جک دنیلز مجموعههای دیجیتالی را در یک بازی واقعیت افزوده ارائه میکند، در حالی که فیفا یک بازی شبیهسازی فوتبال با هوش مصنوعی راهاندازی کرده است که در نهایت ادغامهای NFT را عرضه میکند.
صاحبان جانبی دیگر در گوچی چکیدند
غول مد لوکس گوچی یک آویز با نسخه محدود برای متاورس Otherside آزمایشگاه یوگا طراحی کرده است که به دو شکل فیزیکی و ناملموس (NFT) عرضه خواهد شد.
جواهرات نقره ای گوچی “KodaPendant” نام دارد و در تاریخ 6 آوریل برای دارندگان NFT های Koda یا Vessel که عمدتاً به عنوان موجودات یا آواتارها در Otherside عمل می کنند منتشر می شود.

خود زنجیر فیزیکی 50 سانتی متر طول دارد و یک آویز به شکل کدا با «GG» روی آن تعبیه شده است. در مجموع 3333 عدد برای 450 ApeCoin (APE) وجود خواهد داشت که ارزش آن تقریباً 1930 دلار است.
پس از خرید NFTها، فراداده Koda یا Vessel NFT با ویژگی KodaPendant بهروزرسانی میشود که منجر به بهروزرسانی فیزیکی شخصیت انیمیشن مرتبط با توکن میشود.
معرفی اولین کشف #OthersideRelicsByGucciآ #آویز GucciKoda به اصل آنها احترام بگذارند @othersidemeta. #جواهرات گوچی بیشتر کشف کنید https://t.co/Fh6pSfmLHg pic.twitter.com/tNUDqLNe3h
— گوچی (@gucci) 3 آوریل 2023
این اولین محصولی است که به عنوان بخشی از مجموعه بزرگتری به نام Otherside Relics By Gucci ارائه میشود، و این دو برند بهخصوص در مورد آیندهای که میآیند سختگیر هستند.
یوگا لبز با اعلام این همکاری در یک پست وبلاگی در 4 آوریل اظهار داشت که این دو می خواهند “مرزها را در تقاطع مد، سرگرمی و بازی پیش ببرند.”
این شرکت نوشت: “در طول همکاری گسترده خود، ما با هم کار خواهیم کرد تا Voyagers را با تجربیات همه جانبه در تلاقی مد، سرگرمی و فناوری درگیر کنیم.”
جک دنیلز در حال شیک شدن است
جک دنیلز، سازنده ویسکی، کمپین جدیدی را با محوریت Web3 راهاندازی کرده است که بر پایه مجموعههای دیجیتال مبتنی بر Polygon و واقعیت افزوده (AR) با مشارکت یاهو Creative Studios ساخته شده است.
این دو تجربه موبایلی AR را در پنج شهر استرالیا راهاندازی میکنند که در آن کاربران میتوانند مناطق خاصی را برای یافتن «سینه جک دانیل» در یک بازی مبتنی بر نقشه به سبک Pokemon Go کاوش کنند.
صندوقها شامل جوایزی مانند کوپنهای هدیه، سفر به کارخانه تقطیر جک دانیل و موسیقی NFT توسط سه گروه استرالیایی: Winston Surfshirt، Stand Atlantic و Psychedelic Porn Crumpets است.
در مجموع 2000 قطعه برای گرفتن وجود دارد، و اگر کسی یک صندوقچه پیدا کرد، می تواند آن را به عنوان یک مجموعه روی Polygon چاپ کند.
دیمیترا تاسووپولوس، مدیر ارشد برند خانواده برندهای جک دانیل، هنگام بحث درباره ایده پشت این کمپین با بانت در 3 آوریل، خاطرنشان کرد:
ما به آژانس رسانه ای خود استارکام اطلاع دادیم و به آنها گفتیم که ما یک برند بزرگ هستیم، باید مرزها را پشت سر بگذاریم و به انجام کارها متفاوت نگاه کنیم. ما در خارج از خانه، دیجیتال، اجتماعی و رویدادها انجام خواهیم داد، اما باید ایدههای جدید و نوآورانه ارائه دهیم.»
به یاد میآورم زمانی که گروهها موسیقی منتشر کردند و مردم برای خرید آن صف کشیدند. آنها می توانند جلد هنری را ببینند و آن را باز کنند تا متن اشعار را ببینند. او گفت: “این چیزی است که نسل جوان لذت کاوش را ندارد زیرا وقتی به جای داشتن آهنگ به آن گوش می دهید، چیزها کمی شخصی تر به نظر می رسند.”
سارقان NFT در ماه مارس از Blur درآمد کسب کردند
بر اساس داده های شرکت امنیتی بلاک چین Peckshield، حدود 10.9 میلیون دلار NFT در ماه مارس به سرقت رفت که سه چهارم آن در ابتدا در بازار Blur فروخته شد.
این شرکت در توییتی از حساب هشدار دهنده خود در 2 آوریل اعلام کرد که نیمی از NFT های دزدیده شده در ماه مارس در عرض دو ساعت پس از حذف فروخته شده اند که 19.5 درصد از فروش ها از OpenSea بوده است.
10.9 میلیون دلار NFT به سرقت رفت که 32.72 درصد نسبت به ماه قبل کاهش داشت. نیمی از NFT های سرقت شده در عرض 2 ساعت به سرعت در بازارها فروخته شدند.”
#PeckShieldAlert ارزش 10.9 میلیون دلار در مارس 2023 #NFTs به سرقت رفته که نشان دهنده کاهش 32.72 درصدی نسبت به ماه قبل است
نیمی از NFT های دزدیده شده در عرض 2 ساعت به سرعت در بازارها فروخته می شوند
~ 74.9٪ از NFT های سرقت شده در ابتدا به فروش رسیدند: @blur_ioپس از آن 19.5 درصد… pic.twitter.com/ymD891aeSo— PeckShieldAlert (@PeckShieldAlert) 3 آوریل 2023
Packshield توضیحی در مورد اینکه چرا سارقان NFT در ماه مارس به Blur هجوم آوردند، ارائه نکرد.
قابل ذکر است که فعالیت NFT سرقت شده در بازار در ماه فوریه بسیار کمتر بود و تقریباً 20٪ از فروش اولیه NFT های سرقت شده را نشان می داد، حتی اگر این پلت فرم در میانه یک کمپین ایردراپ توکن قرار داشت.
بازی جدید فیفا با هوش مصنوعی Web3
فیفا، نهاد بین المللی حاکم بر فدراسیون فوتبال، یک بازی موبایل مبتنی بر هوش مصنوعی (AI) و مبتنی بر وب 3 را با نام “لیگ هوش مصنوعی” در 4 آوریل راه اندازی کرد.
AI League در ابتدا در نسخه بتای باز برای اندروید منتشر شد و قصد دارد به زودی در اپ استور اپل نیز عرضه شود.
این شامل “یک بازی فوتبال معمولی 4v4 بین شخصیت های کنترل شده با هوش مصنوعی” است که در آن بازیکن با کنترل تاکتیک ها و شخصی سازی ویژگی های بازیکن به عنوان مربی عمل می کند.
مرتبط با: NFT های پویا چیست؟: از موارد و مثال ها استفاده کنید
شخصیتهای هوش مصنوعی بازیکنان حرفهای واقعی را به تصویر نمیکشند، بلکه شبیه شخصیتهای یک فیلم انیمیشن یا پروژه NFT مبتنی بر آواتار هستند.
از نظر Web3، شخصیتها در نهایت تبدیل به NFTهایی میشوند که میتوانند در بازار توسعهیافته توسط فیفا معامله شوند. این بازی اواخر سال گذشته به عنوان بخشی از یک سری بازیهای Web3 معرفی شد که انتظار میرفت قبل از جام جهانی 2022 قطر عرضه شود.
اخبار شیک دیگر
بر اساس گزارش 30 مارس از پلتفرم تجزیه و تحلیل بلاک چین DappRadar، حجم معاملات NFT در سه ماهه اول سال 2023 به ارزش 4.7 میلیارد دلار بوده که بیش از دو برابر سه ماهه قبل است. این شرکت به حرکت صعودی در بازار Blur اشاره کرد که بازار را در دوره مزرعه ایردراپ در ماه فوریه فرا گرفت.
King Leung، یکی از مقامات فینتک، اخیراً از ژاپن بازدید کرد تا با سیاستگذاران و قانونگذاران در توکیو صحبت کند تا با توجه به تعهد هنگکنگ به بهبود زیرساخت ارزهای دیجیتال، ایدهی داراییهای دیجیتال Web3 را بهتر درک کند.
خالق NFT، امیلی زی: ایجاد هنر مولد “ارگانیک” از الگوریتم های رباتیک
نویسنده: Brian Quarmby