در سال 2023، توسعه دهندگان GameFi باید بر کیفیت ساخت و ساز بر کمیت تمرکز کنند.
سال 2022 سال بزرگی برای پیروز شدن این بازی در صحنه بازی (P2E) بود. هجوم سرمایه و کاربران با افت شدید قیمت توکن بازی های بلاک چین و افت بازیکنان همراه شد – و بازار همچنان در حال چرخش است. و از آنجایی که پیامدهای فاجعه FTX به هر گوشه ای از صنعت سرایت می کند، آینده بازی برای پیروزی در نگاه اول تاریک به نظر می رسد. اما در پسزمینه، اعداد و ارقام داستان متفاوتی را بیان میکنند: تأمین مالی قوی در سال جاری، زمینه را برای «ساختمان» جدی در سال 2023 فراهم کرده است.
یک جریان ثابت از افزایش درآمدهای قوی برای استودیوهای بازی Web3 ماه هاست که بی سر و صدا به بازار کمک مالی می کند. در ماه آگوست، استودیو UnCaged 24 میلیون دلار جمع آوری کرد که به 750 میلیون دلاری که استودیوهای بازی Web3 تنها در آن ماه جمع آوری کردند، کمک کرد. این شتاب تا سپتامبر ادامه یافت، زمانی که بازیهای گردان 25 میلیون دلار جمعآوری کردند، و اکتبر، زمانی که Odyssey Interactive، Stardust و SkyWeaver به ترتیب 19، 30 میلیون دلار و 40 میلیون دلار جذب کردند. Thirdverse در ماه نوامبر 15 میلیون دلار برای بازی های Web3 و واقعیت مجازی (VR) جمع آوری کرد.
این اعداد مستقیماً با کاهش قیمت دارایی ها و اشتیاق بازیکنان در مورد زمین بازی Web3 در تضاد است. اما حتی با تزلزل بازیکنان و توکنها، سرمایهگذاران خطرپذیر روی آینده بازیهای بلاک چین شرطبندی بزرگی میکنند. کدام استودیوها در سال آینده برنده خواهند شد؟ و چرا؟
VC ها به جای قمار روی حدس و گمان، روی تجربه شرط بندی می کنند
یکی از عناصر قابل توجه در طی افزایشهایی که در ماههای اخیر رخ داده است این است که اکثر استودیوهایی که بودجه دریافت میکنند، تورهای اولیه یا پیشبذری را انجام نمیدهند. در عوض، آنها سری A را حفظ می کنند.
البته استثناهایی هم در این قاعده وجود دارد. برخی از استودیوها دورهای تخمگذاری یا پیش از تخم گذاری را با موفقیت به پایان رسانده اند. اما حتی در آن زمان، تیم های موسس تجربه بازی جدی دارند. به عنوان مثال، Ruckus Games که اخیراً 5.5 میلیون دلار سرمایه استارت آپی را جمع آوری کرده است، یک استودیوی بازی است که توسط توسعه دهندگان سابق Gearbox و Riot Games تأسیس شده است. این نشان میدهد که VCها بر خلاف روزهای اولیه بازیهای Web3 بر روی استودیوهایی با تجربه بازی تمرکز میکنند.

در این دوره اولیه، بسیاری از پروژه های بازی Web3 بدون داشتن نقشه راه مشخص برای راه اندازی محصول خود یا تأسیس تیم هایی با تجربه اثبات شده برای تحقق آن، بودجه قوی دریافت کردند. در واقع، روزهای YOLO اواخر سال 2021 و اوایل سال 2022 مدت زیادی است که از بین رفته است. امروزه، استودیوهای دارای بودجه در حال حاضر موفقیت خود را در ایجاد بازی های Web3 ثابت کرده اند. VC ها اکنون به آینده فکر می کنند، حتی پنج تا ده سال آینده.
مربوط: سال 2023 شاهد مرگ بازی هایی خواهد بود که با بازی به دست می آیند
در حالی که این بازه زمانی ممکن است در دنیای کریپتو به مدت طولانی به نظر برسد، این افق برای استودیوها در فضای بازی سنتی عادی است. تغییر به تفکر بلندمدت همچنین به این معنی است که استودیوها شروع به درک این موضوع کردهاند که بازیهای فردی ماندگاری دارند و سرمایهگذاری در استودیوهایی که بازیها را میسازند، رویکرد مؤثرتری است.
بازی های کریپتو چگونه تغییر خواهند کرد؟
با نگاهی به این افزایشها همراه با روندهای بلندمدت در بازیهای Web3، ما شروع به مشاهده برخی الگوها برای شکل دادن به آینده صنعت میکنیم.
بنابراین، تأثیر همه صعودها در چند سال آینده چه خواهد بود؟
مربوط: فدرالها برای متاورس از Axie Infinity تا Bored Apes آمدهاند
مطمئناً میتوانیم انتظار داشته باشیم که روی بازیهای موبایل تاکید زیادی داشته باشیم. در ماه سپتامبر، DappRadar گزارش داد که بازیهای بلاکچین موبایلی بیش از حد معمولی، بیش از 1.7 میلیون کاربر را در یک هفته از وب 2 به بازیهای وب3 آورده است.
با ادامه این تغییرات، به نظر میرسد که بازیهای Web3 وارد «جریان اصلی» خواهند شد و در پنج سال آینده فهرست جهانی ۱۰۰ استودیو برتر بازی شامل استودیوهایی با داراییهای بلاک چین قوی خواهد بود.
اینجا بازی طولانی است
ما احتمالاً آخرین افزایش مقیاس بزرگ در فضای بازی Web3 در ماه های اخیر را ندیده ایم. چرخه هیپ بازی Web3 رسماً سپری شده است و این میدان در حالت “build” قرار دارد. و این بار، سرمایه گذاران علاقه مند به استودیوهایی هستند که بازی طولانی (هدف بازی کلمه) را انجام می دهند.
این تغییر تمرکز، همراه با نوسانات قابل توجه در صنعت بزرگتر فناوری بلاک چین، پویایی و فرصت های جدیدی را برای سازندگان در بازار P2E در سال 2023 ایجاد خواهد کرد. افزایش انتظارات از سوی بازیکنان و سرمایهگذاران، گندم را از کاه جدا میکند. اولویت ها در سال 2023 و پس از آن بر کیفیت به جای کمیت متمرکز خواهند شد. در پایان، کسانی که می توانند برجسته ترین بازی ها را ایجاد کنند، برنده خواهند شد. پس بگذارید بازی شروع شود.
این مقاله فقط برای اهداف اطلاعاتی عمومی است و در نظر گرفته نشده است و نباید به عنوان مشاوره حقوقی یا سرمایه گذاری تلقی شود. دیدگاهها، نظرات و دیدگاههای بیانشده در اینجا صرفاً متعلق به نویسنده است و نیازی به بازتاب یا ارائه دیدگاهها و نظرات Cointelegraph نیست.
نویسنده: Corey Wilton
ارسال پاسخ