من اغلب به بنیانگذاران می گویم که روابط عمومی یک ماراتن است، نه یک مسابقه. بیایید چند نکته مهم برای بنیانگذارانی که می خواهند کسب درآمد کنند را مرور کنیم.
نکتهای که در طول سالها به عنوان مشاور روابط عمومی برای دهها پروژه رمزنگاری متوجه شدهام این است که همه بنیانگذاران روابط عمومی خوب میخواهند، اما تعداد کمی از آنها میدانند که چگونه به نظر میرسد. بنیانگذاران و مدیران عامل به شرکتهای روابط عمومی میآیند به این امید که تصویر خود را در مطبوعات شکل دهند، و تقریباً در نیمه راه همکاری با یکدیگر میگویند: «وای، من واقعاً ارزش آن را درک میکنم. من درک می کنم که چگونه این کار می کند.»
و این فوق العاده است. ارزش روابط عمومی مؤثر بسیار ارزشمند است، صرف نظر از اینکه مشتری فوراً آن را درک می کند یا خیر. زمانی که یک بنیانگذار بتواند حضور رسانه ای قوی داشته باشد و نام خود را به رسمیت بشناسد – به تبلیغ کنندگان کمک کند حرف درست را بیان کنند، در مکان مناسب و در زمان مناسب – می تواند باعث ایجاد و در نهایت شهرت قوی شود.
اما حقیقت این است که هر چه مؤسس این موضوع را زودتر بفهمد، روابط عمومی مؤثرتر و نتایج سریعتر خواهد بود. هدف من از نوشتن این مقاله این است که به بنیانگذاران رمزارز و بلاک چین کمک کنم تا از محلی آگاه به روابط عمومی نزدیک شوند و آماده باشند تا دست در دست ناشران خود برای ایجاد بهترین نتایج در اوایل کار، کار کنند. من اغلب به بنیانگذاران می گویم که روابط عمومی یک ماراتن است، نه یک مسابقه. بیایید چند نکته مهم برای بنیانگذارانی که می خواهند کسب درآمد کنند را مرور کنیم.
روابط عمومی و بازاریابی
در فضای فناوری، بنیانگذارانی هستند که یک آژانس روابط عمومی را برای دستیابی به اهداف بازاریابی خود استخدام میکنند. این یک گام اشتباه است که منجر به ناامیدی همه طرف ها و هدر دادن پتانسیل یک استراتژی روابط عمومی موثر می شود. اما «موثر» در روابط عمومی به چه معناست؟ روابط عمومی چه چیزی می تواند انجام دهد که بازاریابی نمی تواند؟
بیایید برای لحظه ای موقعیتی را تصور کنیم که در آن شرکت شما در حال اجرا است. فقط کمپین های بازاریابی. حتی اگر شاخصهای کلیدی عملکرد (KPI) شما عالی باشد، هر VC یا سرمایهگذار بالقوهای که شما را در گوگل جستجو میکند، تبلیغات و احتمالاً وبلاگهای SEO را در وبسایت شما پیدا میکند که فقط برای پخش آشکار هزینه میکنند، اما اصلاً توسط روزنامهنگاران واقعی پرداخت نمیشود.
مهم نیست که VC چقدر درخشان است اگر افکار شما به عنوان یک بنیانگذار فقط در وبلاگ شرکت شما منتشر شود. شما احتمالاً می گویید: “اگر یک سردبیر خبری به این افراد اهمیت نمی دهد، چرا من باید؟” اینجاست که روابط عمومی وارد عمل می شود.
شرکای بالقوه و سرمایه گذاران نه تنها شرکت و محصول شما را در سایت های خبری اصلی مشاهده خواهند کرد، بلکه امضای شما را در بخش نظرات آن وب سایت ها نیز مشاهده خواهند کرد. آنها شما را در پانل های رویداد می بینند، صدای شما را در پادکست ها می شنوند و شما را یک رهبر فکری جدی می دانند که می تواند تأثیر واقعی در صنعت داشته باشد.
قدرت کمپین روابط عمومی
متخصصان روابط عمومی از ارتباطات رسانه ای، مهارت های داستان سرایی و تجربه استراتژی خود استفاده می کنند تا داستان شما را بیان کنند و تیتر اخبار شوند. برای حداکثر تأثیر، مهم است که به شرکت های روابط عمومی با هر اطلاعات یا اطلاعیه ای که دارید اعتماد کنید تا بتوانند قوی ترین استراتژی را انتخاب کنند.
برای متخصصان روابط عمومی واقعاً غم انگیز است که بنیانگذاران توییت کردند که بدون اینکه اول به ما بگویند پول جمع می کنند، پس از اینکه ساعت ها به ما توضیح دادند که چرا معتقدند آنها داغ ترین پروژه بعدی در بازار هستند. اگر داستانی برای گفتن نداشته باشیم، اهمیتی ندارد که زبانی که برای گفتن پروژه شما استفاده می کنیم چقدر عالی باشد.
ایده این است که روابط عمومی شما به اندازه کیفیت داستان های شما خوب است. البته، یک تبلیغکننده مؤثر، بدون توجه به شرایط، پوشش شما را به حداکثر میرساند. اما یک اعلامیه بودجه بزرگ، مشارکت استراتژیک یا راه اندازی محصول، کوین تلگراف، TechCrunch، بلومبرگ و غیره. این مطمئن ترین راه برای انتشار است.
به جامعه ای بپیوندید که در آن می توانید آینده را متحول کنید. حلقه نوآوری Cointelegraph رهبران فناوری بلاک چین را برای اتصال، همکاری و انتشار گرد هم می آورد. امروز درخواست دهید
اجازه دهید شرکت روابط عمومی شما اعلامیه ها را مدیریت کند
این PR 101 برای متخصصان ارتباطات است، اما بسیاری از بنیانگذاران آن را کاملاً درک نمی کنند چرا مهم است که وظایف اعلامیه را به روابط عمومی خود محول کنید.
خبرنگاران آنجا هستند تا گزارش دهند. بنابراین، لحظهای که ۲۰ میلیون دلاری را که در توییتر یا وبلاگ خود جمعآوری کردهاید اعلام میکنید، میتوانید با استراتژی سفارشی گستردهای که ناشر شما هفتهها روی آن کار کرده است، خداحافظی کنید. در این مرحله دیگر خبری نیست و هیچ خبرنگاری با چوب نه پا به آن دست نمیزند.
با خبرنگاران به زبان انگلیسی ساده صحبت کنید
ممکن است وسوسه انگیز باشد که عناوین روابط عمومی و مصاحبه با خبرنگاران را با زبان بازاریابی که برای تولید آن زحمت کشیده اید بسته بندی کنید، اما این کار را نکنید. روزنامهنگاران اصطلاحات تخصصی صحبت نمیکنند. آنها فقط می خواهند بدانند محصول شما چیست و چرا باید به آن اهمیت دهند.
پروتکل جدید DeFi شما میتواند انقلابیترین، مخربترین و پیشگامانهترین توسعه در کریپتو از زمان اختراع اتریوم توسط Vitalik باشد. اما همه این صفتها برای روزنامهنگاران پرچم قرمز هستند، زیرا به قدری مورد استفاده قرار میگیرند که در این مرحله تبدیل به کلماتی شدهاند که میتوانند هر معنایی داشته باشند.
راه برای نوشتن زبان روابط عمومی جذاب و موثر این است که بر متقاعد کننده ترین و ملموس ترین حقایق در مورد محصول یا اطلاعیه خود تکیه کنید و از زبان عینی برای توضیح اینکه چرا شما را در بازار منحصر به فرد می کند استفاده کنید. لئوناردو دی کاپریو ممکن است با گفتن این که او برای مطبوعات خاص است فرار کند، اما تا زمانی که شما به بزرگترین بنیانگذار کریپتو تبدیل شوید، بار اثبات آن بر عهده شماست. چرا تو خاص هستی
رویدادها به منو بازگشته اند
در عصر زوم و پیمایش در پیامهای پیامهای توییتری روزنامهنگاران، به راحتی میتوان فراموش کرد که زمان حضوری برای بنیانگذاران چقدر اهمیت دارد. همانطور که نویسندگان نمی توانند بدون تور کتاب بفروشند و نوازندگان نمی توانند بدون اجرا درآمد کسب کنند، کاریزماتیک ترین بنیانگذار تیم شما باید چهره خود را تا حد امکان در پانل ها و کنفرانس ها نشان دهد.
مردم چهره ها را بیشتر از نام ها به خاطر می آورند. آنها می خواهند صحبت شما را در مورد راه حل هایی برای چالش های صنعت فراتر از محدوده محصول شما بشنوند. بصیرت گراها نسبت به فروشندگان تک محصولی بهتر عمل می کنند.
توصیه می کنم دفعه بعد که با روابط عمومی کار می کنید نکات فوق را در نظر داشته باشید. اگر هنوز از نتایج راضی نیستید، ممکن است مشکل از تبلیغ کننده شما باشد.
Motti Peer موسس و مدیر عامل ReBlonde، یک آژانس روابط عمومی برنده جوایز متخصص در فناوری و رمزنگاری است.
این مقاله از طریق حلقه نوآوری Cointelegraph منتشر شده است، یک سازمان بررسی شده از مدیران ارشد و کارشناسان در صنعت فناوری بلاک چین که در حال ساختن آینده با قدرت ارتباطات، همکاری و رهبری فکری هستند. نظرات بیان شده لزوما منعکس کننده نظرات Cointelegraph نیست.
درباره حلقه نوآوری Cointelegraph بیشتر بیاموزید و ببینید آیا واجد شرایط هستید یا خیر
نویسنده: Motti Peer
ارسال پاسخ