الکس کانلی می گوید که این فناوری “فرصت های داستان سرایی بسیار عالی” را فراهم می کند.
ایجاد قراردادهای هوشمند و رابط های Web3 باعث ایجاد یک نوع کاملاً جدید برد-برد یا توکن غیرقابل تغییر (NFT) از بازی های ویدیویی شده است. اما در طول بازار صعودی کریپتو در سال 2021 و سقوط متعاقب آن در سال 2022، اکثر بازیهای این جایگاه با فراز و نشیبهای باورنکردنی در تعداد بازیکنان و حجم معاملات مواجه شدند.
با وجود این نوسانات، یکی از مدیران بازی Web3 به Cointelegraph گفت که نوآوری های جدید در هوش مصنوعی (AI) این سبک را بهتر از همیشه خواهد کرد.
الکس کانلی، مدیر ارشد فناوری Immutable، سازنده بازی کارتی دیجیتالی Gods Unchained و پلتفرم Immutable X NFT است. او به کوین تلگراف گفت که OpenAI، یک آزمایشگاه تحقیقاتی آمریکایی متمرکز بر هوش مصنوعی، نرم افزار اختصاص داده شده به توسعه برنامه های کاربردی هوش مصنوعی که می تواند به انواع وظایف کمک کند، فرصت های جدیدی را برای بازی های Web3 ایجاد می کند و به توسعه دهندگان این امکان را می دهد تا هنر بهتر، برخوردهای چالش برانگیزتر و برتر خلق کنند. روایت منجر به تجربه ای فراگیرتر و غنی تر برای بازیکنان می شود.
اخیراً: هدف شرکتهای کریپتو ایجاد اعتماد در محصولات و خدمات آینده است
کانلی گفت که حوزهای که تیم او بیشتر برای برنامههای OpenAI به آن نگاه میکند، هنر است. در گذشته، هنرمندان بازی های ویدئویی اغلب مجبور بودند چندین نسخه از یک تصاویر را ایجاد کنند. به عنوان مثال، اغلب نیاز است که چندین بعد از یک عکس یا نسخه های کمی متفاوت وجود داشته باشد که قسمت های مختلف یک اثر هنری را برجسته کند. این گاهی اوقات منجر به ناکارآمدی می شد. اما با نرمافزار OpenAI، هنرمندان اکنون میتوانند آزمایش کنند و به هوش مصنوعی اجازه میدهد نسخههای مختلفی از یک اثر هنری را ایجاد کند و به هنرمندان اجازه میدهد زمان بیشتری را صرف خلق آثار اصلی کنند.
بازیکنان چالش برانگیز… اما نه خیلی زیاد
کانولی گفت که فراتر از فواید خلق هنر بهتر، زمینه های دیگری وجود دارد که OpenAI می تواند در آینده بازی را بیشتر بهبود بخشد. یکی از مسائلی که تیم مورد بحث قرار گرفت، ایجاد هوش مصنوعی است که می تواند به صورت پویا با سطوح مهارت بازیکنان تطبیق یابد، و برخوردهایی را ایجاد کند که به اندازه کافی دشوار است که سرگرم کننده باشد بدون اینکه طاقت فرسا باشد. همانطور که کانلی اشاره می کند:
“من فکر می کنم ما واقعاً در مورد پتانسیل این فناوری برای ایجاد بازی متقابل معنی دار تر برای حریفان هیجان زده هستیم، بنابراین یکی از چیزهای پیچیده در مورد چیزهایی مانند بازی های تجارت کارت یا بازی های RPG ساختن یک هوش مصنوعی با درجه سختی مناسب است. این تا حدودی برای این کار طراحی شده است. من فکر میکنم این برای گیمرها است.” ما فکر میکنیم که میتوانیم منحنیهای یادگیری مداوم و عمیق و درگیرکننده را در بازیهایی ایجاد کنیم که با جایی که هستند، مناسب باشند.
“من فکر می کنم واقعاً مهم است که مطمئن شوید چیزی به این آسانی ندارید که هیچ کس مقابل او بازی نمی کند، یا چیزی به قدری دشوار که بازی در برابر او لذت بخش نیست، پیدا کردن آن گوشه زیبا و شخصی سازی آن بازیکن. استفاده عالی از این فناوری، وی افزود.

البته، توسعه دهندگان بازی های ویدیویی همیشه سعی کرده اند برنامه های هوش مصنوعی را برای حریفان رایانه ای بسازند که چالش مناسبی را برای بازیکنان فراهم کند. اما در مقایسه با استراتژیهای مورد استفاده توسعهدهندگان در گذشته، مدیر Immutable میگوید OpenAI رویکرد بهتری را ارائه میکند:
فکر میکنم بیشتر آنچه قبلاً در بازیها ساخته میشد، همانهایی بود که من آن را هوش مصنوعی «نوشته شده به صورت دستی» مینامم، جایی که حریف در بازی تصمیمات خود را بر اساس مجموعهای از قوانین برنامهریزی شدهای است که یک برنامهنویس در آنجا معرفی میکند.»
کانلی ادامه داد: “به جای گفتن “هی، ما یک هوش مصنوعی هستیم که بازی را انجام می دهیم”، باید به او بگویید که چه کاری انجام دهد. آیا هدف هوش مصنوعی همیشه برنده شدن است؟ آیا برنده شدن در 50٪ مواقع است؟ 50% مواقع در مقابل این بازیکن.” برد؟” […] در وسط این مدل تعداد زیادی تاری و جعبه سیاه وجود دارد. […] این فناوری جدید افراد را در موقعیتی قرار می دهد که تجربه های واقعاً سفارشی تری برای بازی ها ایجاد کنند.
کانلی گفت که این فناوری جدید نه تنها ایجاد هوش مصنوعی را برای مخالفان تحت کنترل رایانه آسان تر می کند. همچنین “محتوای انحصاری تر، شخصی سازی شده، یک تجربه کامل تک نفره” را ارائه می دهد.
داستان سرایی ChatGPT و GPT3
یکی از جدیدترین نرم افزارهای OpenAI، Chat Generative Pre-trained Transformer است که به ChatGPT نیز معروف است، که قبلاً برای ایجاد ربات های تجاری، وبلاگ ها و حتی آهنگ های رمزنگاری استفاده شده است.
کانلی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا Immutable قصد دارد از ChatGPT در بازیهای خود استفاده کند، گفت که تیم تنها در مراحل اولیه بررسی آن است، با توجه به اینکه بسیار جدید است. با این حال، تیم از تجسم قبلی، GPT-3، برای آزمایش راههایی برای ایجاد یک راوی هوش مصنوعی استفاده کرد که داستانهایی را بر اساس بازیهایی که در یک بازی کارتی اتفاق میافتند، تعریف کند:
“ما فکر می کنیم فرصت های داستان سرایی فوق العاده ای با این فناوری وجود دارد. بیایید بگوییم که شما در یک بازی کارتی هستید و در حال بازی با کارت هایی هستید که GPT-3 را برای ترکیب آن در یک داستان دریافت می کنید، ما ایده ها را بررسی کردیم. […] هیچ انسانی نمی تواند داستانی بنویسد که ورودی های یک بازی کامل را به هم متصل کند. اگر صحبت از میلیون ها بازی در اینجا شد، غیرممکن است، اینطور نیست؟
علیرغم این خوشبینی، او هشدار داد که تیم در تلاش برای اجرای این ایده داستاننویس با سردرگمی مواجه شد. آزمایشهای اولیه منجر به روایت «ناخواسته» شد که به جای اضافه کردن آن به بازی، توجه را به بازی جلب میکند، بنابراین تیم هنوز در تلاش است تا بفهمد که چگونه مقدار مناسبی از روایت را در یک بازی کارتی قرار دهد.

ما این چیزی را ساختیم که به نظر جالب بود. اما وقتی واقعا بازی می کنیم، آنها را گیج می کند. [players] یا به طور مستقیم با آنها طنین انداز نیست. ما هنوز در حال یافتن تعادل مناسب هستیم، اگر این کار را انجام دهیم، چگونه می توانیم مطمئن شویم که محتوای هرزنامه زیادی تولید نمی کند؟ من فکر میکنم این یکی از مواردی است که NFTها و بازیها استفاده بالقوهای برای کاهش مقدار اسپم تولید شده دارند یا هزینههایی در آنجا متحمل میشوند، بنابراین مردم هنوز […] تجربیات غنی تر،” او گفت.
توسعه دهندگان بازی Web3 از OpenAI استقبال می کنند
کانلی گفت کسانی که می خواهند از این فناوری برای توسعه بازی ها استفاده کنند، فقط Immutable نیستند. همچنین می بیند که توسعه دهندگانی که موارد را در Immutable X منتشر می کنند به طور فزاینده ای به آزمایش OpenAI علاقه مند می شوند.
آخرین: Enterprise DeFi چیست و بانک ها چگونه می توانند از آن بهره مند شوند؟
به گفته وی، استودیوهای Web3 نسبت به سایر استودیوها بیشترین علاقه را به استفاده از این فناوری های جدید دارند. در حالی که همه استودیوهای بازی میخواهند از OpenAI برای توسعه بازیهای خود استفاده کنند، او میگوید که با یک «معضل مبتکر» روبرو هستند که ریسکپذیری برای استودیوهای بزرگ را برای پیادهسازی ویژگیهای OpenAI هزینهبرتر میکند. بنابراین، او انتظار دارد که بازی های Web3 و NFT در آینده این فناوری ها را هدایت کنند.
نویسنده: Tom Blackstone
ارسال پاسخ