر کردن اکوسیستم رمزنگاری می‌پردازند.




نویسنده: Prashant Jha

اشتراک گذاری و حمایت

امیر کرمی

امیر کرمی

کارشناس تولید محتوا و علاقه مند به ارز دیجیتال و دنیای فناوری 😉

دیدگاهتان را بنویسید