یکی از مدیران Magic Eden میگوید بازیهای NFT در فازی مشابه با روزهای اولیه بازیهای موبایلی هستند، در حالی که یک تحلیلگر از Dune Analytics ادعا میکند که ۵۸ درصد از حجم معاملات NFT امسال، تراکنشهای اولیه بوده است.
پس از راه اندازی فروش که تقریباً 4.45 میلیون دلار از فروش اولیه به جیب زد، مجموعه NFT رئیس جمهور سابق ایالات متحده، دونالد ترامپ، در حال حاضر در مسیر سریعی در سراسر جهان قرار گرفته است.
ترامپ مجموعه 45000 کارت معاملاتی NFT با مضمون خود را با قیمت 99 دلار در دسامبر منتشر کرد. همه NFT ها چند ساعت پس از راه اندازی بلعیده شدند و طی دو روز آینده قیمت پایه به بالاترین حد خود یعنی 0.83 اتر (ETH) یا 1006 دلار در OpenSea افزایش یافت.
با این حال، در حالی که قیمت پایه از آن زمان در نوسان بوده است، برخی از افراد جامعه خاطرنشان کردند که نقشههای NFT ممکن است از منابع دیگر به سرقت رفته باشد.
طبق دادههای OpenSea در زمان نگارش، قیمت پایه 0.2 ETH (242 دلار) است که نشاندهنده عقبنشینی عظیم 75 درصدی است.
ترامپ تانک های NFT را با از بین رفتن هایپ از بین می برد، قیمت پایه 70 درصد کاهش می یابد https://t.co/gFAQLguJbl
– Commom’sen (@SenCommom) 21 دسامبر 2022
حجم معاملات 24 ساعته نیز به میزان قابل توجهی کاهش یافته است و از حدود 1541 ETH (1.8 میلیون دلار) در 18 دسامبر به 14.37 ETH (17402 دلار) در 21 دسامبر رسیده است.
در 77 ثانیه رفت
یک سلبریتی بزرگ دیگر این هفته به اکثریت NFT پیوست. فهرست افراد مشهور NBA و اسکاتی پیپن بزرگ شیکاگو بولز یک پروژه NF را آغاز کردند که تنها در 77 ثانیه فروخته شد.
فروش “اسکاتی پیپن SP33” شامل 1000 کفش ورزشی پوشیدنی منحصر به فرد NFT Metaverse است که با قیمت 0.2 ETH (241 دلار) عرضه می شود. NFT ها بر اساس اتریوم هستند و گفته می شود که با “تقریبا هر اکوسیستمی” سازگار هستند.
طبق دادههای OpenSea، قیمت پایه از آن زمان به 0.42 ETH (507 دلار) رسیده است و این پروژه از دسامبر 211 ETH (255000 دلار) حجم معاملات ایجاد کرده است.
یک دارنده نسخه محدود که بهطور تصادفی انتخاب میشود، مزایای جایزه نیز دریافت میکند، 33 نفر یک جفت کفش ورزشی دریافت میکنند، دو نفر فرصت بازی گلف با پیپن را خواهند داشت، و یک برنده خوششانس یک تور در شهر زادگاه پیپن و سپس یک شام دریافت میکند.
NFT ها با مشارکت شرکت سرگرمی Web3 Orange Comet توسعه یافته اند، که به نظر می رسد با توجه به اینکه مجموعه ای برای سر آنتونی هاپکینز تولید می کند که تنها در هفت دقیقه فروخته شد، قالب محکمی دارد.
SP33 در 77 ثانیه فروخته شد
ORUNCU KUYULUULUUZLU دوباره تاریخ نوشت
از همه بخاطر مشارکت متشکرم @ScottiePippen SP33 Mint باز @دریایی.
از این به بعد همه چیز بهتر خواهد شد، منتظر اطلاعیه های مربوط به ابزار بیشتر باشید…https://t.co/cRXVOidCtV
– دنباله دار نارنجی (@OrangeCometNFT) 20 دسامبر 2022
بازی های NFT شبیه به روزهای اولیه بازی های موبایلی
کریس اخوان، مدیر ارشد بازیهای بازار NFT مجیک ادن مبتنی بر Solana، معتقد است که بازیهای NFT/blockchain در مرحلهای مشابه با روزهای اولیه بازیهای موبایلی هستند.
او در 21 دسامبر به TechCrunch گفت: «در روزهای اولیه بازیهای موبایل، اپ استور درست پس از عرضه آیفون منتشر شد. من نگرش شرکتهای بازیهای سنتی در آن زمان را به خاطر دارم: بازیهای موبایل احمقانه بودند.
علیرغم اینکه در روزهای اولیه خود با تردیدهای زیادی روبرو بود، بازی موبایلی به محبوب ترین روش بازی در سراسر جهان تبدیل شده است. به طور خاص، گزارشی از باغ وحش جدید در ژوئن 2020 نشان داد که در آن سال 2.5 میلیارد گیمر موبایل وجود داشت، در مقایسه با 1.3 میلیارد گیمر رایانه شخصی و 800،000 میلیون گیمر کنسول.
به این ترتیب، اخوان تحت تأثیر انتقادات وارده به فضای بازی Web3 قرار نگرفته است و پیش بینی می کند در چند سال آینده منفجر شود.
وی با اشاره به اینکه میلیاردها دلار در استودیوهای بازی سازی Web3 سرمایه گذاری شده است تا مسیر جدیدی برای بازی ایجاد شود، گفت: ما فکر می کنیم همین سفر در وب 3 اتفاق خواهد افتاد.
تجارت شستشوی NFT در اتریوم
بر اساس یک پست وبلاگ اخیر Dune Analytics توسط هیلدوبی، تحلیلگر بازار NFT، حجم معاملات چشمگیر NFT های اتریوم می تواند یک “سراب” باشد.
این به این دلیل است که حجم معاملات NFT در اتریوم ممکن است به دلیل تجارت قابل توجه شستشو NFT، که هیلدوبی می گوید حدود 80 درصد از کل فعالیت معاملاتی در ژانویه سال جاری را تشکیل می داد، منحرف شده باشد.
با نگاهی گسترده تر به کل سال 2022، طبق داده های هیلدوبی، این رقم حدود 58 درصد است که نشان می دهد این مشکل همچنان فراگیر است و حجم معاملات ممکن است بهترین شاخص استفاده از بازار NFT نباشد.
به طور خلاصه، رایج ترین روش تجارت است. مال شما NFT ها بین دو کیف پول که شما کنترل می کنید برای بالاترین مقدار ممکن ETH. هدف این است که پاداشهای سکهای با ارزشی بیش از هزینههای بنزینی که پرداخت میکنید، جمع کنید.» هیلدوبی نوشت:
رونق در معاملات شستشو زندگی را برای ما تحلیلگران داده بسیار دشوار کرده است زیرا آمارهای اولیه ای را که ما برای نظارت بر استفاده از بازار استفاده می کنیم منحرف می کند.
گابریل لیدون، مدیر اجرایی Limit Break و طراح بازی Web3 در 20 دسامبر در توییتر تاکید کرد که حذف حق امتیاز از برخی از بازارهای NFT ممکن است به طور قابل توجهی به این مشکل کمک کرده باشد.
«تجارت شستشوی تبلیغ شده در بورس، NFT ها را از بین می برد. جای تعجب است که حق امتیازها به طرق مختلف برای دامنه اهمیت دارند،» او نوشت، و پیشنهاد کرد که حق امتیازها قبلاً «بازار سهام را رام کرده و تجارت شستشو را در مقیاسی که اکنون می بینیم، مختل کرده است».
تجارت شستشوی تبلیغ شده توسط بورس، NFT ها را از بین می برد. جای تعجب است که حق امتیازها به طرق مختلف برای دامنه اهمیت دارند.
— گابریل لیدون (رایگان، شخصی) (@gabrielleydon) 19 دسامبر 2022
از آن زمان، پلتفرم های مختلف داده مانند CryptoSlam روش های خاص خود را برای فیلتر کردن تراکنش های بالقوه flushing توسعه داده اند، و در پست خود Hildobby نحوه فیلتر کردن چنین تراکنش هایی را از تجزیه و تحلیل آینده خود توضیح داده است.
مربوط: رابطه بلاک چین و وب 3 چیست؟
به طور خاص، hildobby اکنون کیفهایی را علامتگذاری میکند که خریدار و فروشنده آدرس کیف پول یکسانی دارند، NFTهایی که بین دو کیف پول رفت و برگشت دارند، آدرسهایی که سه یا بیشتر از یک NFT خریداری میکنند، و جایی که خریدار و فروشنده آدرس کیف پول یکسانی دارند. ابتدا توسط همان کیف پول اولیه تامین مالی شد.
وقتی همه این فیلترها را اعمال میکنیم، نتایج چشمگیر هستند. در اتریوم، فلاشها تنها 1.5 درصد از کل تراکنشها را تشکیل میدهند، اما بیش از 30 میلیارد دلار از حجم تراکنشهای NFT – تقریباً 45 درصد از کل – ناشی از فلاشینگ است. معاملات.»
سایر اخبار شیک:
استودیوی بازی سازی Metaverse که سازنده بازی های مستقل است، که تعدادی توسعه دهنده دارد که روی عناوین مختلف AAA مانند Far Cry و Diablo Immortal کار کرده اند، از همکاری با پلتفرم توسعه Web3 ImmutableX برای ادامه توسعه RPG Angelic آینده خبر داده است.
شرکت سرگرمی بلاک چین Coda Labs یک نظرسنجی را با هدف توسعهدهندگان بازی انجام داد تا به افکار آنها در Web3 نگاهی بیندازند. محققان دریافتند که اکثر پاسخ دهندگان بر این باورند که بازی های Web3 راه خود را به شرکت آنها باز می کنند و 75 درصد انتظار دارند در آینده روی پروژه های Web3 کار کنند.
نویسنده: Brian Quarmby